rFactor 2 – Maart 2021 Nieuwe build-release


New build day!

Vandaag zijn we erg verheugd om nog een nieuwe build-update voor rFactor 2 uit te brengen, aangezien we de nieuwste ‘release-candidate’-update naar de simulatie implementeren en onze voormalige release-candidate-branch overzetten naar de belangrijkste openbare’ opt-out’-versie van rFactor 2.

De nieuwe build die vandaag wordt geïmplementeerd, komt voorafgaand aan onze volgende contentrelease voor rFactor 2 – het Diriyah E-Prix Formula E stratencircuit – dat later op de avond beschikbaar zou moeten zijn om te kopen in de rFactor 2 Steam Store.

How build update branches work

We hebben nu drie afzonderlijke takken van rFactor 2 die spelers kunnen selecteren, en afhankelijk van je individuele vereisten heb je misschien een voorkeur voor de specifieke build die je wilt gebruiken bij het starten van rFactor 2. Hieronder zullen we snel een snel overzicht geven van wat elke build is , voorafgaand aan het bekijken van de details van de laatste wijzigingen.

‘Opt-Out’ – Dit is de belangrijkste openbare build van rFactor 2, zonder dat er bètaversies of aanvullende vroege updates zijn toegepast. Dit is de build die standaard beschikbaar zal zijn.

Release-Candidate – Deze build zal altijd de nieuwste updates en verbeteringen bevatten die door ons ontwikkelingsteam zijn geïntroduceerd voorafgaand aan de belangrijkste openbare release. Hoewel deze wijzigingen voorafgaand aan de implementatie door ons testteam hier bij Studio 397 zullen zijn beoordeeld, zullen we deze build-tak gebruiken om onze gebruikers de mogelijkheid te geven om zich vroeg voor deze wijzigingen aan te melden en onverwachte problemen te melden die al dan niet eerder optreden we lanceren naar de belangrijkste openbare ‘opt-out’-tak van de software.

Previous-Build – Onze nieuwe ‘previous-build’-branch zal een kopie bevatten van de laatste openbare’ opt-out’-versie van rFactor 2, voordat updates worden geïmplementeerd, voor het geval community’s moeten terugkeren naar de laatst bekende stabiele branch van de software om welke reden dan ook.

Terwijl we nieuwe updates voor rFactor 2 vrijgeven, zal elke branch ‘omhoog’ gaan naar de volgende stap van de branchladder, van ‘release-candidate’ naar ‘opt-out’ naar ‘previous-build’, vervangen door de respectieve nieuwe geüpdatete versie.

Nu dat allemaal uit de weg is, gaan we verder met welke nieuwe updates en verbeteringen we kunnen verwachten in deze nieuwste release-candidate build die vandaag op Steam is geïmplementeerd.

Nieuwe release candidate build

In deze laatste update heeft het ontwikkelingsteam hier bij rFactor 2 hard gewerkt om een aantal bugs en ontbrekende functies van de huidige build van rFactor 2 te blijven aanpakken. waaraan wordt gewerkt door het team hier bij Studio 397, maar we zijn verheugd te kunnen melden dat er al veel vooruitgang is geboekt door het ontwikkelingsteam met betrekking tot onze voortdurende vooruitgang, zoals je kunt zien in de onderstaande update-aantekeningen.

March 4th Release Candidate Notes – release-2021-2 (Client Steam Build ID 6276424)

