Assetto Corsa Competizione – Update v1.6.0

Assetto Corsa Competizione heeft zojuist een grote update uitgebracht voor hun race-game. Het betreft hier v1.6.0 welke een enorme lijst van  verbeteringen met zich mee brengt. Tevens is het reeds aangekondigde 2020 GT World Challenge Pack DLC beschikbaar gesteld.


v1.6.0 Changelog

Algemeen
– Seizoen 2020 toegevoegd met alle inzendingen, teams en coureurs.
Bonus-livreien die eerder in het seizoen 2019 werden toegevoegd, maken nu deel uit van het nieuwe seizoen 2020.
– 2020 kampioenschap, Mercedes-AMG GT3 2020 en Ferrari 488 GT3 Evo 2020 beschikbaar als DLC.
– Imola-circuit beschikbaar als DLC.

Gameplay
– Nieuwe en verbeterde AI-algoritmen voor racecraft en aanval.
– Nieuw vaardigheidsafhankelijk AI-algoritme voor rijfouten.
– AI: gashendel verwijderd door laaggeschoolde tegenstanders wanneer de globale AI-sterkte is ingesteld op 90 of hoger.
– Aangepaste AI-lijnen op verschillende tracks.
– Verhoogde gevoeligheid voor blauwe vlag-trigger als een GT3 zich achter een auto uit een lagere klasse bevindt.
– Brands Hatch Marshal Fix.
– Misano-marshal fix.
– Marshal fix op de Nürburgring.
– Lumirank: gele kleur toegevoegd voor auto’s uit de Silver-klasse.
– Marshal-gele sectoren worden nu gemaakt op basis van de middenpositie en niet het startpunt.
– Nauwkeuriger gele vlagwaarschuwingen van de sector.
– Gevoeliger gele vlag-trigger voor auto’s met stilstaande motoren of in de verkeerde richting, zelfs bij hoge snelheid.

Physics
– DHE-banden beschikbaar voor toepasselijke bandenmaten voor het seizoen 2020 GTWCH.
Biedt betere feedback en meer tractie met minder oververhitting.
Beschikbaar tijdens het spelen van seizoen 2020. Oudere seizoenen behouden hun overeenkomstige BoP- en bandenversies!
– Tweaks en fijnafstelling van natte banden.
– Herzien BoP-systeem (backend) en ondersteuning toegevoegd voor BoP seizoen 2020.
– Camberbeperkingen toegevoegd voor BOP 2020 volgens de voorschriften.
– Globale verbeteringen van het bandenmodel in herschikkingskrachten op basis van nieuwe gegevens.
– Verbeteringen in de simulatie van drukafhankelijkheid en de effecten daarvan op de voetafdruk van de band en de bijbehorende bandendynamiek.
– Verbeteringen in de aero-gier-simulatie.
Zie onze blogpost op het officiële ondersteuningsforum voor meer gedetailleerde informatie over de bovenstaande wijzigingen / verbeteringen.
Oude opstellingen moeten mogelijk worden herzien en het wordt over het algemeen aanbevolen om veiligere instellingen uit te voeren.
– Verdere verbeteringen aan het wereldwijde weermodel en het dynamische circuit.
– Vaste Porsche 991II GT3 R Laguna Seca natte preset.
– Verbeterde Ferrari 488 GT3 aero-simulatie
– Vaste remblokken achter in de BMW M6 GT3 Monza natte preset.
– Kleine herziening van collider meshes voor bepaalde auto’s.
– Aanpassingen aan remschijfverbruik (minder).

Audio
– Gebruikersopdrachten om het hoofdaudiovolume tijdens de sessie te verhogen / verlagen (standaard NUM +/-, opnieuw toe te passen).
– Spotter-bericht toegevoegd waarschuwing voor snellere naderende auto.
– Verbeterd spotter-berichtensysteem.
– Nieuwe spotterberichten voor het aftellen van de race voorafgaand aan de sessie.
– FMod Studio: vaste continue afspeel- / stopgebeurtenissen.
– Dondergeluid wordt nu al afgespeeld als er zware regen op komst is.

Gebruikersinterface
– HUD opnieuw afspelen: overlay van resultatentabel en knop toegevoegd om te wisselen. (sectortijden niet beschikbaar voor uitsplitsing van ronde per ronde).
– Speciale evenementen pagina kleine styling aanpassingen.
– Leaderboard: kleine aanpassing van de styling.
– Herziene fabrikantlogo’s voor de gebruikersinterface en scoreborden.
– MFD: selectievakjes schakelen tussen links-rechts UI-binding en negeren de enter / forward UI-binding.
De “enter / forward” -knop is vrijgemaakt voor alle controllers – dus je kunt die ook aan een andere rijfunctie op het stuur koppelen, de selectievakjes van het pitmenu schakelen alleen met links / rechts – en in MP de vooruit / enter-knop (wanneer ingedrukt op een directe invoercontroller) zal het chatvenster niet openen (met elektronica of pitmenu actief).
– MFD: nu altijd zichtbaar, zelfs wanneer HUD verborgen is (met HUD-cyclus lang indrukken), kan worden verborgen door naar een lege pagina te gaan of lang op de MFD-invoer te drukken.
Staat rijden met MFD nu alleen toe met de HUD verborgen, fietsen MFD maakt de HUD niet langer zichtbaar.
– Serverlijst: trackseizoen-tag wordt nu altijd expliciet getoond.
– Laadschermen herzien en verouderde trackstatusinformatie verwijderd.
– Bindbare inputs om FFB-winst per auto in sessie te verhogen / verlagen.
– Bindbare ingangen om het hoofdaudiovolume tijdens de sessie te verhogen / verlagen.
– Globale vernieuwing van de UI-styling.
– Vaste muis-scroll-functie op de TV Session Time-overlay.
– Lokalisatie-update.
– Verbeterde delta en voorspelde rondetijdnauwkeurigheid.
– Gebruikersinstelling in de hud.json toegevoegd om het automatisch wisselen van MFD-pagina’s bij het betreden / verlaten van de pit uit te schakelen:
“autoSwitchPitMFD”: waar / onwaar

Graphics
– Spiegel vernieuwingsfrequentie-instellingen in Video-opties.
Optie om een ​​vaste fps-limiet in te stellen, een vaste renteverlaging op basis van de huidige fps of “Auto”, wat een dynamische instelling is.
– Globale prestatie-optimalisaties.
– Mogelijke oplossing voor virtuele spiegelclips met geometrie in sommige auto-cockpits.
– Stopmarkering toegevoegd in de reguliere pitstop-animatie om te helpen bij het positioneren van de auto.
– Herzien pedaalanimatiesysteem en een probleem verholpen waarbij het gaspedaal af en toe vastzat in ingedrukte positie.
– Geoptimaliseerde secundaire animaties in herhalings- en toeschouwermodus.
– Vaste zichtbaarheid van nationale stickers.
– Lumirank SAS stuurprogramma-informatie-apparaat toegevoegd dat de track- / autostatus toont.

Controls
– FFB per auto-instelling toegevoegd (standaardsleutels zijn NUM8 en NUM2 om te verhogen / verlagen, opnieuw toe te passen).
Waarden worden opgeslagen in een bestand genaamd “ffbUserSettings.json”, het is een vermenigvuldiger op de globale versterking die u instelt in de instellingen van de besturing.
– Verbeterde / legacy-opties voor het gamepad-rumble-effect toegevoegd, waarbij legacy de tot dusver gebruikte rumble-implementatie is.