rFactor 2 – February Build Update en Indianapolis PBR Release


Hallo simracevrienden, vandaag presenteren wij bij Studio 397 je niet alleen een nieuwe build van rFactor 2 voor je sim-raceplezier, maar ook de langverwachte PBR-update van ons Indianapolis Motor Speedway-circuit! Gelukkige racedagen wachten op jullie allemaal …

Build Update

Voor deze nieuwste build-release hebben we bijzondere aandacht besteed aan het identificeren, repliceren en oplossen van een aantal prominente problemen en bugs die door de community zijn gemeld via onze verschillende communicatiekanalen. Voor het grootste deel bevat deze update de eerste reeks fixes die zijn bereikt als onderdeel van dat proces – hoewel we zeker meer problemen hebben om naar te kijken voor toekomstige builds. Dit is een nieuwe build kan worden beschouwd als een eerste pas bij het aanpakken van enkele van deze openstaande problemen, en verdere ontwikkelingswerkzaamheden zijn al in volle gang voor onze volgende release – dus verwacht in de komende weken verdere updates terwijl we rFactor 2 blijven ontwikkelen en meer brengen in lijn met onze eigen verwachtingen en die van de gemeenschap.

Zoals we eind vorige maand in de Development Roadmap-post van januari hebben besproken, zal deze release op een iets andere manier voor spelers worden ingezet dan je de afgelopen jaren gewend bent geraakt. Hoewel de nieuwe build grondig is getest door ons bètatestteam en de ontwikkelaars, hebben we ervoor gekozen om toekomstige build-updates naar een tijdelijke ‘release-candidate’ te verplaatsen om eventuele risico’s voor de stabiliteit van de openbare versie van de simulatie te beperken. tak van rFactor 2 – toegankelijk door met de rechtermuisknop op rFactor 2 te klikken in je Steam-bibliotheek en ‘Eigenschappen – bèta’s – release-candidate’ te selecteren.

De ‘release-candidate’-tak met de nieuwe fixes zal actief zijn tussen een week en een maand of zo, en als er geen significante problemen worden gerapporteerd, zullen we de update importeren naar de belangrijkste openbare tak van de simulatie nadat deze beoordelingsperiode is voltooid .

RFACTOR 2 BUILD UPDATE NOTES

  • We hebben de Max 2012-plug-ins verwijderd omdat ze niet meer werken, en hebben de laatste werkende Max 2017-plug-ins geleverd. We zijn niet van plan ze nog langer te upgraden, omdat we deze versies van Max niet meer kunnen testen. Verder dringen we er bij de modding-gemeenschap op aan om te upgraden naar de huidige Max-versies.
  • Opgelost: Reflection mapper in Scene Viewer, dus het rendert vanaf hetzelfde punt als de gebruiker ziet.
  • Opgelost: bind een muisklik aan een invoerbesturingselement.
  • Opgelost: problemen met showroomprestaties.
  • Opgelost: ontbrekende foutmelding wanneer texturen ontbreken in inhoud.
  • Opgelost: probleem met een wit scherm dat u krijgt wanneer u een besturingselement probeert toe te wijzen.
  • Opgelost: zichtbare schade die soms de carrosserieën beschadigt, om de hotfix die de zichtbare schade tijdelijk uitschakelde correct te repareren.
  • Opgelost: probleem waarbij wolken vergelijkbare corruptie konden vertonen als carrosserieën.
  • Opgelost: showroom-upgrades worden niet weergegeven waarvoor MAS-bestanden nodig zijn.
  • Opgelost: probleem waarbij “de lichten plotseling uit gingen” bij de overgang van licht naar donker in de schemering.
  • Opgelost: Exploit waarbij je de FE-auto nog steeds kon instellen om 250 kW te gebruiken in de setup in een race als die instelling is gereserveerd voor “aanvalsmodus”.
  • Opgelost: overlays volgden niet correct de afteltiming van de aanvalsmodus.
  • AIW Editor: nieuwe lijnafvlakkingsoptie toegevoegd en zachte selectie toegevoegd voor handmatige aanpassingen.
  • Een interne optie toegevoegd aan de player.json om multi-threading in de gebruikersinterface uit te schakelen. Standaard ingesteld op “aan”.
  • Code-ondersteuning toegevoegd zodat we een uitgeschakelde Steam-overlay kunnen detecteren, om u te waarschuwen waarom een ​​winkelwagentje niet wordt weergegeven.
  • Veranderd hoe een speciale server wordt uitgeschakeld wanneer daarom wordt gevraagd, zodat deze niet langer crasht met een retourcode die niet gelijk is aan nul.
  • Het pauzeren van sessies op een speciale server zal nu alleen de eerste pauzeren.
  • Interne time-out verhoogd bij het praten met Steam om het meer tijd te geven voordat we het opgeven of het opnieuw proberen.
  • Wijzigingen in scèneviewer: Standaard is de Web UI-poort verplaatst naar 5396 en er is ondersteuning toegevoegd voor maximaal 128 scènes in het configuratiebestand

We hopen dat je veel plezier beleeft aan deze nieuwste build van rFactor 2 terwijl we de huidige staat van de simulatie blijven beoordelen en verbeteren, met het oog op het aanpakken van verdere openstaande problemen en het toevoegen van nieuwe functies en functionaliteit aan de titel in de komende weken, maanden en jaren.

