rFactor 2 – BMW M2 CS Racing

Op de dag van de release van de echte auto zijn we er trots op dat we voor onze nieuwste release konden samenwerken met de racefanaten van BMW Motorsport om de nieuwste en populairste auto van de Beierse fabrikant overal op de wereld op de virtuele circuits te brengen. De BMW M2 CS Racing is tot in de perfectie getest op de iconische Nürburgring Nordschleife en is actief op de komende Cup-klasse met coureurs in de actie van multiclass endurance racen. Voormotor en achterwiel aangedreven, de formule voor een spannende uitdaging, waar je ook racet!

De nauwe samenwerking met BMW Motorsport, die al begon tijdens de ontwikkeling en het testen van de echte auto, betekende dat we volledige toegang hadden tot elk aspect van de auto en de prestatiegegevens die BMW de afgelopen maanden heeft verzameld. Dit betekent niet alleen dat de auto er mooi uitziet, gemaakt op basis van de werkelijke CAD-gegevens voor het exterieur, interieur en ophanging, maar hij rijdt net als de echte. We hebben getrouw elke instelling opnieuw gemaakt die u kunt gebruiken om de auto in te stellen en door telemetrie te vergelijken met die op onze laserscans, hebben we alle aspecten van het vering, motor- en versnellingsbakgedrag gevalideerd. Tijdens deze iteraties van de ontwikkeling, hadden we ook de BMW Motorsport-stuurprogramma’s die ons hielpen bij het testen en valideren van de fysica, dus alle ingrediënten zijn er voor een plezierige tijd achter het stuur!

Enkele technische details over de auto. Het is gebaseerd op de F87 M2, met een 3.0L turbomotor die 550 Nm koppel en 350 pk produceert. Die cijfers lijken misschien op papier laag in vergelijking met veel moderne legale sportauto’s, maar deze auto is speciaal gebouwd voor baangebruik en BMW zorgde ervoor dat de versnelling vanuit de hoekuitgang meer dan goed was, met een vlakke motorvermogencurve vanaf 5000 tpm, omhoog tot bijna 7000 tpm. Midden in de hoek wordt de bekende behendigheid van de M2 ​​onder controle gehouden door een set van vier 285 mm brede slicks op 18 ″ velgen. Drooggewicht is 1535 kg, ondersteund door op rails gerichte verstelbare dempers en een paar stijve veren. Zowel de voorste als achterste anti-rolbeugels zijn verstelbaar (2 opties voor elk). Remkracht wordt geleverd door versterkte, lichtgewicht 6 zuiger (voor) en 4 zuiger (achter) remklauwen gecombineerd met 380 mm schijven rondom en ABS-systeem speciaal afgestemd voor gebruik op een baan. Tractiecontrole is ook beschikbaar, met een speciale voorinstelling voor droge en natte omstandigheden, of kan volledig worden uitgeschakeld. Om de koppeloverdracht naar de achterbanden te verbeteren, heeft de auto een geschikt raceplaat-type Limited Slip Differential. Aerodynamica is ook geoptimaliseerd, met voorsplitter en verstelbare achtervleugel aan de achterkant.

De auto is nu te koop in rFactor 2 en je kunt hem hier vinden. Enjoy the ride!