Automobilista 2 – V1.1.2.0 Beschikbaar


De nieuwe Automobilista 2-update biedt een aantal fantastische historische inhoud, nog een grote batch FFB-, fysica- en AI-ontwikkelingen, samen met verschillende verbeteringen en fixes.

V1.1.1.3 -> V1.1.2.0 CHANGELOG

Tracks

  • Layout van Spa Francorchamps 1993 toegevoegd

Vehicles

  • Groep C-klasse toegevoegd met Sauber Mercedes C9 en Porsche 962C
  • Stock Car 1999 Omega-serie toegevoegd

GENERAL

  • Nieuwe LiveTrack-wassing voor nat weer geïmplementeerd (rubber wordt nu geleidelijk van het baanoppervlak weggespoeld naarmate het verzadigd raakt met water)
  • Beschikbare klassen van tegenstanders uitgebreid tot 9 (10 in totaal)
  • Bumped koplamp bereik van 160 tot 240 m voor alle auto’s
  • Aantal tegenstanders in Championship-modus gecorrigeerd om overeen te komen met het huidige totale aantal tegenstanders van de serie
  • Functie toegevoegd om verschillende voorinstellingen van rubber in te stellen, afhankelijk van het type sessie (optie beschikbaar maken voor de speler volgt binnenkort)
  • Nieuwe functies toegevoegd om te bepalen wanneer de koplampen en achterlichten van voertuigen aan moeten blijven en de DRS-regels uitgeschakeld blijven op basis van de drempel voor natheid op het spoor (voorheen uitsluitend gebaseerd op de lichtniveaus van de omgeving)
  • Spa 2020 vervangen door Spa 1993 op de kalender van pre-2005 kampioenschappen

UI & HUD

  • Pagina met opnieuw vormgegeven regels en voorschriften voor evenementen
  • Opnieuw vormgegeven pagina met instellingen voor de tegenstander voor één speler
  • Hulpteksten toegevoegd aan het online instellingenscherm van de tegenstander
  • Verkeerde waardekoppeling op versnelling 7/8 toewijzingen opgelost
  • Er is een probleem opgelost waardoor een redundante instelbare vleugeloptie beschikbaar was voor auto’s zonder dergelijke aerodynamische componenten
  • Bandnamen gecorrigeerd voor verschillende auto’s die straat- of semi-gladde verbindingen gebruiken
  • Vaste ontbrekende Franse en Duitse lokalisatie voor het instellen van tracklimieten
  • Aangepaste lettergrootte op waarschuwingslabels voor tracklimieten voor het scherm Regels en voorschriften

FFB

  • Geïntroduceerde routine om FFB te resetten in geval van FFB-verlies (game detecteert het verlies en reset FFB automatisch, zou naadloos moeten zijn voor de speler)
  • Aangepast standaard FFB-profiel voor een nauwkeuriger zelfuitlijnend koppel, mildere krachtpieken over grote hobbels en andere dergelijke plotselinge bandwisselingen; aangepast effect van remkoppel (zou betere feedback moeten geven tijdens blokkades); split FX-signaal van de Low Force Boost-instelling