Changelog

General

  • Probleem opgelost met het afdwingen van fysica-upgrades
  • Probleem opgelost waarbij aangepaste skins werden toegestaan, zelfs als de server ze niet toestond.
  • Probleem opgelost waarbij een aangepaste skin wit oplichtte na het wisselen van sessie als skin-overdrachten waren uitgeschakeld. Zorgt er ook voor dat andere spelers je zien met de standaard skin van je auto.
  • Probleem opgelost waarbij een serie niet correct werd geïnitialiseerd bij het eerste gebruik. Dit zou tot uiting komen in het niet kunnen selecteren van upgrades bij deelname aan een wedstrijd.
  • Probleem opgelost waarbij FFB-wijzigingen pas werden geregistreerd als je voor de tweede keer naar de baan ging.
  • Een crash naar het bureaublad verholpen tijdens het laden van het spel toen de huidige geselecteerde serie werd verwijderd, maar het installatiebestand blijft in de map met pakketten.
  • Een instelling verwijderd waardoor het spel werd afgesloten na het verlaten van een server
  • Extra logboekregistratie toegevoegd tijdens het laden van inhoud voor foutopsporingsdoeleinden

HUD

  • Probleem opgelost waarbij de resterende tijd in een racesessie niet werd weergegeven.
  • Het berichtencentrum geeft nu dezelfde naam / waarde weer als op het garagescherm bij het wijzigen van voertuiginstellingen

Graphics

  • Probleem opgelost waarbij secundaire reflecties van nat weer niet op wegen te zien waren. (De reflecties van een vochtig wegdek, in plaats van plassen)
  • Enkele problemen opgelost die grafische storingen in de lucht konden veroorzaken.
  • Vaste VR UI-grenzen met een vage zwarte lijn tijdens het spel

UI

  • Bestuurders- en auto-informatiedisplays toegevoegd om opnieuw af te spelen op volledig scherm; sturen, gas geven, remmen, koppeling, snelheid, toerental, versnelling en g-kracht tractiecirkel. Deze informatie wordt ook live getoond voor een chauffeur.
  • Probleem opgelost waarbij wielladingen niet werden weergegeven in de gebruikersinterface
  • Er is een probleem opgelost waarbij de gebruikersinterface werd uitgevoerd op niet-afgetopte FPS
  • Er is een probleem opgelost waarbij de vernieuwingsknop in pakketbeheer nieuw gekopieerde bestanden in de pakketmap niet detecteerde
  • Er is een probleem opgelost waarbij echte weginstellingen niet werden gereset in het sessie-instellingenscherm als de gebruiker van track veranderde.
  • Probleem opgelost waarbij sessie-instellingen bleven uit een eerder geselecteerde serie
  • Update nu automatisch de favoriete serverlijst op het racescherm na het toevoegen of verwijderen van een favoriet.
  • Probleem opgelost waarbij tracks, auto’s en andere componenten de verwijderingsstatus van de laatste serie zouden erven.
  • Oplossing voor een verkeerde bestuurdersnaam die werd weergegeven tijdens het opnieuw afspelen als er een bestuurder was verwisseld
  • Er is een probleem opgelost waarbij gediskwalificeerde chauffeurs nog steeds naar het circuit konden gaan
  • Er is een probleem opgelost bij het toetreden tot een server waarbij de ui ongeldige auto’s zou weergeven
  • Probleem opgelost waarbij een niet-overeenkomende serverclient op de verkeerde manier werd gerapporteerd
  • Taalwissel verwijderd uit spelersprofiel

Modding

  • Rapportage toegevoegd voor berijdbare oppervlakken die niet zijn gedefinieerd in het TDF-bestand in ModDev
  • Problemen opgelost met het gebruik van Vertex Color in de Standard Blend Shader

‘Opt-out’ public build

Aangezien we een nieuwe release candidate hebben ontwikkeld, met alle laatste wijzigingen en verbeteringen die we in de simulatie hebben aangebracht, is de tijd rijp om nu onze huidige ‘release candidate’ te migreren naar de belangrijkste openbare build van rFactor 2. Dit betekent dat de standaardversie openbare tak van de simulatie zal automatisch worden bijgewerkt om de wijzigingen van onze bestaande ‘Release Candidate’ op te nemen, waardoor de build die we op 10 februari onder de vlag van RC hebben uitgebracht, in feite wordt omgezet in de belangrijkste openbare build van de simulatie.

