Assetto Corsa Competizione – Patch v1.0.8

Assetto Corsa Competizione v1.0.8 is verkrijgbaar op Steam! Start je Steam-client opnieuw op om de update te ontvangen en te genieten van de introductie van verschillende optimalisaties en fixes. We zijn constant vol gas bezig met de ontwikkeling van ACC en we luisteren naar al uw feedback, dus blijf de geweldige feedback geven op onze officiële forums en kanalen, dit wordt zeer gewaardeerd!

v1.0.8 Changelog
____________

ALGEMEEN:
– Vaste instelling “Skip Intro Sequence” werkt niet.
– DriverStintTimeLeft en driverStintTotalTimeLeft toegevoegd aan sharedMemory.
– Vlag van rainTyres toegevoegd aan gedeeld geheugen en digitale displays.
– Vaste sessies in gedeeld geheugen, toegevoegde sessie-index.
– Vaste huidige rondetijd in gedeeld geheugen, deltaLapTime en geschatte LapTime toegevoegd.
– Bug met brandstofwaarde in gedeeld geheugen opgelost.
– Vaste tripafstand in gedeeld geheugen.
OPMERKING: meer documentatie over gegevens van gedeeld geheugen is beschikbaar via de volgende link: https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/acc-shared-memory-documentation.59965/
– Replay-versie is gewijzigd.
– Fout in MOTEC-locatienaam opgelost.
– Blootgestelde forceFeedbackIntervalStappen in de controles. Json in documenten / Assetto Corsa Competizione / Config om de Force Feedback-frequentie te verhogen (0 = 333Hz 1 = 222Hz 2 = 111Hz, standaard is 2).
OPMERKING: high-end wielen zullen profiteren van het gebruik van een hogere frequentie, maar oudere wielen moeten instelling “2” behouden voor compatibiliteit.

GAMEPLAY:
– AI observeert nu blauwe vlaggen versus speler- en andere AI-auto’s.
– Vaste inconsistente en verkeerde vooringestelde loopbaanwaarden (met name extra lange kwalificatiesessies in Endurance-races tijdens het spelen in de “Lange” modus).
– Oefensessies zijn nu wereldwijd beperkt tot 60 minuten.
– Pitlane open / gesloten logica toegevoegd om te voorkomen dat de AI de pits in de eerste ronde betreedt in gemengde weersomstandigheden.
OPMERKING: de pitlane opent nu wanneer de leider de eerste ronde voltooit. Als de speler put voordat de pitlane open is, is er geen pit crew klaar.
– Kampioenschap codestructuur herzien.
OPMERKING: polesitters gaan 1 punt halen.
– Mogelijke oplossing voor deactivering van AI late pit-exit limiter bij Monza.
– Snijwaarschuwingen toegevoegd in Savegame.
– Toegevoegd sessie brandstofverbruik aan Savegame.
– Overbodige RaceComm-berichten opgelost bij het laden van een savegame.
– Fixed AI sneller draaien voor een paar minuten na het laden van een Savegame.
OPMERKING: voor deze fixes moeten nieuwe gamebeslagen correct werken. Bij het laden van oudere saves ontbreken nog steeds de juiste gegevens.
– Verschillende crashes opgelost die konden optreden bij het verlaten van de replay.
– Automatische stuurprogramma-omwisseling in de MFD toegevoegd tijdens pitting.
OPMERKING: in Sprintraces springt de MFD automatisch naar de volgende coureur bij het betreden van de pits en wordt de ruil van de coureurs buiten het pitvenster gewist.
– Een bug met ghost car opgelost na terugkeer in de pit.
– Vaste Helicam ingeschakeld ingeschakeld bij sessie verandering.
– Fixed Silverstone volledige formatie lap bug met AI.
– Verlaagde relatieve vlagdrempel voor gele vlag.
– Fix voor een bug met de Ferrari na een teleport in een garage, waarbij de auto een ronde naar beneden zou gaan vanwege een respawn glitch.
– Vaste brandstoftijdberekening voor pitstops op basis van hoeveel brandstof de auto al heeft – voorheen was de brandtijd in de gratis tankmodus afhankelijk van de hoeveelheid brandstof, ongeacht hoeveel brandstof de auto al had.
– Fixed pitlane entry bericht voor AI (en betere pitlane entry voor Barcelona).
– Vaste verkeerde hulp toegepast bij terugkeer van speciale modi, zoals Carrière.
– Meer sessie-overuren in carrière-evenementen van 2 minuten tot 3 minuten.
– Verschillende professionaliteit bonus teksten in de carrière opgelost.
– Volledig herwerkte Custom Championship-architectuur.
– Fixed Custom Championship entry generatie.
– Vaste kwalificatieregel gebaseerd op aantal races in Custom Race Weekend-modus.
– AI-flitslicht bij leppen.
– Nieuw systeem voor een veiligere staat van de autolocatie.
– AI vertraag nu om ruimte te krijgen in de kwalificatie.
– AI gebruikt nu de huidige deltatijd om te helpen bij de beslissing om een ​​kwalificatieronde af te breken om ruimte in te nemen.
– Potentiële crashes opgelost tijdens reverse replay.
– Bijgewerkte en vaste pittriggers voor alle tracks.
– Mogelijke verkeerde statussen opgelost bij opeenvolgende herhalingen van opnieuw gestarte sessies.
– Fixed gele vlag waarschuwing tijdens podiumsequentie.
– Fix voor Savegame gamemode die een andere waarde bewaarde na een andere spelbelasting.

