rFactor 2 – Roadmap Update November 2020


November is weer een drukke maand geweest hier bij Studio 397, met veel activiteit op de basis terwijl we ons voorbereiden op de aanloop naar de feestdagen.

De aard van game-ontwikkeling betekent dat we constant onze lange- en korte-termijndoelen voor rFactor 2 in evenwicht houden, de kernsoftware versterken en nieuwe functies introduceren, terwijl we ervoor zorgen dat ons contentaanbod interessant en fris blijft voor zowel nieuwe als bestaande spelers.

We herhalen snel op november (kun je geloven dat het al voorbij is!?), We hebben zeker een zeer plezierige maand gehad met het bekijken van de reacties op onze gloednieuwe Circuit Spa-Francorchamps DLC-release – een van de tracks waarbij ons team zo enthousiast is geweest om in al zijn laserscande glorie te brengen, en het is nu eindelijk beschikbaar voor de spelers om van te genieten!

rFactor 2 | Circuit Spa-Francorchamps – Steam Store: Klik HIER

Om de release van dit nieuwe circuit te vieren, hebben we samen met de goede mensen van WTF1 een heel speciale selectie races op het nieuwe circuit gelanceerd. De headliner van de actie op 4 december is ons WTF1 3H Invitational endurance-evenement voor uitgenodigde esports-coureurs en een zeer mooie selectie van echte racelegenden. We zijn niet tevreden met het houden van de actie in de wereld van uithoudingsraces, we hebben ook een uitzonderlijke verzameling esport-coureurs uit de gemeenschap opgesteld, die van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zich te kwalificeren voor niet één, maar twee supportraces voor de hoofdactie. Met twee korte en scherpe sprints van 25 minuten in de Porsche Cup en Tatuus F3, verwachten we dat de actie snel en hectisch zal zijn – met veel inhaalacties en drama dat zich zeker zal ontvouwen.

We zijn nog steeds bezig met het verstevigen van de volledige deelnemerslijst voor dit speciale evenement, dus houd de rFactor 2 sociale kanalen in de gaten voor enkele speciale gastaankondigingen in de komende dagen.

rFactor 2 | WTF1 Spa 3 uur en ondersteuningsraces: meer details, klik HIER

Nog steeds over het onderwerp van de maand november, we hebben ook een gloednieuwe build-update voor rFactor 2 uitgebracht. Als onderdeel van die build-release waren we verheugd om onze nieuwe VR flat desktop mirror-modus voor Virtual Reality-gebruikers te introduceren, iets dat is onlangs door onze gemeenschap veel gevraagd, en ook onze nieuwste verlichtings- en grafische verbeteringen hebben hun weg gevonden naar de simulatie, vooruitlopend op verdere verfijningen en upgrades die gepland staan ​​voor de komende weken en maanden.

Nu we de feestelijke feestdagen naderen, is deze tijd van het jaar voor gamers een geweldige tijd om een ​​koopje of twee te bemachtigen in de vele verkopen die plaatsvinden tijdens de kerstperiode. Als je tijdens de Halloween-uitverkoop vorige maand wat lekkers hebt gemist, maak je dan geen zorgen, de Steam-herfstuitverkoop is hier, en daarmee krijg je geweldige kortingen op geweldige rFactor 2-content!

In de herfstuitverkoop kun je genieten van 50% korting op onze Formula E-, Endurance-, Reiza– en KartSim-packs en 25% korting op het rFactor 2 Track Expansion Pack – maar handel snel, want de uitverkoop eindigt op 1 december!

Vooruitkijkend naar de toekomst, namelijk de feestmaand december, blijven we achter de schermen hard werken om enkele interessante verbeteringen aan te brengen in de manier waarop competities worden afgehandeld binnen rFactor 2 – iets waarvan we verwachten dat het spelers echt zal helpen toegang te krijgen tot de soorten online racen en wedstrijden waarvan we weten dat je ze graag wilt meemaken, maar verpakt in een veel verstandiger en gebruiksvriendelijkere omgeving dan momenteel mogelijk is met de manier waarop de simulatie momenteel is gestructureerd.