Indianapolis Motor Speedway

De beroemde Brickyard, de thuisbasis van talloze herinneringen aan triomfen en tragedies in de Amerikaanse motorsport door de jaren heen, en het toneel van een van de meest controversiële en ronduit bizarre Formule 1 Grand Prix sinds mensenheugenis.

Bekend over de hele wereld vanwege de 500 mijl lange IndyCar-race op de legendarische ovale configuratie van de Indianapolis Motor Speedway, werd in 1998 een deal gesloten door de toenmalige circuitvoorzitter, CEO en president Tony George om de Formule 1 Grand Prix-races terug te brengen naar de Amerikaan. locatie – wat aanleiding was voor de start van een groot herontwikkelingsprogramma met een gloednieuw parcours op het binnenterrein, een gedeelte dat geschikt is voor internationale auto- en wielerwedstrijden.

Gedurende een bouwfase van twee jaar zou de Indianapolis Motor Speedway worden omgevormd tot een race-faciliteit van internationale klasse die geschikt is voor motorsportevenementen van het hoogste niveau, waarbij de nieuwe wegcursusvariant de laatste overhellende hoek van het ontmoedigende ovaal gebruikt voordat hij over de iconische start gaat. / maak een rechte rij van de originele stenen af.

Het werk zou op tijd worden voltooid door de Speedway, en het jaar 2000 zou een cruciaal moment markeren in de 111-jarige geschiedenis van het circuit – toen het FIA Formule 1 Wereldkampioenschap voor het eerst de nieuw gecreëerde infield-baan bezocht – een evenement gezien door ongeveer 200.000 toeschouwers in wat de geschiedenis zou ingaan als een van de grootste bezoekersaantallen ooit geregistreerd in Grand Prix-races.

Helaas zou de liefdesrelatie tussen de Formule 1 en Indianapolis een kortstondige ervaring zijn, aangezien het bandendebacle van 2005 veel heeft bijgedragen aan het temperen van het enthousiasme voor de sport in de VS. Ondanks dat er veranderingen zijn doorgevoerd om ervoor te zorgen dat de Formule 1 veilig kan doorgaan met racen in de faciliteit, zou het snel afnemende publiek veel doen om de sport vanaf de Amerikaanse kusten aan het einde van het raceseizoen 2007 te laten zien – waardoor er een gat van de VS overblijft in de Formule 1-kalender die pas zo’n vijf jaar later zou worden gevuld door de gloednieuwe locatie Circuit of the Americas in Austin, Texas.

Gelukkig, voor degenen die het beroemde circuit regelmatig in actie willen zien, hebben we een bijzonder leuke nieuwe update die je misschien leuk vindt – ons Indianapolis Motor Speedway-circuit brengen naar de 2020-configuratie met buildversie 1.06 in rFactor 2, en het toevoegen van de nieuwste PBR-ontwikkelingsspullen aan deze iconische en indrukwekkende race-locatie.

Indianapolis Motor Speedway 2020 v1.06 Update Notes

  • Update van 2013 release naar 2020.
  • Lay-out 2013 vervangen door modern equivalent
  • Volledige PBR-conversie van alle activa
  • Crowds vervangen door nieuwe activa
  • Marshals vervangen door nieuwe activa
  • Pitlane-rekwisieten toegevoegd (pitstands, tankinstallaties, pitmarkeringen)
  • Nauwkeurige nachtverlichting op de achtergrond toegevoegd
  • Advertenties toegevoegd
  • Gebouw toegevoegd op Road Course S1
  • Verbeterde verschillende activa, zoals armco-barrières
  • AI-updates voor 2007 GP- en moderne GP-lay-outs.
  • Diverse andere verbeteringen en tweaks

De nieuwe build van het circuit is al een hele tijd in ontwikkeling hier bij rFactor 2 HQ, en zou automatisch moeten worden gedownload van de Steam Workshop de volgende keer dat je je rFactor 2 Steam-client opnieuw opstart.

Beschikbaar als gratis stukje content in de officiële Studio 397 Steam Workshop (klik hier), de track wordt compleet geleverd in vier unieke configuraties – het originele ‘Brickyard’-ovaal, het moderne geplaveide ovaal, de 2020 Indianapolis Grand Prix-configuratie en de laatste 2007 Grand Prix-indeling.

We zijn vooral blij met de veranderingen die in deze update zijn aangebracht, zowel vanuit visueel oogpunt (bekijk de nachtverlichting!) Als ook het werk dat we hebben ondernomen aan het baanoppervlak zelf – waardoor de locatie een beetje meer grip en gevoel krijgt. dat zou de rijervaring voor onze spelers op het circuit moeten veranderen.

We hopen dat je de nieuwe build leuk vindt en tot ziens op het circuit!