rFactor 2 – Roadmap Update Februari 2020

Studio 397 publiceerde de tweede 2020-roadmap-update voor rFactor 2. In deze februari-editie laat Studio 397 ons een glimp zien van wat er op het hoofdkantoor van rF2 wordt gekookt.

Roadmap-update (quote)
Dit jaar heeft februari ons 29 dagen geschonken om aan de roadmap te werken, maar kijk eens, we hebben het in 28 gedaan! Het was toch een drukke maand en nogmaals, we zijn blij om te laten zien wat er nieuw is in je favoriete sim. Zoals jullie waarschijnlijk allemaal al hebben gezien, hebben we een patch uitgebracht met de nieuwe HAM-functie voor VR, maar het is duidelijk niet de enige “nieuwkomer” bij rFactor 2.

In de roadmap van deze maand vind je iets uit vrijwel elk deel van het spel, overlays voor de uitzending van je favoriete competitie, bijgewerkte texturen voor onze inhoud en hier en daar ook codeverbeteringen. Alles voor u verpakt in kleine verhalen om ervoor te zorgen dat u kunt genieten van een roadmap-dag. En vergeet onze competities niet, met de BMW Sim M2 CS Racing Cup 2020 al onderweg en de GT-serie wacht op het groene licht, er is veel dus kijk er naar uit.
Overlays uitzenden

De afgelopen maanden hebben we verschillende iteraties van onze uitzendingsoverlays gebouwd, geprototypeerd en getest. We hebben verschillende competities bij dit proces betrokken, samengewerkt met hen, en nu komen we op een punt waarop we het gevoel hebben dat we een solide basis hebben die we publiekelijk kunnen vrijgeven als onderdeel van rFactor 2. Er zijn nog een paar dingen om te voltooien en test, dus een echte releasedatum zal waarschijnlijk volgende maand worden aangekondigd, maar we wilden je laten zien waar we mee bezig waren.

Er zijn een aantal verschillende manieren om deze overlays te gebruiken. De meest eenvoudige manier is rechtstreeks in het spel, waar deze overlays beschikbaar zijn wanneer je een race toeschouwt. Dit maakt het gemakkelijk voor iedereen om races te beginnen uitzenden, zonder dat er extra software nodig is, behalve iets dat naar jouw gewenste service kan worden gestreamd. De andere manier is om ze te gebruiken als laag in uw favoriete uitzendingssoftware zoals OBS of XSplit of een andere tool die op HTML gebaseerde elementen kan integreren. In beide gevallen bieden we ook een bedieningspaneel dat kan worden gebruikt om de verschillende elementen van de overlay, zoals de scoretoren of de gevechtsdoos, in en uit te mengen. Dit is zelf ook een HTML-pagina, die je in-game of in een externe browser kunt gebruiken.

We hebben veel moeite gedaan om een ​​oplossing te bieden die gemakkelijk aan te passen is. Competities kunnen hun eigen logo, stijl, sponsors en kleuren toevoegen, allemaal zonder te hoeven programmeren, en dergelijke aanpassingen zijn eenvoudig te delen en te installeren, dus iedereen moet deze nieuwe uitzendingsoverlays kunnen gebruiken!

Development update
Sinds onze vorige roadmap hebben we nog drie releases uitgebracht met fixes en verbeteringen van de code, evenals bestaande inhoud. We hebben de releasefrequentie verhoogd omdat u, de community, allereerst om meer updates en fixes hebt gevraagd, maar ook omdat we het momentum op de nieuwe gebruikersinterface willen behouden, problemen willen aanpakken en u snelle updates willen bieden, zodat we op weg naar ons doel om van deze nieuwe gebruikersinterface de standaard te maken. We zijn nog niet klaar, we werken nog steeds aan enkele oplossingen voor problemen die zijn gemeld en functies die zijn verdwenen, dus je kunt van ons verwachten dat we dit tempo de komende weken kunnen bijhouden.

Er zijn ook nog een aantal grotere dingen waar we op de achtergrond aan werken. Er is niet altijd veel nieuws hierover te melden, maar als een kleine samenvatting zullen we er toch enkele bespreken. Allereerst doet ons grafische team nog steeds een uitgebreide evaluatie van onze rendering pipeline, waarbij de verschillende stadia van die pipeline worden geëvalueerd aan de hand van referentiebeelden die worden gegenereerd door ray-tracing-algoritmen en echte foto’s. Dan zijn er veel verbeteringen die daarop voortbouwen, evenals dingen die het leven van inhoudontwikkelaars gemakkelijker maken. Veel van deze ontwikkelingen komen dichterbij. Ons kernontwikkelingsteam concentreert zich momenteel duidelijk op de nieuwe gebruikersinterface, maar zodra die volwassen is geworden, zal de aandacht weer uitgaan naar het beëindigen van het wedstrijdsysteem. We hebben de afgelopen maanden gebruikt om een ​​aantal langlopende functieverzoeken te bekijken, zoals ‘offline kampioenschappen’, dus we kijken nu ook naar het modelleren hiervan in dit systeem.

