F1® 2019 Driver Academy: Basic Driving Tips

Codemasters heeft een mooi artikel uitgebracht om de basis rij tips voor F1 2019 onder de aandacht te brengen.

Onze motoren draaien weer, de zomervakantie is voorbij en om ons in de stemming te brengen dachten we dat we de basis van F1 2019 zouden aanpakken. We worden constant door nieuwe spelers gevraagd om tips om hen te helpen een F1-circuit in één keer rond te sturen zonder een bezoek aan de pits in de eerste ronde. Dus voor iedereen die een paar tips nodig heeft, we staan voor je klaar.

Laten we bij het begin beginnen: een goede start van de race.

De start van de race

Ahh – de race begint. Een van de meest cruciale onderdelen van een heel raceweekend (geen druk dan). Goed wegkomen kan een aantal beslissende inhaalacties veroorzaken, maar slecht wegkomen kan ertoe leiden dat je een aantal posities kwijt bent, of erger nog, je loopt ernstige schade op.

Er zijn twee Race Start-opties beschikbaar in het menu Gameplay-instellingen – je kunt deze vinden tijdens het opzetten van je raceweekend. Handmatige race start geeft een aftelling waarin je de koppelingsknop X (PS4) of A (Xbox) ingedrukt moet houden en de toeren in evenwicht moet houden met behulp van het trilgeluid om de optimale hoeveelheid vast te houden totdat de lichten uitgaan en zo snel mogelijk reageren . De andere optie is Assisted Race Starts die de ervaring vereenvoudigt, waarbij alleen de juiste hoeveelheid gas nodig is om netjes weg te komen wanneer de lichten uitgaan.

Plots loslaten van bijna 1.000 PK vanaf een staande start vraagt ​​veel van de banden, dus geleidelijk gas geven is de sleutel tot het verkrijgen van de beste starts. Let goed op de vibratie-effecten, omdat deze zeer inzichtelijk zijn in of je banden het aankunnen. Als wielspin niet langer een probleem is, observeer dan de auto’s om je heen en probeer de positie van elke tegenstander in te schatten om in bocht één je route te plotten, en vermijd contact en voorkom dat je in een sandwich terecht komt.

Zodra je een vliegende start maakt, komt het op het remmen aan…

Remmen

F1-auto’s hebben onder andere uitzonderlijk effectieve remmen, dus je kunt veel tijd winnen door zo laat mogelijk in een bocht te remmen. Op voorwaarde dat er natuurlijk voldoende ruimte is om op de vereiste snelheid te komen voordat je een bocht in gaat!

Om de afstand te helpen meten, zijn veel circuits voorzien van rem markering borden, die in meters de nabijheid van een zware rem actie benadrukken. Deze markeringen beginnen meestal op 150 meter, dan weer op 100 meter en opnieuw op 50 meter. Met 50 meter is er vaak goed zicht in de hoek, maar voor veel zware rem gebieden kan het op dit punt al te laat zijn.

Als een ruwe gids neigt een redelijke vuistregel één mph verloren voor elke meter van reizen. Dus, om dat in context te plaatsen, als je remt van 200 mph (320 km/h) tot een 50 mph (90 km/h) bocht, is dat een verlies van 150 mph (240km/h), wat veilig kan worden bereikt binnen 150 meter van de rem zone. Voor dit scenario is remmen op het 150 meter markeerbord een veilig referentiepunt. In natte omstandigheden zijn de remafstanden aanzienlijk langer, dus vergeet niet te compenseren als de baan iets meer heeft gehad dan een paar druppels.

Naast het remmen van markeerborden kunnen verschillende milieudoelstellingen zoals stoepranden, geverfde lijnen, bruggen, tribunes of zelfs gebouwen nuttige referentiepunten zijn bij het leren waar te remmen. Als al het andere faalt, is er altijd de Dynamic Braking Line (DRL) beschikbaar in het hulpmenu. De DRL toont een typische racelijn en verandert van kleur afhankelijk van de huidige snelheid van het voertuig. Bij het naderen van een bocht wordt de DRL rood als de ingangssnelheid te hoog is om veilig de bocht te navigeren, anders betekent groen versnellen (hoewel dit niet noodzakelijkerwijs betekent dat het rempedaal op het metaal moet worden gedrukt!)

