rFactor 2 – Roadmap Update Augustus 2019

Ongeveer een week later dan normaal, brengen we u de maandelijkse routekaart voor augustus. Uiteraard waren we afgelopen weekend op de SimRacing Expo, waar we veel van jullie hebben ontmoet en een pre-releaseversie van de Porsche GT3 Cup-auto en de Nürburgring hebben laten zien. Beide zijn gepland voor een release binnen ongeveer twee weken vanaf nu, in afwachting van definitieve goedkeuringen. Maar we hebben ook veel ander nieuws met u te delen, dus laten we beginnen!

A1 eSport seizoen 2
A1 eSport is terug met alweer een seizoen, na een geweldig eerste seizoen. Wederom beginnen de races met een hotlap-sessie en vervolgens in elk weekend na een race. Er zullen in totaal 5 races worden gehouden voordat we naar de showdown en shootout gaan en uiteindelijk de finale eind oktober in Wenen. Net als vorig seizoen. Het grote verschil hier is dat nu elke Europeaan kan deelnemen, niet alleen Duitstalige inwoners. Aanmelden is nu geopend, de eerste ronde begint om 9 uur middernacht. Laten we gaan! Als je een glimp wilt opvangen van waar je aan begint, kun je op hun website zien hoe de finale van het afgelopen seizoen eruit zag (Engels).

Porsche Formula E Competition IAA Frankfurt
Over ongeveer een week begint de International Motor Show (IAA) in Frankfurt opnieuw en op de laatste dag van deze enorme show zullen we samenwerken met Porsche om een volledige dag Formule E-races te houden. De kwalificatiewedstrijden voor dit evenement zijn al vastgesteld. Felicitaties aan de vier finalisten die het op het podium opnemen tegen de Porsche Formule E-fabrieksrijders! Als je van plan bent om de show te bezoeken en er zijn op de laatste zondag, kom dan langs en zeg hallo, bekijk de show en probeer het zelf.

World’s Fastest Gamer 2
Kwalificaties voor rFactor 2 zijn uitgevoerd en als je de laatste race niet hebt gezien, bekijk het dan hieronder. Erhan Jajovski won de race in geweldige stijl en we wensen hem het beste in de finale later dit jaar. Hoewel er op dit moment nog weinig bekend is over deze finales, zijn we ervan overtuigd dat dit iets heel bijzonders zal zijn, dus bekijk deze ruimte en de WFG2-site voor meer informatie.

Code-updates
Na de eerste technische update vorige maand hebben we nu een nieuwe uitgebracht die de “achterblijvers” aanpakt die mensen in sommige omstandigheden ondervonden. In het bijzonder wanneer iemand met een auto met niet-standaard upgrades de server zou verlaten, zou dit een vertraging veroorzaken die zich naar alle andere clients verspreidde. Onze nieuwste update lost dat op. De volgende op onze lijst zijn enkele kleinere gebruiksproblemen. We analyseren ook nog steeds bevriezingen die specifieke klanten hebben.

De rest van ons ontwikkelingsteam werkt hard aan het voltooien van de gebruikersinterface die we op de SimRacing Expo hadden bekeken.

We willen iedereen bedanken voor het geven van veel reacties op deze nieuwe gebruikersinterface. Gewoon om te verduidelijken waar we hiermee zijn. Onze eerste release is een startpunt voor nog veel meer tweaks en verbeteringen, dus als je je favoriete verbetering nog niet ziet, maak je geen zorgen, dingen zullen evolueren!

Met de nieuwe gebruikersinterface gaan we ook de eerste versie van ons wedstrijdsysteem uitbrengen, en hoewel we dat niet hebben gedemonstreerd in de video die we op de SimRacing Expo hebben gemaakt, zullen we het de komende weken gaan vertonen.

Onze grafische ontwikkelaars werken ondertussen aan een aantal meer fundamentele veranderingen in de verlichting en de manier waarop onze shaders werken. De overstap naar PBR leidde tot een paar andere problemen die we nu oplossen en tegelijkertijd verbeteren we hoe onze shaders werken, door het aantal verschillende shaders die we hebben te stroomlijnen en nieuwe te maken die nog veel meer kunnen worden aangepast door artiesten . Zodra deze dingen zijn gedaan, gaan we verder met cockpit shaders. Prototypes daarvoor waren zeer bemoedigend.

Content
Voor degenen die de SimRacing Expo niet konden bijwonen, hebben we nog wat foto’s van de Porsche GT3 Cup-auto. De auto is officieel nog steeds een “Work In Progress” maar zoals je kunt zien, komt hij goed op gang. Uiteraard plannen we al nieuwe inhoud die verder gaat dan de dingen die u over een paar weken nog in handen zult hebben, maar we zullen die bewaren voor een nieuwe routekaart.

Dat is alles voor deze maand. We zijn over ongeveer drie weken terug met de routekaart van volgende maand, die weer op schema ligt. In de tussentijd willen we iedereen veel plezier wensen bij het simuleren en veilig blijven!