rFactor 2 – Build 1121

Het is alweer een tijdje geleden dat we onze build voor het laatst hebben bijgewerkt en in de tussentijd hebben we gewerkt aan een flink aantal bugs en verbeteringen aan de codebasis, dus we vonden dat het tijd was om deze te delen in een nieuwe update. Een volledig overzicht van alle wijzigingen vindt u hieronder.

Oude gebruikersinterface (opt_out)

  • Klant build-ID: 5504070
  • Dedicated server build ID: 5504080

Nieuwe gebruikersinterface (public_beta)

  • Klant build-ID: 5503999

Gebruikersinterface

  • Toetsbinding toegevoegd voor verbergen cursor. Dit is handig wanneer u de in-game overlays uitvoert en een uitzending doet naar een capture-kaart die erop staat dat uw cursor anders wordt weergegeven.
  • Alle afspeelknoppen kunnen nu op maat worden toegewezen in het controllertabblad. Standaard worden alle afspeelknoppen toegewezen aan dezelfde standaardinstellingen, tenzij ze opnieuw worden toegewezen.
  • Toegevoegd eerste keer opstartwizard. Heeft voorlopig alleen naam- en bijnaamvelden. Dit wordt verlengd.
  • Toegevoegd spelergebied in de hoofdinterface. Voorlopig heeft alleen naam- en bijnaamvelden.
  • In de showroom controleren we nu op upgrades bij het laden van de pagina en tonen we geen informatie als die er niet is.
  • Uitgeschakelde selectieknop in lijstlay-out voor categorie-items. Bij het overschakelen van een raster- of miniatuurlay-out naar de lijstlay-out en het selecteren van een “categorie” -item, zou de selectieknop beschikbaar zijn en zou er een storing optreden als erop werd geklikt.
  • Wis autoconfiguratie-informatie bij het bekijken van een “categorie” -item.
  • De pop-uplay-out en styling bijgewerkt.
  • Hernoemd evenementenscherm “Rijden” -knop naar “Passenger” in multiplayer toeschouwermodus.
  • Overgang naar de pagina met het pakketgebied soepeler gemaakt:
  • Haal pakketten op nadat de pagina is geladen om blokkering te voorkomen.
  • Laat een pop-upbericht zien tijdens het ophalen van pakketten.
  • Gebruik een donkergrijze achtergrond tijdens het overschakelen naar de pagina.
  • Een chatbericht ingeschakeld voor admin-opdrachten voor één speler.
  • Een game-crash verholpen bij het wisselen van sessie.
  • Herstel toegang tot garagegegevens-eigenschappen als er geen gegevens beschikbaar zijn.
  • Alle controllerprofielen worden bijgewerkt. Dit lost verschillende problemen op bij het gebruik van ‘Detect’ bij de eerste installatie van hardware.
  • We hebben nieuwe controllerprofielen voor:
    • Simucube 2 Sport;
    • Simucube 2 Pro;
    • Simucube 2 Ultimate;
    • Logitech G923 PlayStation 4 en pc;
    • Logitech G923 XBox One en pc;
    • VRS OSW;
    • XBOX One Controller voor Windows.
  • “PlayerFileOverrides” toegevoegd aan verschillende profielen om ervoor te zorgen dat de juiste rijhulpsystemen worden ingeschakeld / uitgeschakeld bij de eerste keer dat het wiel wordt gedetecteerd.
  • Gebruik thread “true” toegevoegd voor alle profielen.
  • Zorg ervoor dat de “920-oplossing” is ingesteld op “onwaar” voor alle niet-Logitech-profielen.
  • Vaste profielnaamgeving en verwijderde overtollige profielen.
  • Vaste ‘kijk links’ op het TS-XW-profiel opgelost.
  • Thrustmaster F1-stuur Integrale profielen: alle mappingconflicten opgelost: T-GT, TS-PC, T500 RS, TS-XW.
  • Thrustmaster Racing-stuurprofielen: alle kaartconflicten opgelost: T-GT, TS-PC, T500 RS.
  • Thrustmaster F1-stuur Integrale profielen: alle mappingconflicten opgelost: T-GT, TS-PC, T500 RS, TS-XW.
  • Thrustmaster Racing-stuurprofielen: alle kaartconflicten opgelost: T-GT, TS-PC, T500 RS.
  • Correct max. Koppel toegevoegd aan Fanatec CSW v1, v2, V2.5 en Direct Drive-profielen.