Vorige maand spraken we kort over onze bètaversie van het competitiesysteem, en onze hoop om een ​​eerste keer van het nieuwe systeem in handen van spelers te krijgen voordat de feestdagen in volle gang gaan, en om vervolgens in 2021 op dit systeem voort te bouwen. veel blijft onze bedoeling nu we december binnenglijden, en de eerste tests achter gesloten deuren lijken erop te wijzen dat het systeem werkt zoals verwacht. We hebben nu intern een paar races georganiseerd met onze Studio 397-medewerkers en hebben een paar problemen geïdentificeerd die snel zijn opgelost, dus voordat we onze tools neerleggen en codering uitwisselen voor gehakttaarten en sherry, zouden we in staat moeten zijn om jullie allemaal te laten Krijg eindelijk je handen op wat een lange en lonende reis zal worden van het uitbreiden en verbeteren van de manier waarop spelers omgaan met rFactor 2 in een online omgeving.

COMPETITION SYSTEM BETA AND 2021 ROADMAP

FIRST BETA

Het primaire doel van de eerste bèta is om een systeem op te zetten dat gemakkelijk te gebruiken is en waarmee iedereen kan meedoen aan dagelijkse races die deel uitmaken van competities. We ondersteunen een format waarbij elk evenement in een competitie meerdere slots heeft, zodat je degene kunt kiezen die bij je schema passen. Het klassement wordt gebaseerd op een lokaal beoordelingssysteem dat coureurs in al die tijdvakken vergelijkt om erachter te komen wie de beste overall was.

ROADMAP VOOR 2021

Dus wat staat je te wachten na de vakantie? Laten we beginnen met te zeggen dat we deze roadmap waarschijnlijk gaandeweg zullen herzien, ook op basis van gebruikersfeedback wanneer we elke update implementeren.

Ratings – zijn waarschijnlijk een van de meest verwachte functies, en een van de redenen om ze niet vanaf het begin actief te hebben, is dat we onze algoritmen willen testen op gegevens uit de echte wereld voordat we iets publiceren. Onze huidige filosofie is om een ​​enkel beoordelingssysteem te hebben dat zowel uw vaardigheids- als veiligheidsrecord omvat.

Protesten en beslissingen – staan ​​ook hoog op onze roadmap-lijst, aangezien we ongetwijfeld situaties zullen hebben waarin een incident moet worden gemeld en geëvalueerd door onze stewards. Ons doel hier is zeker om de in-game systemen hier veel van het (gemakkelijke) werk te laten doen, te monitoren wanneer je de baan afsnijdt of andere overtredingen begaat en direct straffen uitdelen. Tegelijkertijd zijn we ons ervan bewust dat niet alles door robots kan worden bepaald.

Meer competitieformats – zijn dingen die we waarschijnlijk geleidelijk zullen introduceren, maar als een functie moeten ze zeker op elke roadmap worden vermeld. We zijn van plan om ons GT-kampioenschap, verschillende hotlap-stijlen, een aantal volledig nieuwe formaten en meer competities in “league-stijl” in het systeem te organiseren.

Rollen en teamgebaseerd rijden – worden toegevoegd zodat meerdere coureurs een ‘inzending’ of auto kunnen delen in een wedstrijd. Rollen kunnen worden gedefinieerd, zodat teams ook een manager of race-engineer kunnen hebben. Andere rollen zijn stewards, racecontrole en cameramannen om uitzendingen te vergemakkelijken.

Broadcast-integratie – is waarschijnlijk een andere functie die geleidelijk zal worden geïntroduceerd, maar het is duidelijk dat bij het uitzenden van sessies die bij een competitie horen, we ervoor willen zorgen dat overlays met standen, punten, deelnemers en kalenders een nauwkeurige weerspiegeling zijn van de competitie waarvan ze deel uitmaken.

