rFactor 2 – December 2020 Track Updates


Voorafgaand aan de feestelijke feestdagen heeft het team hier bij Studio 397 hard gewerkt om enkele van onze officiële circuits binnen rFactor 2 te verbeteren – met updates die nu beschikbaar zijn voor Spa-Francorchamps, Nürburgring Nordschleife, Portland International Raceway, Hong Kong E -Prix en Botniaring.

Circuit de Spa-Francorchamps v1.15

Circuit van Spa-Francorchamps | Steam Store: klik hier

Ons vlaggenschip Europese circuit en het nieuwste lint van (virtueel) asfalt komen aan in rFactor 2. De thuisbasis van de Belgische Grand Prix, een van de meest gewaardeerde racebanen in de autosport, en is gewoon een ongelooflijke locatie om de brede en prachtige selectie te verwijderen van auto’s in rFactor 2 voor wat adrenaline-aangedreven actie tegen de AI of je mede-simracers.

We hebben het 7 km lange Circuit de Spa-Francorchamps Circuit op 20 november uitgebracht, met veel bijval van de simrace gemeenschap hier op rFactor 2 (en ook behoorlijk wat trots achter de schermen), en nu is het in het wild een tijdje voelt het als een goede tijd voor de vakantie om de track opnieuw te bezoeken en een paar updates toe te voegen, waarvan je de details hieronder kunt vinden;

  • Kleine aanpassing aan snijdetectie om soepeler te zijn als u geen tijd wint
  • Marshal en Digital Flag-sequencing opgelost
  • Veiligheidswerkers zichtbaar op alle niveaus om vlaggen online te repareren
  • Kleine terreinverschillen opgelost
  • Vaste pit-ingang die overeenkomt met items op het scherm
  • Uithoudingsvermogen hersteld Staande start naar GP Grid (Rollende start begint op de Endurance-layout en gaat groen over de GP-startlijn)
  • Aanpassingen aan grasmaterialen
  • Een paar kleine problemen met het plaatsen van een boom verholpen
  • AIW-gedrag in Les Coombes beoordeeld
  • AI iets voorzichtiger gemaakt bij het naast elkaar rennen
  • Endurance Pit Layout aangepast zodat er 50 pitspots zijn voor de 80 garages.
  • Vaste botsgaas op tijdelijke muur op uithoudingskuilen van Endurance

Nurburgring Nordschleife v2.17

Nürburgring Nordschleife | Steam Store: klik hier

Op weg naar een ander universeel geliefd Europees circuit, en misschien wel het grootste en meest complexe circuit in de hele bibliotheek met locaties binnen rFactor 2, is het tijd voor onze epische Nürburgring Nordschleife om nog een sprankje ontwikkelingsgoudstof te ontvangen om je rijplezier te verbeteren. Terugkerende trottoirbanden zijn een van de belangrijkste verbeterpunten in deze nieuwste 2.17 build-update, maar we hebben ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om over de volledige 21 km race-asfalt te vegen om de hele ervaring van het rijden op een van de meest angstaanjagende wegen overal in de motorsport.

  • Ontbrekende stoepranden op Nordschliefe toegevoegd
  • Herbalans en verbeteringen aan alle materialen voor wegen, terreinen en bomen
  • Stickers toegevoegd aan grindvallen
  • Geoptimaliseerde terreinmazen langs het spoor
  • Geoptimaliseerde bandenstapel grijpt achter het canvas van de band
  • Botsingsproblemen bij sommige lay-outs opgelost
  • Enkele problemen opgelost met het plaatsen van kampeertenten
  • Sfeerwaarden toegevoegd aan GDB-bestanden
  • Enkele algemene optimalisatie van het object
  • Heeft een aantal nachtlampjes omni-kleuren beoordeeld
  • Standaard RRBIN-instellingen toegevoegd aan WET-bestanden
  • Diverse kleine fixes en tweaks

Portland International Raceway v1.04

Internationale racebaan van Portland | Steam Workshop: schrijf je hier in

Een van onze vele Amerikaanse circuits en iets van een onontdekt juweeltje is het Portland International Raceway-circuit in Oregon, VS. Portland, geopend in 1960 en gastheer voor vele Amerikaanse motorsportseries van het hoogste niveau door de jaren heen, is een kort, scherp en uitdagend circuit met een lengte van slechts 3,2 km en met een aangename mix van snelle secties en duidelijke inhaalmogelijkheden in de 12 bochten, het circuit biedt een interessante uitdaging voor zowel high-performance raceauto’s als junior raceauto’s binnen de simulatie.

In navolging van een recente update die we begin december hebben geïmplementeerd, heeft het trackteam opnieuw enige tijd besteed aan het verbeteren van de AI binnen beide lay-outs van het circuit, waarvan de details hieronder te zien zijn:

  • Verbeterde AI-lijnen in de laatste sector in beide lay-outs
  • Verminderde hobbeligheid van snelle chicane anti-cut aan de binnenkant om AI-problemen te helpen verminderen

Hong Kong E-Prix v1.65

E-Prix voor Hongkong | Steam Store: klik hier

De volledig elektrische Formule E-serie is in een aantal opzichten zeer uniek, een daarvan is dat het kampioenschap uitsluitend op stratencircuits over de hele wereld wordt gehouden. Door naar de stad te gaan, kan de categorie vele spectaculaire locaties bezoeken die simpelweg niet beschikbaar zijn voor meer traditionele soorten gemotoriseerde sport. Met veeleisende en strakke circuits tegen een aantal ongelooflijk dramatische achtergronden in belangrijke steden van bestemming, zijn de mogelijkheden voor visueel spectaculair racen binnen rFactor 2 bijna eindeloos, en bieden ze een heel, heel andere ervaring voor onze simracers om zich aan te passen op het circuit.

We zijn verheugd om een ​​aantal belangrijke Formule E-tracks in de simulatie te hebben, en een van onze recentere edities, Hong Kong, is vandaag getrakteerd op een kleine recensie en update – aangezien sommige gebruikers problemen hebben ondervonden met het laden van de track in de laatste versie van rFactor 2. We hebben vastgesteld waar deze problemen zich voordoen en het circuit bijgewerkt om dit probleem op te lossen voor de gebruikers die de fout hebben ondervonden.

  • Materiële fouten verholpen die het laden van tracks in de nieuwste build verhinderen

Botniaring v1.05

Botniaring | Steam Workshop: schrijf je hier in

Een van onze oudere circuits binnen rFactor 2 is de Finse locatie van Botniaring. Waarschijnlijk een van de beste circuits waar je nog nooit van hebt gehoord, Botniaring is een beetje schaars op het gebied van baanmeubilair, maar hoog in entertainmentwaarde wanneer je op het circuit bent. Snel, open, technisch op sommige plaatsen en met tal van interessante racemogelijkheden voor een verscheidenheid aan verschillende autotypes, dit circuit heeft zeker veel interesse binnen zijn 2,6 km lange lay-out.

In deze update hebben we een afschrikmiddel voor cut-track-exploit en een update voor collision mesh toegevoegd.

  • Botsing mesh-update.
  • De laatste baalwand van de hooibaal en de bijbehorende botsing werden een beetje verlengd als tegenmaatregel om te snijden.

De trackupdates zijn nu beschikbaar en zouden automatisch moeten worden gedownload de volgende keer dat je je Steam-client herstart.