rFactor 2 – Porsche 911 GT3 Cup

Het zijn geweldige tijden voor rFactor 2 fans. Na de release van gisteren van de geweldige Nürburgring ring, heeft Studio 397 nu de Porsche 911 GT3 Cup-auto uitgebracht, het perfecte wapen om de groene hel aan te vallen.

De nieuwe Porsche 911 GT3 Cup-auto voor rFactor 2 is beschikbaar via de speciale Steam-pagina voor een zeer bescheiden € 4,99.

 

Als het gaat om de ultieme raceauto voor klanten, staat de Porsche 911 GT3 Cup waarschijnlijk hoog op de lijst, zo niet de leider, omdat deze in zoveel races voorkomt. Niet alleen gebruikt in de Porsche Cups over de hele wereld, maar ook in verschillende andere raceseries, inclusief de beroemde 24 Hours op de Nürburgring, dit meesterwerk van Weissach is uniek in zijn soort. Een 4,0-liter met zes cilinders, waarbij uiteraard de boxer-configuratie wordt gebruikt, duwt deze racer in een oogwenk door elke moeilijke hoek. Als we het naar rFactor 2 brengen, tonen we nogmaals onze vastberadenheid om onze community de meest populaire raceklassen te bieden. We zijn dankbaar voor de geweldige relatie die we hebben kunnen opbouwen met een eersteklas fabrikant zoals Porsche. Geniet van deur-tot-deur racen, hetzij in een Cup-setting of als onderdeel van een multi-class grid, en laat de wereld zien dat je deze bekende machine kunt domineren.

Porsche bouwt de nieuwe 911 GT3 Cup op dezelfde productielijn in de Porsche-fabriek in Stuttgart-Zuffenhausen als de weg versie van de 911.

In zijn nieuwste versie is de Porsche 911 GT3 Cup uitgerust met een 4,0-liter zescilinder boxermotor. Het voertuig genereert 485 pk (357 kW) bij 7.500 toeren per minuut, 35 pk meer dan de vorige generatie. De kracht wordt geleverd aan de achteras via een racekoppeling en een door Porsche-Motorsport ontworpen zesversnellingsbak met hondentype met een mechanisch sperdifferentieel. Voor het eerst in een door Porsche gemaakte bekerraceauto wordt geschakeld met paddle-shifters op het stuur.

Het nieuw ontwikkelde race-remsysteem verbetert de duurzaamheidskwaliteiten van de 911 GT3 Cup 991: met remschijven met een diameter van 38 cm op alle vier de hoeken, bediend door aluminium zes-zuiger monobloc race-remklauwen aan de voorzijde en vier-zuiger eenheden aan de achterzijde.

Op de raceafdeling in Weissach is de ophanging gewijzigd om een ​​hogere precisie en meer stabiliteit bij hoge snelheden te garanderen. In vergelijking met zijn voorganger, het type 997, groeide de wielbasis met 100 mm, waardoor de handling tot het uiterste werd verbeterd. Porsche Motorsport heeft de 18-inch race-velgen uit één stuk opnieuw ontworpen met centrale vergrendeling. De breedte van de Michelin race-slicks op de vooras groeide met 2 cm tot nu 27 cm, en op de achteras met 1 cm tot 31 cm.