Content
Op de contentafdeling hebben we deze maand een paar kleine bugfixes voor sommige klassieke rFactor 2-auto’s, een aantal verfijning van Le Mans en zelfs een ander nummer om aan te kondigen! Bovendien heeft onze partner KartSim een ​​hele reeks updates en wat nieuwe content klaarstaan.

Circuit des 24 Heures du Mans 2018 v2.05

  • Aangepaste grasverzadiging.
  • Aangepast spiegelend profiel op wegen om rubbervorming minder blauw te laten worden.
  • Geconfigureerde luchtnevelinstellingen.

Historische uitdaging Spark 1968 v2.05

  • LOD gerepareerd in de showroom.
  • Nieuwe pictogrammen toegevoegd voor de nieuwe gebruikersinterface.

Historische uitdaging EVE 1968 v2.04

  • Ontbrekende cockpit in de F2 opgelost.
  • Nieuwe pictogrammen toegevoegd voor de nieuwe gebruikersinterface.

McLaren MP4 / 8 v1.30

  • Omgedraaide treden met natte textuur zodat het ‘spiegelt’.
  • Bandenbeschadiging textuur fix.

McLaren MP4 / 13 v1.30

  • Banden smoothing.
  • Bandenbeschadiging textuur fix.

Portland International Raceway
Een tijdje terug aangekondigd, en nu terug op veler verzoek! We geven je onze nieuwste ontwikkelingsshots van Portland International Raceway. Deze originele samenwerking begon met het maken van tracks van communitylid Alex Coutie. We hebben daarop voortgebouwd, met de bedoeling om het te gebruiken als een platform om onze nieuwe materialen te presenteren, en wat er kan worden bereikt.

In de toekomst zal dit nummer als basis dienen voor modders om alles te weten te komen over ons nieuwe materiaalsysteem voor nummers. We zullen hierover meer details vrijgeven nadat de track beschikbaar is. Portland is een gratis nummer voor alle eigenaren van rFactor 2 en beschikbaar in de Studio 397 Steam-workshop.

KartSim
Inmiddels is KartSim een bekende naam in de karting-industrie, bekend om zijn professionele karts en tracks van hoge kwaliteit. Ze zullen een grote update van al hun inhoud uitbrengen. Voor consumenten bevat de volgende release updates voor de meeste bestaande karts en tracks met verbeteringen in shaders, modellen, AI en meer.

Professionele klanten kunnen uitkijken naar nog meer updates, evenals enkele gloednieuwe tracks zoals “Le Mans” en enkele andere. Meer details zullen worden onthuld wanneer deze update volgende week wordt vrijgegeven.

BMW Sim M2 CS Racing Cup
We weten allemaal dat bekerraces een ruwe en opwindende vorm is om het op het circuit te bestrijden. Iedereen in dezelfde auto en het komt allemaal neer op de bestuurder. De eerste 30 die zich kwalificeerden voor ronde 1 toonden aan dat ze zwaar zijn en klaar voor deze uitdaging. Veel inhalen hield Rene, Aidan en Lewis, ons commentaarsteam, scherp tijdens de hele uitzending, met meer actie op elke hoek dan zelfs 3 paar ogen konden volgen.

Uiteindelijk was het Michal Smidl die in deze eerste ronde oppermachtig was en daarmee later dit jaar zijn ticket voor het BMW-evenement pakte. Maar we weten allemaal dat bewegende beelden je veel meer kunnen laten zien van wat er is gebeurd dan elk lyrisch meesterwerk dat we in tekst konden bedenken, dus kijk dit eens:

Wil je nog meer BMW-actie? Ronde 2 kwalificatiewedstrijden zijn begonnen op de Nordschleife, doe nu mee!

rFactor 2 GT-serie
Honderden coureurs hebben de kwalificatie voor onze inaugurele GT-serie afgetrapt, wat heeft geleid tot een van de strakste wedstrijden die we tot nu toe in sim-races hebben gezien. De eerste race in deze serie staat voor de deur, dus zorg ervoor dat je deze maandagavond afstemt op de eerste GT Pro-serie!

Spotter Guide

Trailer

Formula SimRacing
Op 8 maart gaat Formula SimRacing aan zijn 20e seizoen van open-wielercompetitie met races over tien verschillende officiële tracks en FSR’s eigen scratch-made formulewagen. Dankzij het rijbewijssysteem is er een plek voor bestuurders met alle niveaus in FSR. Het creëren van drie verschillende divisies met vergelijkbare vaardigheidsniveaus over elk. Het hoogste niveau, het Wereldkampioenschap, heeft een prijzenpot van minimaal € 3000! Ga naar het FSR-forum voor meer informatie over hoe je je kunt aanmelden voor de races en volg Formula SimRacing op sociale media om geen enkele uitzending en updates te missen.

Dat komt allemaal van ons in deze kortste maand van het jaar. We wensen je een geweldig weekend en hopen je snel ergens op een virtuele baan te zien!