Voor degenen onder u die de wijzigingen willen bekijken die vanaf vandaag de belangrijkste ‘opt-out’-build van rFactor 2 zullen vormen, vindt u hieronder de update-opmerkingen die oorspronkelijk vormden voor onze implementatie van de ‘release candidate’ build van 10 februari:

March 4th Opt-Out Notes – release-2021-1

  • We hebben de Max 2012-plug-ins verwijderd omdat ze niet meer werken, en hebben de laatste werkende Max 2017-plug-ins geleverd. We zijn niet van plan ze nog langer te upgraden, omdat we deze versies van Max niet meer kunnen testen. Verder dringen we er bij de modding-gemeenschap op aan om te upgraden naar de huidige Max-versies.
  • Opgelost: Reflection mapper in Scene Viewer, dus het rendert vanaf hetzelfde punt als de gebruiker ziet.
  • Opgelost: bind een muisklik aan een invoerbesturingselement.
  • Opgelost: problemen met showroomprestaties.
  • Opgelost: ontbrekende foutmelding wanneer texturen ontbreken in inhoud.
  • Opgelost: probleem met een wit scherm dat u krijgt wanneer u een besturingselement probeert toe te wijzen.
  • Opgelost: zichtbare schade die soms de carrosserieën beschadigt, om de hotfix correct te repareren die de zichtbare schade tijdelijk heeft uitgeschakeld.
  • Opgelost: probleem waarbij wolken vergelijkbare corruptie konden vertonen als carrosserieën.
  • Opgelost: showroom-upgrades worden niet weergegeven waarvoor MAS-bestanden nodig zijn.
  • Opgelost: probleem waarbij “de lichten plotseling uitgingen” bij de overgang van licht naar donker in de schemering.
  • Opgelost: Exploit waarbij je de FE-auto nog steeds kon instellen om 250 kW te gebruiken in de setup in een race als die instelling is gereserveerd voor “aanvalsmodus”.
  • Opgelost: overlays volgden niet correct de afteltiming van de aanvalsmodus.
  • AIW Editor: nieuwe lijnafvlakkingsoptie toegevoegd en zachte selectie toegevoegd voor handmatige aanpassingen.
  • Een interne optie toegevoegd aan de player.json om multi-threading in de gebruikersinterface uit te schakelen. Standaard ingesteld op “aan”.
  • Code-ondersteuning toegevoegd, zodat we een uitgeschakelde Steam-overlay kunnen detecteren, om u te waarschuwen waarom een ​​winkelwagentje niet wordt weergegeven.
  • Veranderd hoe een speciale server wordt uitgeschakeld wanneer daarom wordt gevraagd, zodat deze niet langer crasht met een retourcode die niet gelijk is aan nul.
  • Het pauzeren van sessies op een speciale server zal nu alleen de eerste pauzeren.
  • Interne time-out verhoogd bij het praten met Steam om het meer tijd te geven voordat we het opgeven of het opnieuw proberen.
  • Wijzigingen in scèneviewer: Standaard is de poort van de webinterface naar 5396 verplaatst en er is ondersteuning toegevoegd voor maximaal 128 scènes in het configuratiebestand

Zoals vermeld aan het begin van dit artikel, hebben we ook de beslissing genomen om te behouden wat tot op heden de belangrijkste openbare opt-out-tak van rFactor 2 was – dit wordt nu de ‘vorige-build’-tak en blijft actief voor spelers om te selecteren tot de volgende keer dat we een release candidate build implementeren, waarna de huidige release candidate wordt gemigreerd naar de public build, en die huidige public build wordt de ‘previous-build’ branch.

We hopen dat je geniet van de nieuwe update (s) voor rFactor 2, en we kijken ernaar uit om achter de schermen hard te blijven werken terwijl we de simulatie in de komende weken, maanden en jaren verder willen ontwikkelen en verbeteren.