rFactor 2 – RCCO eX ZERO | Extreme Electric Racing


Nu het einde van 2020 steeds dichterbij komt, verandert de wereld om ons heen op manieren die we ons tien jaar geleden nooit hadden kunnen voorstellen. De mensheid wordt zich steeds meer bewust van de noodzaak om onze planeet te behouden voor toekomstige generaties, duurzame opties voor manieren van leven worden in de bewuste geest van consumenten gebracht in een tempo dat nog nooit eerder is vertoond, en fabrikanten van wegvoertuigen zoeken steeds meer naar alternatieve aandrijfmethoden als de toekomst van reizen gaat nog verder weg van de traditionele ICE-motoren van vandaag.

Nu de Formule E en de nieuwe Extreme E-concepten al bewezen hebben succesvolle showcases te zijn voor elektrisch racen binnen de grenzen van de huidige technologie, werken we samen met een partner om een nogal ander type auto tot leven te brengen binnen rFactor 2 … de lezers weten het wel, wij bij Studio 397 hechten ongelooflijk veel waarde aan de nauwkeurigheid van onze simulatie en ons vermogen om een willekeurig aantal verschillende voertuigtypen binnen de titel te recreëren. Dit heeft ertoe geleid dat we in de loop der jaren een verscheidenheid aan verschillende auto’s voor de sim hebben gebouwd, van formule tot blikken doppen, aangedreven door traditionele interne verbrandingsmotoren en moderne batterijvoeding.

RCCO eX ZERO 2021 | Steam Store: klik HIER

Omdat we altijd graag de fijne kneepjes van veel verschillende soorten racemachines wilden begrijpen, hebben we onlangs een heel ander soort project aangenomen; het creëren van een auto die zich beperkt tot alle parameters uit de echte wereld op het gebied van fysica en prestaties, maar uitgaande van een schoon vel papier met een specificatie die ons werd gepresenteerd door DTM-kampioen 2013, Mike Rockenfeller. Welkom in de wereld, de spectaculaire RCCO eX ZERO 2021.

Aangedreven door een 100kWH-batterij en met niet minder dan 1000pk, is de eX ZERO 2021 een op maat gemaakte auto – alleen bestaande uit rFactor 2 – die volledig aansluit bij de fysica en het gedrag van de echte wereld als het voertuig zichzelf zou ontdekken. de echte circuits. De auto profiteert van het voordeel van vierwielaandrijving met een koppelverdeling van 73% en is in staat om 20 minuten hard te racen op een volle lading. Lichtgewicht van slechts 1000 kg zonder bestuurder, deze auto biedt zeker uitzonderlijke prestaties en een zeer levendige rijervaring!

De eX ZERO 2021 heeft vergelijkbare downforce-niveaus als die van een moderne LMP3-auto, maar aanzienlijk meer koppel door de gladde banden, wat een buitengewoon snelle acceleratie betekent die de bestuurder voldoende ruimte geeft om het gaspedaal bij het verlaten van de bocht te moduleren – een cruciale vaardigheid om om goede rondetijden te behalen.

Om u een voorproefje te geven van het soort prestaties dat u kunt verwachten van een nieuwe toevoeging aan het rFactor 2-voertuigrooster, hebben we de hulp ingeroepen van Porsche Carrera Cup Germany-coureur en rFactor 2-ambassadeur Rudy van Buren om de nieuwe machine aan de tand te voelen bij de Belgisch Circuit van Spa-Francorchamps, een circuit dat bekend is bij veel simracers, en een perfecte locatie om de prestaties van deze auto te vergelijken met meer traditionele circuitvoertuigen.

Zoals gewoonlijk liet Rudy qua rondetijd zeker niet veel op tafel liggen, zoals je hieronder kunt zien:

We vonden het proces van het ontwikkelen van deze auto enorm intrigerend, om de ruimte te hebben om een visie als deze te realiseren binnen rFactor 2 was een verfrissende reis voor ons ontwikkelingsteam – en het resultaat is een auto die bestuurders op hun tenen zal houden. bij elk onderdeel van een ronde – het is een wilde rit!

We zijn erg trots op het eindresultaat met de RCCO eX ZERO 2021, want het biedt echt iets vrij unieks binnen de simulatie – hopelijk vind je het ook leuk om ermee het circuit op te gaan.

RCCO eX ZERO 2021 | Nu beschikbaar in rFactor 2: HIER