rFactor 2 – 2020 Bentley Continental GT3 and GT3 BOP Release

Fabrikanten van luxeauto’s staan bekend om hun klassieke lijnen, stijlvolle interieurs en comfortabele rijervaring. Elegantie en evenwicht zijn de onbetwiste koning en koningin van high-end autofabrikanten, die machines creëren die uitblinken op lange afstanden naar korte hops over de vele prachtige landschappen van de wereld.

De Bentley Continental GT vormde geen uitzondering op deze verwachte praktijk, aangezien hij al snel werd beschouwd als een van de beste voertuigen in zijn klasse na een openbare onthulling op de Paris Motor Show 2010, binnen de grenzen van de spectaculaire 228.211 m2 Parijse expo Porte de Versailles. faciliteit. Niet tevreden om op hun lauweren te rusten, lanceerde Bentley in 2017 de gloednieuwe derde generatie Continental GT aan de wereld, waarbij de auto nog verder werd verbeterd en verbeterd om te creëren wat de basis zou vormen van de enorm succesvolle Continental GT3.

Autosport heeft de eerste 100 jaar centraal gestaan ​​bij Bentley. In 1921, slechts twee jaar nadat het eerste Bentley-prototype werd onthuld, racete het tijdens de wereldberoemde 24 uur van Le Mans. Vandaag racet Bentley de volgende 100 jaar in met de Continental GT3, de meest dynamische en krachtige raceauto op basis van de meest geavanceerde straatauto tot nu toe. Ontworpen door Bentley op het hoofdkantoor in Crewe, wordt de Continental GT3 bestuurd door de succesvolle en prestigieuze teams van het luxemerk over de hele wereld. Het raceprogramma voor klanten omvat de wereldwijde Intercontinental GT Challenge, evenals enkele van de beste nationale en internationale GT3-kampioenschappen.

In 2018 onthulde Bentley Motorsport de opwindende nieuwe Continental GT3-raceauto. Lichter, dynamischer en zelfs krachtiger dan zijn meervoudig kampioenschapswinnende voorganger, het is de meest opwindende raceauto ooit gemaakt door Bentley – omdat hij nauw aansluit bij de meest geavanceerde straatauto van het bedrijf, de onlangs gelanceerde Continental GT.

In 2020 zullen de raceteams van Bentley strijden voor overwinningen over de hele wereld. Bentley en zijn raceteams van het hoogste niveau, die op vijf continenten concurreren tegen de belangrijkste premium- en prestatiemerken, streven er altijd naar om klasseleiders te zijn.

De Bentley Continental GT3 2020, die meer dan 550 pk kan leveren, heeft al de overwinning behaald op het Circuit Paul Ricard 1000km 2019 en de 12-uurs uithoudingsevenementen van Liqui-Moly Bathurst in 2020. De rFactor 2-spelers zien er elke centimeter uit als kampioen en hebben nu de mogelijkheid om in de simulatie met deze uitzonderlijke auto te racen – en nog beter: hij is toegevoegd als gratis content voor iedereen die al in het bezit is van de huidige GT3 Bentley DLC (beschikbaar via de rFactor 2 Steam Store HIER). Dat klopt, we hebben de beslissing genomen om deze fantastische nieuwe inzending in de steeds groter wordende reeks GT3-specificatie raceauto’s binnen rFactor 2 vrij te geven als een gratis contenttoevoeging voor bezitters van de Bentley Continental GT3 DLC. Absoluut iedereen die al de originele Bentley of de GT3-bundel bezit, krijgt deze nieuwe machine en zijn verschillende race-kleurstellingen zonder extra kosten!

U hoeft zelfs niets handmatig te doen; de nieuwe auto wordt automatisch gedownload de volgende keer dat u uw Steam-client start. Als je nog geen Bentley hebt, vrees dan niet, de auto wordt nu samen in de Steam Store verpakt als een item voor twee wagens (voor dezelfde prijs als de originele machine).

Ga gewoon naar de rFactor 2 Steam Store, koop de DLC en geniet van beide generaties Bentley GT3-machines in de rFactor 2-simulatie!