PHYSICS

  • Langzame dempingsfunctie toegevoegd aan alle banden (verbetert over het algemeen de demping van de banden en verhelpt het stuitereffect bij zeer lage snelheden die voorheen in formule-auto’s aanwezig waren)
  • Intermediaire en extreme bandenverbindingen toegevoegd voor moderne protos, GT’s en formules
  • Aangepast bandenprofiel voor toerwagens uit de jaren 60, Opalas, Copas Fusca, Uno, Truck, Caterham Academy & F-Trainer
  • Aangepast profiel van semi-gladde banden (F-Trainer Advanced, Caterhams, ARC Camaro)
  • Aangepaste F-Vee, Opala 1979 & Old Stock bandenprofielen
  • Verhoogde RPM-drempel voor een kortere levensduur van de motor in 2-takt-karts
  • Het drukpunt van de Metalmoro AJR-diffuser met 2 cm naar achteren verplaatst (de algehele aerodynamische verdeling enigszins aangepast)
  • Enige mate van afname in regen voor alle slick-banden (problemen aanpakken waarbij banden alle grip verliezen na een bepaald verzadigingspunt)
  • Kleine stijfheidsaanpassing aan de karkassen van GT / Proto / StockCar-banden
  • Kleine weerstand voor voorbelasting toegevoegd om diffs te openen in auto’s met krachtigere motoren
  • Aangepaste compressiecurve van de Porsche 911 GT1
  • Aangepaste overbrengingsverhoudingen voor Mclaren F1 GTR en Mercedes CLK in GT1-klasse
  • Kleine massa-aanpassingen van de krukas aan F1-auto’s
  • Gecorrigeerde 720S GT3 negatieve instelling van de achterste teen (reset van de instelling aanbevolen)
  • Standaard remafwijking iets naar achteren verplaatst voor Copa Truck, F-Trainers (vereist setup-reset aanbevolen)

AI

  • Verschillende AI-gedragsverbeteringen, waarbij autospecifieke parameters zijn toegevoegd om hun inhaalbeoordelingen te verbeteren, zowel tegen menselijke spelers als tegen AI versus AI
  • Autospecifieke overrides toegevoegd voor voorheen globale parameters die de hoeveelheid heffen van het gaspedaal regelen die AI zou doen tijdens het rijden over plassen, en nieuwe autospecifieke parameter geïntroduceerd die de hoeveelheid tillen op natte banden regelt (doorgaans minder dan op droge hun rechtlijnige prestaties bij het gaan door grote hoeveelheden stilstaand water)
  • Diverse autospecifieke overrides toegevoegd voor voorheen globale AI-parameters zoals rem- en reacceleratieafstanddrempels, startreactietijden, afstandstriggers voor verdedigende positie
  • Verminderde kans dat AI tegen de muur botst wanneer zij zij aan zij met mensen is
  • Verhoogd prestatiebereik van AI-stuurprogramma’s
  • Kleine AI-kalibratiepas voor prestatieverlies met bandenslijtage
  • Azure: gladgestreken gangen op verschillende locaties
  • Iets verhoogde AI-grip @ Bathurst, Nurburgring GP & Velocitta

TRACKS

  • Adelaide: verminderd maasgeluid van wegen; gladde kerb bij ingang van T13
  • Imola: Vaste pop-up cameraman
  • Kyalami: glitchy helikopteranimatie verwijderd
  • Silverstone: op sommige plaatsen bijgesneden 3D graswanden; een paar object pop-ups gerepareerd; enkele grote tribunes samengevoegd tot grotere objecten (dezelfde materialen); geoptimaliseerde schaduwen
  • Herziene “Max AI-deelnemers” voor verschillende tracks, gecorrigeerd wanneer dit verschilde van beschikbare garageslots
  • Uitgeschakelde DOF-vervaging in alle VR-cams aan de baanzijde voor tracks die deze hebben (momenteel alleen Grade A-tracks)

VEHICLES

  • F-V10 Gen2: vast zichtbaar bandprofiel komt niet overeen met de daadwerkelijke band bij het overschakelen van nat naar droog
  • F-Classic (alle gens): toegevoegd Dirt / Scratch-kaart + nieuwe UV-kanaal 3-mapping voor koolstofvezel cockpitmateriaal
  • Copa Montana: Dirt / Scratch-kaart toegevoegd
  • BMW M6 GT3: probleem met rode lak in cockpit (auto # 91) opgelost
  • F-V10: Vaste visuele storing met voorruit in regen
  • Gol Classic B: Fixed front splitter glitch
  • Ultima GTR: Vaste oliedruknaald
  • F3 F309: bereik van gecorrigeerde RPM-balken
  • Lancer R & RS: livery override entry toegevoegd voor voorruit en spatbord
  • Cockpit POV gecorrigeerd in Metalmoro AJR, Mclaren 570S, Ultima GTR
  • Gecorrigeerd profiel voor regenbanden voor F-Retros