AUDIO:
– Potentiële crash opgelost waarbij audio-communicatie is uitgeschakeld.
– Tweaked audiogedrag voor externe fading van geluid (om inconsistente audio in F3 / F7-camera’s te repareren).
– Vaste versnelling compressortiming voor de Porsche 991II GT3 Cup.
– Basic auto spotter toegevoegd
– Nieuwe audio-waarschuwingen voor vlaggen toegevoegd
– Nieuwe audio-berichten toegevoegd voor stint-einde en stint-over

VR/TRACKING:
– Probleem opgelost waarbij de reset-weergave (Ctrl + Space) niet werkte met menu’s en HUD-lagen bij gebruik van de HTC Vive (Steam VR-plug-in).
– TrackIR ingeschakeld in freecam (F7) en chasecam (F1) weergaven.
– Vaste omgekeerde as in TrackIR.

UI/HUD:
– Vaste showroom die wordt ingezoomd op triple-screenresoluties.
OPMERKING: de nieuwe FOV wordt toegepast nadat het spel opnieuw is opgestart.
– Statistiekenpagina toegevoegd aan het stuurprogramma

GRAPHICS:
– Effectiever geavanceerd verscherpfilter in video-instellingen.
– Vaste polystyreen afstandsmarkeringen omgekeerd in Brands Hatch.
– Verschillende visuele bugs opgelost op de Hungaroring en Brands Hatch.
– Grafische LOD-kwestie op de Porsche Cup opgelost.
– Verschillende grafische updates op de Audi R8 LMS.
– Pagina’s driverStintTimeLeft en driverStintTotalTimeLeft toegevoegd aan het Racelogic-display.
– Racelogic pagina’s herschikt (rondetijd, delta, stint gereden, resterende stinttijd, totale resterende rijtijd). De standaardsleutel om te fietsen is ALT + D.
– Tweaked RPM-lichtlay-out voor de Bentley Continental GT3 2018.
– Een bug opgelost met ligthegels wanneer het zicht van de tegenstander werd gebruikt (gefocuste auto had voorlichten uit na het veranderen van auto met Shift + Arrows).
– Meer consistente waarden voor tijdelijke aanduidingen op dash-displays.

