F1 2019 Set-up for Glory – Deel 1: De MFD

Gevoed voor succes – Inleiding tot het multifunctionele display (MFD)

Bron: Codemaster Formula 1 Blog

Dus je hebt de game geïnstalleerd, geladen en je wilt gewoon zo snel mogelijk rijden, toch? Tijd om Lewis Hamilton, Max Verstappen en Carlos Sainz neer te halen en je plaats aan de top van de motorsportvoedselketen in te nemen, en onderweg records te breken en geschiedenis te schrijven. Gemakkelijk. Rijd gewoon snel met de auto en win. Geen probleem. Totdat je wordt begroet met dit scherm in Australië, vers van je virtuele stoelmontage.

Waarom kan ik niemand op de rechte stukken inhalen? Waarom voelt mijn F1-auto niet dat hij kan insturen? Het heeft allemaal te maken met de configuratie van je auto, en deze guide helpt je de basisprincipes te begrijpen, wat de dingen betekenen en hoe je die extra prestaties kunt halen uit je Career-modusmachine. De sleutelwoorden; compromis en balans.

F1-auto’s zijn zo fijn afgesteld en geprogrammeerd dat het kleinste verschil de kenmerken (en prestaties) van je auto kan beïnvloeden. De F1 2019-game is precies hetzelfde, met wijzigingen in de setup die het verschil zijn tussen de overwinning van de race en het verliezen van een punt. Laten we beginnen met je scherm zelf en het kleine display rechtsonder: het multifunctionele display (of MFD).

Het multifunctionele display is er om je manieren te geven om met je team te communiceren, meer te weten te komen over de racesessie waarin je je momenteel bevindt en om de auto te controleren terwijl je op de baan bent. Hier kun je ook een reeks opties in de auto beheren en beheersen om je belangrijke voordelen te bieden bij het aanvallen of verdedigen tegen je rivaal.

‘Fuel Mix’ is gewoon de hoeveelheid brandstof die je nog hebt om de race mee uit te rijden. Als het nummer groen is, heb je wat extra brandstof om te verbranden. Als het nummer rood is, moet je ergens brandstof besparen, anders finish je de race niet.

Hiervoor heb je 3 modi

  1. “Lean” – Laag brandstofverbruik, lagere motorprestaties.
  2. “Standaard” – Normaal brandstofverbruik en prestaties. Laat het bij de meeste circuits in deze modus staan ​​als je je hier tijdens de race geen zorgen over wilt maken.
  3. “Rich” – Hoog brandstofverbruik, extra motorprestaties.
  4. “Max” – Hoogste brandstofverbruik en algehele prestaties. Deze is alleen beschikbaar in kwalificatie.

Gebruik ‘Rich’ voor belangrijke momenten in je race, zoals inhalen of om je positie te verdedigen, en probeer dan te balanceren met het gebruik van ‘Lean’ brandstofmix tijdens de delen van je race wanneer je niet met anderen vecht. Zorg ervoor dat je de ‘Rich’ -mix zorgvuldig gebruikt, omdat te veel van de modus niet alleen je brandstof afvoert, maar ook kan leiden tot oververhitting van de motor, waardoor het vermogen wordt verminderd. Een andere manier om uw inhaalkansen te verbeteren, is het tactische gebruik van het ERS (Energy Recovery System):

De ERS wordt opgeladen via de batterij van een moderne krachtbron van de Formule 1-auto en kan worden gebruikt om de prestaties van de krachtbron te verbeteren.

In F1 2019 zijn er 6 modi

  1. Geen- Laadt de batterij snel op, maar u krijgt geen extra stroom.
  2. Laag – Gebruikt een kleine hoeveelheid batterij, maar we laden ook op.
  3. Medium-standaardmodus.
  4. Hoog: gebruikt meer batterijlading om extra stroom toe te voegen.
  5. Inhalen – Gebruikt om positie aan te vallen en te verdedigen, maar raakt de batterij snel leeg.
  6. Hotlap – Gebruikt voor extreem vermogen en kwalificerende ronden, maar voert de batterij snel leeg.

Net als de Fuel heb je maar zoveel lading beschikbaar (hoewel het tijdens de sessie waarin je zit wel regenereert in remzones). Je kunt de hogere modi echter alleen voor korte perioden gebruiken, dus gebruik deze op belangrijke momenten van je sessie om de prestaties te maximaliseren. De beste plaatsen om het batterijvermogen te beheren, zijn in bochten of op plaatsen waar moeilijk in te halen is of in te halen bent. Probeer deze instellingen ronde voor ronde uit te balanceren en gebruik alle brandstof en ERS-lading die aan het einde van de race beschikbaar zijn.

Een ander hulpmiddel dat de F1-coureur ter beschikking staat, is het gebruik van DRS (of Drag Reduction System). Dit is ontworpen als een aanvallend wapen voor de coureur en kan alleen worden gebruikt als je binnen 1 seconde van je voorligger zit op de DRS-detectielijn(en). (Deze worden op het circuit aangegeven voordat het weekend begint). Als het je lukt om binnen een seconde te zitten, komt er een DRS-knop aan de rechterkant, met een aftelling in meters, in beeld.

Zodra dit klaar is, activeer je je DRS met de toegewezen knop voor een grote snelheidsboost. Dit wordt gedaan door een flapje op de achtervleugelopening, bijna als een brievenbus. Dit verandert het aerodynamische profiel van de auto, waardoor deze efficiënter door de lucht gaat. Een combinatie van ‘Hotlap’ ERS, ‘Rich’ brandstofmix en DRS zou het je rivaal heel moeilijk moeten maken om je te verdedigen bij het inhalen en het innemen van de positie.

F1 2019 Anniversary Edition en F1 2019 Legends Edition vind je op CDKeys.com.