rFactor 2 – Roadmap Update Maart 2020

Studio 397 heeft de Roadmap Update Maart 2020 voor rFactor 2 gepubliceerd. In dit artikel houdt Studio 397 ons op de hoogte van nieuwe informatie over de nieuwste rF2-ontwikkelingen.

Roadmap Update (Quote)
Dit is waarschijnlijk een van de moeilijkere roadmap-intro’s om te schrijven. Aan de ene kant willen we graag doorgaan over de groei die we zien in simracen. Hoe geweldig het voelt om sim races op tv te zien racen en overal over te praten. Aan de andere kant weten we allemaal waar de groei vandaan komt, de afwezigheid van onze geliefde motorsport en waarom dit is. Dus laten we beginnen met te zeggen dat we hopen dat iedereen daar veilig en gezond blijft. Het is tegenwoordig belangrijk om kalm te blijven en alles te proberen om de wereld hier doorheen te helpen. Voor ons hier bij Studio 397 was de impact op onze banen waarschijnlijk niet zo groot als voor anderen. Hoewel we ook de veranderingen in ons dagelijks leven voelen door vergrendelingen en de algemene situatie, hebben we geluk dat het thuiskantoor altijd de juiste keuze was in onze studio, wat betekent dat we gewoon door konden gaan zoals voorheen.

Over doorgaan gesproken, er was deze maand veel rFactor 2 te zien, en dat zal in de komende niet veranderen. We blijven volop op het gebied van evenementen en zijn meer dan blij om te zien dat onze GT Pro en Challenger Series, naast “The Race’s All-Star Esports Battle” en andere projecten, steeds meer belangstelling krijgen en verbazingwekkende en vermakelijke races bieden . Wat ook te danken is aan onze mooie racegemeenschap, dus bedankt daarvoor! Er is ook nieuws over de ontwikkelingskant van rFactor 2, dus laten we naar de daadwerkelijke roadmap gaan!

Ontwikkelingsupdate
Vorige maand hebben we een reeks wekelijkse updates gedaan. Die zijn wat langzamer geworden omdat we veel van de gemelde problemen hebben opgelost en tegelijkertijd tijd hebben besteed aan het implementeren van een paar nieuwe functies. We werken aan een openbare release van de nieuwe gebruikersinterface. Verwacht eind deze maand een release candidate.

In die build hebben we enkele kleinere ontbrekende functies, fixes en een belangrijke update van de manier waarop we met controllers omgaan in rFactor 2 geïmplementeerd. Kortom, we hebben het probleem opgelost dat als je controllers op verschillende poorten aansluit, de invoertoewijzingen verloren zouden gaan . We zullen hier meer in detail op ingaan wanneer die build wordt vrijgegeven.

Een ander ding dat deel zal uitmaken van de aankomende release-kandidaat zijn de nieuwe overlays. We zijn er zeker van dat je ze hebt gezien in onze huidige uitzendingen en we kijken ernaar uit dat iedereen ze gaat gebruiken!

Er zijn momenteel meerdere fronten van grafische ontwikkeling. We hebben de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van verlichtingstests die we vorige maand hebben besproken en die in maart zijn voortgezet. We beginnen een aantal solide verbeteringen in de output te zien. Daarnaast bekijken we de PostFX-setup en zorgen we ervoor dat alles daar correct is geconfigureerd. De twee van deze gecombineerd zullen een mooie stap maken naar onze visuele output. Enkele eerste voorbeelden van die ontwikkelingen zijn te zien in de Portland-afbeeldingen in dit artikel.

Ten slotte experimenteren we momenteel ook met een technologie genaamd Screen Space Reflections, waarbij we evalueren of dit ons helpt om de manier waarop reflecties op natte wegen worden weergegeven, te verbeteren. In theorie zal dit ons in staat stellen om meer objecten te laten reflecteren en een meer visueel correcte natte ervaring, waardoor veel tekortkomingen van de vorige technologie worden overwonnen.

Inhoudsupdate
Ons inhoudsteam heeft veel tijd besteed aan het ondersteunen van onze grafische ontwikkeling, maar we hebben ook aan een paar extra dingen gewerkt. Maar de grote aankondiging van de vorige keer, Portland is nu bijna klaar, en we zullen dat waarschijnlijk snel vrijgeven nadat onze nieuwbouw openbaar is.

Bovendien zullen we een nieuwe lay-out van de Nürburgring uitbrengen – nog meer variatie op een al volledige lijst met Nords-lay-outs! Genaamd de ’24H Support’-lay-out, het is een andere korte versie van de GP – in wezen omzeilt het de Arena-sectie en de laatste chicane.

Eindelijk wordt er gewerkt aan een renovatie op Silverstone! We werken aan het bijwerken van de track, zowel qua beeld als qua algehele nauwkeurigheid, zodat deze voldoet aan onze huidige normen.

Competitie
Hoewel er nog steeds aan het nieuwe competitiesysteem wordt gewerkt, zijn we begonnen met het uitbreiden van onze competities toen we onze focus verlegden om de nieuwe gebruikersinterface als eerste uit te brengen. We hebben nog nooit zoveel wedstrijden gehad en we zijn blij dat jullie er allemaal aan meedoen. In de BMW M2 2020 online Cup, de All-star Esports Battle en onze eigen GT-serie zien we fantastische races worden geleid door ons racecontroleteam dat ervoor zorgt dat straffen worden uitgedeeld waar nodig en dat er voortdurend aanpassingen van de balans van prestaties worden toegepast . Dit zou eigenlijk iedereen ten goede moeten komen, aangezien we van plan zijn dergelijke updates ook openbaar te maken.

In een goede mix van zowel simulatie als snelle en furieuze esports-gevechten, hebben we echte legendes gezien zoals Jan Magnussen, Juan Pablo Montoya, David Brabham en Emerson Fittipaldi racen in onze sim. Daar zijn we trots op. We stoppen hier niet, de voortzetting van onze GT-serie, meer All-Star Esports Battles en meer racen komt eraan!