Modding-ondersteuning

  • Een hoop nieuwe informatie gepubliceerd over modding voor rFactor 2 op de documentatiewebsite.
  • Grote update van modding-documentatie, volledige documentatie over PBR-materiaalsysteem, speciale sectie Development Tools en meer.
  • Eerste officiële release van 3ds Max 2021-plug-ins.
  • Eerste officiële release van Material Editor.
  • Eerste officiële release van Maps Converter Tool.
  • Loch Drummond (PBR Track) toegevoegd aan ModDev.
  • Mogelijkheid toegevoegd om automatische albedocorrectie op pre PBR-shaders uit te schakelen.
  • Mogelijkheid toegevoegd om de standaardinstellingen van Cube Fresnel te kiezen op pre-PBR carrosserie-shader.
  • Correctie van de naamgeving van de Vervormbare Tyre-arcering in Max-plug-ins.
  • Exposed Atmospherics-sectie in Nat-bestand om Haze en andere instellingen te configureren.
  • Bijgewerkt ModDev om de hoofdgame HUD te gebruiken.
  • Mogelijkheid toegevoegd om vooraf ingestelde posities in de Scene Viewer op te slaan.

Graphics

  • Nieuwe pit exit marshal-texturen toegevoegd, dankzij Alessandro Micali!
  • Kleine refactor van verblindingsinstellingen in PostFX
  • Veel andere kleine aanpassingen aan verschillende shaders en instellingen.

Multiplayer

  • Aanzienlijk verbeterde logboekregistratie voor multiplayer-sessies.
  • Vaste race-omstandigheden in onze lijst met socketknooppunten op laag niveau.
  • De grootte van een interne array vergroot om alle mogelijke auto’s in een sessie te huisvesten.
  • Probleem opgelost waarbij niet alleen de server berichten voor het opnieuw ordenen van knooppunten verstuurde.
  • Enkele zeer “spamachtige” logboekberichten gewijzigd.
  • Verschillende crashes opgelost waarbij een code naar ongeldige gegevens zou verwijzen.
  • Beschrijvende namen toegevoegd aan alle threads.
  • Verbeterde afhandeling van een applicatiecrash om ervoor te zorgen dat logboeken worden gewist.

Broadcast Overlays

  • De gemaakte kwalificatiekleuren van de boxsector komen overeen met de beste ronde sectoren in plaats van de absoluut beste sectoren.
  • Terugval toegevoegd voor stuurprogramma’s zonder ingestelde achternaam.
  • Vervolgkeuzelijst toegevoegd in het configuratiescherm om de overlay-configuratie te selecteren.
  • De gemaakte replay-overgang volgt de kleur van de geconfigureerde reeks.
  • Een optie toegevoegd om meer gegevens te tonen in torenveld 4 (gat tot volgende, aantal pitstops).
  • Een optie toegevoegd om het race-updatevak automatisch in te schakelen wanneer het timingvak is ingeschakeld.
  • Probleem opgelost dat de pit-timer vastloopt na het verlaten van de pitlane.
  • Weergave van hiaten ten opzichte van leider / snelste rondetijd in toren en banner opgelost.
  • Uitgebreide veld 2-gegevens met fabrikant en teamlogo.
  • Rondetijd groen of paars worden toegevoegd in het kwalificatievak na de ronde.
  • Optie toegevoegd om dozen in het configuratiescherm te minimaliseren.
  • Vaste startvolgorde werkte niet bij meerdere evenementen.
  • Vaste herhaling springen naar verkeerde tijd.
  • De CSS is opgeschoond om het gemakkelijker te maken om wijzigingen aan te brengen in de custom.css.
  • Een herhalingsmarkeringsknop toegevoegd om herhalingsgebeurtenissen te markeren.
  • Bijgewerkte teamnaam en wagennummer om de vermeldingen uit het .VEH-bestand te gebruiken.
  • Optie voor gemengd / algemeen klassement toegevoegd.
  • Een optie toegevoegd om te schakelen tussen de naam van de bestuurder, de teamnaam en de beschrijving.
  • B-roll een op zichzelf staand element gemaakt.
  • Optie toegevoegd om toren te condenseren door veld 2 of 3 te verbergen.
  • Vergelijking van vaste schemadatums.
  • Een optie toegevoegd om de overlay te starten in de modus voor meerdere klassen of één klasse.
  • Bijgewerkt bannergedrag op basis van de geselecteerde autoklasse (of gemengde / multi-class-modus).
  • Herschikt bedieningspaneel.
  • Bekend probleem: torenanimatie flikkert bij het wisselen van pagina’s.