rFactor 2 – Nürburgring Nordschleife PBR Update

Update dag! Vandaag markeert een zeer aangename dag voor ons hier bij Studio 397 – na een aanzienlijke hoeveelheid werk achter de schermen, presenteren we u wat wij beschouwen als een vrij substantiële nieuwe update voor onze Nürburgring Nordschleife-track in rFactor 2.

Hoe druk we ook zijn geweest met de recente ontwikkelingen op het gebied van GT3 BOP en fysica, en niet te vergeten de Bentley Continental GT3 en Ferrari 488 GT3 EVO uit 2020, we konden het eenjarig jubileum van onze meest substantiële trackrelease niet voorbij laten gaan. zonder wat extra liefde van de studio – en nu, 12 maanden nadat we deze geweldige locatie voor het rFactor 2-publiek hebben gebracht, hebben we alle lay-outs een substantiële opfrisbeurt gegeven in termen van zowel visuals als optimalisatie – en de resultaten zijn, als we dat doen zeg het zelf, best wel prettig.

Dus wat is er achter de schermen gebeurd om deze nieuwe update mogelijk te maken – en wat betekent dit voor de eindgebruiker?

Kortom, het betekent een meer geoptimaliseerde track met mooiere beelden. Twee zeer welkome dingen over wat verreweg de grootste en meest veeleisende lay-out is binnen rFactor 2.

Nürburgring Nordschleife | Steam Store: klik HIER.

In reële termen heeft het ontwikkelingsteam achter de schermen ongelooflijk hard gewerkt om de nieuwste PBR-shaders en verlichtingsbalansen aan de baan toe te voegen voor deze nieuwe upgrade, waardoor de Norschleife zelf en de verschillende aanvullende lay-outs van de locatie helemaal up-to- date met de laatste visuele ontwikkelingen binnen rFactor 2.

Toen we het circuit in detail bekeken, besloten we om veel van het omringende baanmeubilair opnieuw te bezoeken om de zaken een beetje op te frissen en ze dichter bij de echte tegenhanger te brengen. Dit betekent dat items zoals noodhulpvoertuigen rond de locatie zijn bijgewerkt, evenals de toevoeging van nieuwe publieks- en openbare voertuigmodellen verspreid over de vele populaire campings. Over buiten in de natuur gesproken, we hebben ook veel nieuwe bomen geplant om ervoor te zorgen dat de ervaring zo goed mogelijk overeenkomt met die van het rijden over het circuit van meer dan 20 km in het echte leven.

Oh, en we hebben ondersteuning toegevoegd voor maximaal 90 voertuigen op alle Nordschleife-indelingen die de Grand Prix-pitlane gebruiken … dus we betwijfelen of je tijd zult hebben om het landschap te bewonderen als er zoveel auto’s op de baan zijn!

Nu weet ik zeker dat je denkt dat al deze geweldig klinkende veranderingen de meeste pc’s tot stilstand zullen brengen … nou, we hebben ook heel hard gewerkt om ook een nieuwe optimaliseringspas naar de track te brengen, dus niet alleen ziet er veel beter uit dan ooit tevoren, het heeft ook verdere optimalisaties – iets waarvan we zeker weten dat het goed zal worden ontvangen door onze rFactor 2-community.

De Nürburgring Nordschleife is echt een van de meest spectaculaire circuits in de autosport, en nu ziet het er na deze update beter uit dan ooit – we hopen dat je er veel plezier aan beleeft!

Changelog

  • Uitgebreide en uitgebreide PBR-update voor het hele circuit
  • Nieuwe texturen voor wegen en terrein
  • Nieuwe functies op wegen, zoals stof en verbeterde echte wegdynamiek
  • Herwerkte buitenste terreinmaterialen
  • Heeft bomen en boomlijnobjecten, materialen en plaatsing beoordeeld
  • Alle nieuwe drukte
  • Nachtverlichting beoordeeld
  • Verdere optimalisatie pass
  • Lay-out “Grand Prix No Chicane” toegevoegd
  • Ondersteuning toegevoegd voor maximaal 90 voertuigen op Nords-lay-outs met GP-pits.
  • Nieuwe ondersteuningsvoertuigen toegevoegd
  • Diverse algemene reparaties
  • Verlengde witte lijn op lay-outs met behulp van de GP-pituitgang, zodat auto’s verderop veilig kunnen samenvoegen
  • Verplaatste bandenbarrières in die enigszins geblokkeerde overgang naar de pitstop op de 24H-lay-out

GT3 AI BoP-updates en kleine reparaties

Terwijl het circuitteam hard aan het werk was aan de nieuwe versie van de Nürburgring Nordschleife, ging een deel van ons team dat verantwoordelijk was voor auto’s en AI terug naar onze GT3-line-up om enkele kleine problemen op te lossen en de AI in evenwicht te brengen voor iedereen die er van houdt. wat actie voor één speler.

Een hele lijst, dus alle details vind je hieronder! En ja, de Ferrari GTE is ook de lijst binnengeslopen terwijl we bezig zijn (knipoog)

AstonMartin Vantage GT3 2019

v1.77

  • AI: meer neerwaartse kracht

Audi R8LMS GT3 2019

v1.51

  • AI: iets meer grip toegevoegd

Bentley Continental GT3 2020

v1.11

  • Aanpassingen aan aerodynamica om overmatige frontlift te verminderen.
  • Afgesteld op rijhoogtegevoeligheid.
  • Vaste nokken
  • Vernieuwde remschijfmaterialen
  • Aangepaste cokcpit AO
  • Vaste schaduw in showroom
  • AI: extra grip, vooral front-end

Callaway Corvette GT3 2017

v2.91

  • Vaste starttemp. Natte banden
  • Aangepast botsingsnet
  • Aangepaste lagere LOD’s (verwijderde afdekkingen voor uithoudingslicht)

Ferrari 488 GT3 2020

v1.29

  • Vaste camera aan boord die de stoepranden afsneed
  • Aangepaste motorkapnok
  • Clipping tv-cams opgelost
  • Aangepaste toerentalverlichting op de toerentalbegrenzer

Ferrari 488 GTE 2020

v1.83

  • Vaste camera aan boord die de stoepranden afsneed
  • Aangepaste motorkapnok
  • Clipping tv-cams opgelost
  • Aangepaste toerentalverlichting op de toerentalbegrenzer
  • AI: Iets verbeterd tempo

McLaren 650S GT3 2017

v2.77

  • AI: minder onderstuur

Mercedes AMG GT3 2017

v2.87

  • AI: minder spinnen in bepaalde situaties
  • AI: minder onderstuur
  • Aangepast collsion mesh

Porsche 911 GT3 R

v1.69

  • Speedo toegevoegd aan dash

Radicale RXC GT3 2017

v2.77

  • AI: Iets vertraagd

Laatste update van rFactor 2 Build

Steam Build ID-client 5694072

Dedi 5694077

  • Probleem opgelost dat sommige auto’s helemaal wit lieten zien in de showroom
  • Probleem opgelost met auto’s die in de lijst werden weergegeven en die er niet zouden moeten zijn bij het aanmelden bij de server
  • Chromen materiaal werkte niet in de showroom
  • Er is een probleem opgelost dat ertoe kon leiden dat een client een oude versie van een track laadde bij deelname aan de server