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/2/

Als je nog geen GT3-auto hebt, kun je ook de volledige GT3-bundel pakken, die alle 12 auto’s bevat HIER:

https://store.steampowered.com/itemstore/365960/detail/1001/

Als je niet kunt wachten om de nieuwe auto te bemachtigen en zin hebt om wat interessant te lezen over de bouten en moeren van deze nieuwste release, bekijk dan enkele technische specificaties van de Bentley Continental GT3 2020 en de verschillende kampioenschappen waarin deze racetitaan zijn vak zal uitoefenen tijdens het ietwat verstoorde seizoen 2020. Bentley Continental GT3 Technische specificaties.

  • Motor: 4,0-liter twin-turbo V8 met directe injectie ontwikkeld met de meest geavanceerde smeermiddelen van Mobil 1 en een Cosworth-motormanagementsysteem
  • Max. Vermogen: ca. 550 pk beperkt
  • Transmissie: achterwielaandrijving, Ricardo sequentiële longitudinale versnellingsbak met zes versnellingen, op het stuurwiel gemonteerde pneumatische schakelpaddles
  • Aandrijving: cardanas van koolstofvezel, differentieel met beperkte slip
  • Wielen: BBS Forged Motorsport 18 “x 13” velgen
  • Banden: 355/705 R18
  • Aerodynamica: frontsplitter van koolstofvezel, achtervleugel en carrosseriepanelen. Lichtgewicht, aerodynamisch geoptimaliseerde bumpers, motorkap, dorpels en spatborden
  • Lengte: 4860 mm
  • Breedte: 2045 mm
  • Hoogte: 1355 mm
  • Gewicht: <1300 kg

Terwijl GT3-races wereldwijd aan populariteit winnen, zal de Bentley Continental GT3 deelnemen aan tal van prestigieuze endurance-racekampioenschappen, nadat hij al was bevestigd als aanwezig voor de GT World Challenge Europa en Azië-kampioenschappen, British GT, de Duitse ADAC GT Masters en de categorieën International GT Open. Het succesverhaal van Bentley gaat verder in 2020, en nu heb je de kans om de racebanen van de wereld te veroveren in deze fantastische nieuwe auto – allemaal vanuit het comfort van je eigen rFactor 2 racesimulatie.

GT3 BOP Updates

Uithoudingsvermogen en GT-racen zijn opgevoed met het ethos van het samenbrengen van verschillende Grand Touring Car-ontwerpen en vormen tot een gelijk speelveld van concurrentie. Nergens anders in de autosport vind je zo’n eclectische mix van verschillende auto’s, merken en designconcepten die samenkomen en strijden op hetzelfde circuit, met vergelijkbare kansen om helemaal vooraan op de grid uit te dagen.

Nu GT3-specificatieconcurrentie over de hele wereld in populariteit is blijven groeien, moet een groot deel van het succes van de categorie stevig op de deur worden gelegd van de minder dan glamoureuze wereld van Balance of Performance, of BOP zoals het beter bekend is.

Altijd het onderwerp van veel off-track debatten tussen teams en coureurs, BOP is een methode die door veel kampioenschappen wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat auto’s van verschillende vormen en maten eerlijk samen kunnen racen binnen een gemeenschappelijke set van regels, waardoor het potentieel voor weggelopen kampioenschapsleiders wordt voorkomen en een een eerlijk schot van succes staat open voor alle merken binnen een serie.

Net als in de echte wereld zijn onze virtuele tegenhangers in rFactor 2 ook onderhevig aan deze BOP-beperkingen, want in tegenstelling tot de echte tegenhanger, als een auto consistent superieur blijkt te zijn aan zijn rivalen, is het gemakkelijker voor de sim-racer die ernaar op zoek is een voordeel behalen en de snelste auto selecteren dan het is voor een echt team om honderdduizenden dollars te vinden om machines te ruilen voor het komende seizoen.

Daarom hebben we hier bij Studio 397 ongelooflijk hard gewerkt om een ​​realistische en eerlijke prestatiebalans te brengen op de benijdenswaardige lijst van GT3-auto’s die momenteel in de simulatie worden uitgevoerd. Ons ontwikkelingsteam en onze testers hebben eindeloos veel uren over het circuit gedraaid om de auto’s te tweaken en verfijnen om ervoor te zorgen dat ze hun individuele karakters, hun inherente sterke en zwakke punten en hun echte prestatieniveaus behouden, terwijl ze toch een gelijkmatige ultieme snelheid bieden in vergelijking met elkaar – net als in de echte wereld!
GT3 Changelog

Bevat updates voor BOP, Physics en Dashboard in de auto

Aston Martin Vantage GT3
v1.71
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu,
  • Verminderde traagheid van de motor
  • Nieuwe standaardconfiguratie
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.

