rFactor 2 – Build 1117 Wekelijkse Updates 2

Studio 397 beloofde ons wekelijkse updates voor rFactor 2, en we zijn blij te zien dat ze dit nakomen. In deze tweede wekelijkse updatepatch voor de rFactor 2 Build 1117 heeft het ontwikkelingsteam gewerkt aan enkele verbeteringen voor de Virtual Reality-kant.

De updatepatch introduceert een “Hidden Area Mask” -functie die de renderingbelasting in de VR-modus vermindert en het flikkerende probleem in de spiegel ‘mirror’ van de VR-desktop verhelpt als deze alleen op HMD is ingesteld.

VR – Hidden Area Mask

In deze laatste update hebben we het “Hidden Area Mask” geïmplementeerd in VR.

Wat is Hidden Area Mask?

In een VR-headset zijn de afbeeldingen die in elk oog worden weergegeven ‘rechthoekig’, maar uw ogen hebben alleen toegang tot ronde uitsparingen.

De onderstaande afbeelding illustreert het gebied dat buiten uw normale perifere weergave valt – het zwarte gebied komt overeen met wat fysiek wordt geblokkeerd door de randen van de weergavepoorten van de headset.

Voorbeeld met de Vive Pro

Dus in plaats van deze extra ruimte weer te geven, die u sowieso niet kunt zien, zal het blokkeren van deze pixels zelfs voorkomen wanneer deze worden ingeschakeld, omdat ze buiten de zichtbare ruimte in de headset zijn nadat vatvervorming is toegepast. Omdat het masker voorkomt dat overbodige randen zelfs worden weergegeven, kan dit een lichte prestatieverbetering bieden. In onze interne tests konden we inderdaad een prestatieverbetering bevestigen.

Deze optie kan ook worden geconfigureerd in de player.JSON als u hier problemen mee ondervindt.

“VR Enable Hidden Area Mask”:true,
Stel in op false om uit te schakelen

* Oculus SteamVR-stuurprogramma ondersteunt momenteel geen HAM.

Changelog

  • Ingeschakeld VR “Verborgen gebiedsmasker”.
  • Vast flikkeren in de VR-spiegel ‘mirror’ wanneer ingesteld op “Alleen HMD”.
  • Vaste verfschade die niet wordt gereset op de knop ‘race opnieuw starten’ in één speler.
  • Sporadische crash opgelost die werd veroorzaakt door een fout in inter-thread-communicatie met de Steam-bibliotheek.

Bekende problemen

  • Na het installeren van de inhoud in VR, wordt rFactor 2 niet opnieuw gestart. Een tijdelijke oplossing is voor nu om handmatig opnieuw te starten.
  • Er is nog steeds een zwarte band op de onderste helft van het tracklaadscherm.
  • Niet gerelateerd aan UI, maar we zijn ons ook bewust van het grillige gasgedrag van de AI-auto’s, en we onderzoeken dat.
  • Parc Ferme werkt niet in de nieuwe gebruikersinterface.

Lopende werkzaamheden

  • Voeg een skin download voortgangsbalk toe terwijl je op een server bent die aangepaste skin transfers toestaat.
  • Config-tool start sporadisch niet nadat u op PLAY hebt geklikt om de grafische resolutie, VR of post-effectniveaus in te stellen.
  • Teamcreatie in de showroom ontbreekt.
  • Materiaalbewerking in de showroom ontbreekt.
  • Geforceerde installatie en / of upgrades.
  • Auto (her) selectie op een server.
  • Hervat het afspelen.
  • Sporadisch ‘wit scherm’ bij het verlaten van een online sessie.