Bochtenwerk

Er wordt vaak gezegd dat een coureur de hoek van elke bocht moet minimaliseren. Dit betekent beginnen aan de buitenkant van een hoek, de binnenkant bereiken op wat vaak de ‘apex’ of ‘clipping point’ wordt genoemd en vervolgens terugkeren naar de buitenkant. Met deze methode wordt de minimum snelheid zo hoog mogelijk gehouden, wat resulteert in de beste rondetijden.

Een andere nuttige filosofie is ‘Slow in, Fast Out’. Dit betekent dat ervoor moet worden gezorgd dat de invoersnelheid laag genoeg is om met succes door de hoek te navigeren, door de hoek te versnellen om de best mogelijke uitgangssnelheid te geven, wat het volgende rechte stuk weer voordeel oplevert. Deze methode vermijdt scenario’s waarin coureurs moeten vertragen bij het verlaten van bochten om te voorkomen dat ze te breed uitlopen, wat slecht is voor de rondetijden.

Ten slotte is het de moeite waard om vooruit te kijken als het om lange bochten gaat. Soms is het de moeite waard om snelheid op te offeren door het eerste deel van een lang hoekgedeelte, omdat het zorgt voor een betere positionering in volgende hoeken, wat je natuurlijk betere rondetijden geeft.

Nu zit je in de race en Jeff, je ingenieur, roept je in de pits …

Pit Stops

Naast strategie is er veel te winnen of te verliezen in het pitstop proces zelf. Onthoud dat racen nog steeds is toegestaan ​​nadat de pitlane zich splitst van het hoofdspoor tot het punt waar een ononderbroken witte lijn het snelheidslimietgedeelte aangeeft voorafgaand aan de teamgarages. Net voor dit punt heeft elk spoor een zichtbare markering die de snelheid in KM/H aangeeft, maar houd er rekening mee dat deze kunnen worden omgestoten door andere coureurs, zodat ze niet altijd zichtbaar zijn.

De Pit Assist, beschikbaar in het menu Assisteert, regelt de auto in het geval van een pitlane en verlaagt automatisch de snelheid op het juiste moment. Voor degenen die de uitdaging verkiezen om de snelheid op het juiste punt handmatig te verlagen, kan de hulp worden uitgeschakeld en de doelsnelheid wordt weergegeven in de HUD. Op het moment dat de doelsnelheid is bereikt, kan de pit-limiter-knopdriehoek (PS4) of Y (Xbox) worden geactiveerd om de snelheid consistent binnen de limiet te houden.

Na het stoppen in de pitbox en de pit crew heeft de auto met succes onderhouden, verschijnt er een prompt om te vertrekken door de koppeling vast te houden en de motor te laten draaien op voorwaarde dat de Pit Assist is uitgeschakeld, anders wordt dit automatisch afgehandeld zonder dat er actie voor de auto vereist is om de pitbox te verlaten en de auto terug te voeren naar de pitlane. Als de snelheidsbegrenzer van de pit wordt toegepast, is er ook winst te behalen door direct na de pituitgangslijn opnieuw op de pitlimiter-knop te drukken waar de snelheid weer onbeperkt wordt. Zodra het gebied met beperkte snelheid is verlaten, moet je weer op race snelheid komen voordat je weer op het hoofdspoor uit komt. Je wilt niet langer met de limiter aan blijven rijden dan nodig!

Flashbacks

Met een functie die Flashback wordt genoemd, kun je het spel pauzeren en teruggaan in de tijd om eventuele vroegtijdige fouten te corrigeren.

Flashback kan worden gestart via het pauzemenu of rechtstreeks via het touchpad (PS4) of de knop Back (Xbox). Het is mogelijk om het exacte moment te kiezen om terug te spoelen binnen een specifiek tijdsbestek, maar in de regel is het vaak de moeite waard om iets verder terug te spoelen dan nodig is om opnieuw een gevoel voor dat deel van het circuit te krijgen om te voorkomen dat je twee keer dezelfde fout maakt. Er is geen limiet aan het aantal Flashbacks dat kan worden gebruikt, maar houd er rekening mee dat ze niet kunnen worden gebruikt in multiplayer-spelmodi.