Dashboard in de auto

  • Toegevoegde Engine Mengselniveaus
  • ABS-niveaus toegevoegd
  • Nieuwe alarmen toegevoegd voor lage brandstof- en olietemperatuur

Audi R8 LMS 2018
v1.75
BOP

  • Lagere weerstand met ongeveer 2%,
  • 5 kg gewichtstraf toegevoegd,
  • Verminderd motorkoppel / vermogen met ongeveer 1%.

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Verminderde traagheid van de motor
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Audi R8 LMS 2019
v1.45
BOP

  • Weerstand verminderd met ongeveer 4%,
  • 10 kg gewichtstraf toegevoegd
  • Verminderd motorkoppel / vermogen met ongeveer 1%

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte)
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Verminderde traagheid van de motor
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Bentley Continental GT3
v2.73
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu,
  • Verminderde motorinertie,
  • Verhouding stuurhuis aangepast (het is nu iets hoger),
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Dashboard in de auto

  • Toegevoegde Engine Mengsels
  • ABS-niveaus toegevoegd
  • TC-niveaus toegevoegd

BMW M6 GT3
v1.67
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP.

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Verminderde motorinertie,
  • Camber is instelbaar in kleinere stappen (0,1 graden, was eerder 0,25 graden)
  • Aanpassingen aan differentieelvergrendeling en voorspanning
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Callaway C7 GT3-R
v2.81
BOP

  • Verhoogd motorkoppel / vermogen met ongeveer 2%.

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte)
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Verminderde traagheid van de motor
  • Hoger motorremmen, aangepast starttoerental, aangepast toerental van de motorlevensduur (resulteert in een langere levensduur van de motor)
  • Aero-balans met ongeveer 4 procentpunten naar voren verplaatst
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

McLaren 720S GT3
v1.61
BOP

  • 10 kg gewichtstraf toegevoegd,
  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Verminderde motorinertie,
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet correct werden weergegeven in het pitmenu,
  • Oplossing voor sommige veeropties die te stijf waren,
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

McLaren 650S GT3
v2.71
BOP

  • 5 kg gewichtstraf toegevoegd,
  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte)
  • Verminderde traagheid van de motor
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Geometrie van de ophanging opnieuw uitgelijnd (om beter te passen bij de gegevens, wat ook resulteert in een iets langzamere stuurverhouding)
  • Aangepaste verticale en laterale zwaartepuntlocatie
  • Hogere roldemping voor stabilisatorstangen
  • Iets hogere koppelingsinertie
  • Oplossing voor sommige veeropties die te stijf zijn
  • Nieuwe standaard setup,
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Porsche 911 GT3-R
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte)
  • Verminderde traagheid van de motor
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Verhoogde balansverschuiving als gevolg van veranderingen in de hoek van de achtervleugel (die nu 18 posities heeft versus 20)
  • De bevestiging aan de binnenverbindingen van de achterwielophanging is te laag voor een bepaalde rijhoogte
  • Hogere differentiële voorspanning (met ongeveer 19%)
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Dashboard in de auto

  • Toegevoegde Engine Mengsels
  • ABS-niveaus toegevoegd

Radicale GT3
v2.67
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP.

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte)
  • Verminderde traagheid van de motor
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet goed werden weergegeven in het pitmenu
  • Opnieuw uitgelijnde ophangingsgeometrie en fixatie op bewegingsverhoudingen, wat resulteert in verschillende min / max-demperlengtes en stijvere veer- / demperpercentages
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Dashboard in de auto

  • Toegevoegde Engine Mengsels
  • ABS-niveaus toegevoegd

Mercedes AMG GT3
v2.75
BOP

  • Brandstofverbruik aangepast aan referentie voor BoP.

Fysica

  • Herwerkte aerodynamica (gevoeliger voor veranderingen in rijhoogte),
  • Verminderde motorinertie,
  • Oplossing voor opties voor radiatorkoeling die niet correct werden weergegeven in het pitmenu,
  • 10% stappen toegevoegd voor radiatorkoeling.
  • Nieuwe standaardconfiguratie

Dashboard in de auto

  • Toegevoegde Engine Mengsels
  • ABS-niveaus toegevoegd