FYSICA:
– Natte diepte van de waterfilm van asfalt beïnvloedt nu de aerodynamica.
OPMERKING: mogelijk moet u uw rijhoogte verhogen tot 4-5 mm om dezelfde balans en splitter van de splitter en prestaties op een natte baan te krijgen.
– Algemene UI-opstelling en logische refactoring van de bandenspanning van de MFD. Niet meer automagisch voor omgevingsdruk.
Ongeacht de omgevingstemperatuur, de slicks worden nu voorverwarmd op 70 ° C en u kunt de gewenste druk invoeren voor die voorverwarmde temperatuur.
Vooraf ingestelde instellingen zijn al aangepast. Oude opgeslagen setups beginnen met zeer lage drukken en u moet over het algemeen 4 tot 5 psi extra toevoegen.
Voer eenvoudig de gewenste bandenspanning in, meestal 2 psi minder dan de gewenste warme druk, en ga.
– Minimale bandenspanning nu op 20,3 psi, volgens het Pirelli-documentverzoek. Let op, de spanning kan lager worden dan wanneer de banden koud worden zonder dekens tijdens het wachten bij de start van het rooster en gemakkelijk kunnen leeglopen op de stoepranden.
– Vaste MFD pitstops scherm bandenspanning.
– Alle auto’s hebben vooraf ingestelde opstellingen bijgewerkt met nieuwe bandenspanning.
– Verbeterde grip op lekke banden, u zou nu in staat moeten zijn om met een lekke band naar de pits terug te keren.
– Vast hoog brandstofverbruik onder putbegrenzer.
– Vast motorverbruik bij stationair draaien.
– Bandendekens voor gladde banden nu bij 70 ° C.
– Optimale bandenspanning tweaks.
– Vaste ontsteking standaard ingeschakeld met handmatige motorstart in bepaalde auto’s.
– Vaste bewegingsgegevens stoppen in het midden van de cooldownronde.
– Onjuiste AI-bandenspanning na een pitstop opgelost.
– Honda NSX GT3 brandstofverbruik tweaks.
– Mclaren 650S GT3 verbeterde TC-logica.
– Fixes in Lexus RC F GT3 snel demper preset setup.
– Nieuwe agressieve vooraf ingestelde Barcelona-opstelling voor Audi R8 LMS, Mercedes-AMG GT3, Lamborghini Huracán GT3, Bentley Continental GT3 2018, Porsche 991 GT3-R, Ferrari 488 GT3.

MULTIPLAYER & RATINGS:
– Verhoogde de minimale pre-race tijd tot 80s voor publieke MP, verlaagd naar min 5s voor private MP.
– Kleine verbetering van de MP-formatieronde, waardoor het vermogen om de leider met een goede timing te overtreffen wordt voorkomen.
– Servers zullen geen “late” waarschuwingen voor reset van evenementen spammen.
– Vaste ghostcar (verbroken auto) tijdens MP-replay.
– RC Rating is herschreven en werkt nu opnieuw zowel in SP als MP.
– RC begint bij 0 terwijl de oude Elo-waarde nog steeds wordt onthouden.
– Talrijke verbeteringen in SA-beoordelingen. De meeste wijzigingen verhogen de vereisten om vertrouwen te winnen, dus de wereldwijde SA-ratings zullen naar verwachting een paar punten dalen.
– Een bug opgelost waarbij tillen op rechte stukken vertrouwen zou genereren.
– SA en RC veranderen langzamer voor een lage AI-sterkte (<90%), terwijl het evenwicht tussen Trust en OBWP onaangeroerd blijft.
– Vaste FP2 en Q2 niet weergegeven in serverlijst.
– Geactiveerde botsingszak voor zowel MP als SP. SA-boetes mogen alleen worden toegepast op auto’s die “root” -contacten zijn, geen OBWP’s die worden betrapt op een massaal ongeval.
– Fixed replay automatisch opslaan in MP wanneer het weekend verandert.
– Serverwachtwoorden zijn nu opgeslagen.
– Verhoogde ping-nauwkeurigheid (LAN-servers), waardoor mogelijk jittering wordt verwijderd. De effecten zullen ook de normale voorspelling van de multiplayer-netcode verbeteren, maar zullen niet zo belangrijk zijn.
– DT, 5s, 15s sancties toegevoegd als admin-opdrachten.
– De widget voor het wisselen van stuurprogramma’s is nu compacter.
– Tal van oplossingen voor situaties met stuurprogrammaswaps.
– Teamnamen zijn nu zichtbaar in MP.
– Netcode-voorbereiding voor nieuwe pitstopregels, voorbeeldinstructies worden toegevoegd op het forum.
– Serverweerconfiguratie heeft nu meer gewicht op het cloudniveau, het configureren van hoge cloudniveaus verbetert drastisch de kansen op regen (wanneer dynamisch weer wordt gebruikt).
– Serverweerconfiguratie gebruikt nu regenniveau als kans voor een volledig regenachtig weekend (wanneer dynamisch weer wordt gebruikt). Serverbeheerders kunnen zowel weatherRandomness als rain level gebruiken om verschillende soorten willekeurige regenervaringen te bereiken.
– Inschakelen van het verzamelen van nieuwe bestuurdersstatistieken.
– Mogelijke oplossing voor MFD-crash in MP bij het veranderen van pitstrategie na een stuurwissel.