Offline kampioenschappen – worden toegevoegd zodra het online gedeelte soepel verloopt. We zullen de functies die we online gebruiken gebruiken om ook offline kampioenschappen mogelijk te maken, waar je tegen onze AI kunt racen.

Deze functies brengen ons tot ver in 2021 en we zullen ze herzien en bijwerken naarmate het jaar vordert.

Zoals vermeld in onze post over de Development Roadmap van november, moet worden opgemerkt dat de overgang naar ons Competitiesysteem ook het gebruik van onze nieuwe gebruikersinterface binnen rFactor 2 zal verplichten. Na de aanstaande update van december zal de ondersteuning van de oude gebruikersinterface binnen de simulatie worden voortgezet. tot een einde gekomen, en eventuele toekomstige builds en updates van rFactor 2 zullen alleen plaatsvinden op de nieuwe standaardtak van de sim. We waarderen het dat dit voor veel spelers een aantal veranderingen met zich meebrengt in de manier waarop je gewend bent rFactor 2 te ervaren, maar we blijven ervan overtuigd dat de nieuwste versies van de ‘nieuwe’ gebruikersinterface spelers een veel meer gestroomlijnde en plezierige ervaring zullen bieden. , met veel voordelen voor het gebruik van rFactor 2, zowel nu als nog belangrijker in de toekomst, terwijl we vorderingen blijven maken in de richting van voortdurende ontwikkeling van de titel.

Dichter bij de release zullen we een veel gedetailleerdere gids publiceren over de voordelen (en bekende problemen) van de nieuwe gebruikersinterface en het competitiesysteem, en we raden spelers ten zeerste aan om eerder dan later naar de gebruikersinterface te migreren om vertrouwd te raken met de lay-out. en gepresenteerde functies, en om ons te helpen met feedback terwijl we streven naar het maximaliseren van het potentieel van het systeem.

Dus waarom zou u enthousiast zijn over de nieuwe gebruikersinterface, zowel nu als in de toekomst? Afgezien van het feit dat het hele gebruikersinterface-systeem is gebaseerd op technologie waarmee we in de loop van de tijd functies kunnen toevoegen, wijzigen en verbeteren – iets dat niet mogelijk was met de huidige integratie, hebben we ook hard gewerkt om ervoor te zorgen dat alles wat je wordt gewend met de huidige gebruikersinterface is op zijn minst getransporteerd naar het nieuwe ontwerp, evenals tal van nieuwe functies en verbeteringen die alleen in de komende weken, maanden en jaren zullen worden uitgebreid.

Om u een kort idee te geven van enkele van de voordelen van de binnenkort standaard ‘nieuwe gebruikersinterface’ (we zullen echt binnenkort een nieuwe manier moeten vinden om het te beschrijven …), hebben we een korte lijst samengesteld van enkele van de voordelen van het nieuwe systeem – houd er echter rekening mee dat we dit in de loop van de tijd zullen bijwerken en verbeteren, dus deze lijst is verre van definitief en feedback van de gemeenschap over bruikbaarheid en functies is altijd welkom …

  • Trackmap nu opgenomen op het beeldscherm met live positiegegevens van chauffeurs.
  • Camerabedieningsknoppen toegevoegd in afspeelscherm en monitor.
  • Ticker voor herhaling op volledig scherm toegevoegd.
  • Driver selectie in replay-scherm en monitor.
  • Statistieken en beste rondetijden / sectoren.
  • Trackselectie trackmap-pictogrammen getrokken uit trackgegevens (pictogrammen hoeven niet te worden toegevoegd).
  • Autoselectielijst volledig transparante pictogrammen.
  • Race Monitor-scherm.
  • Grafiek met racevoortgang.
  • Trackmapgegevens op monitorpagina.
  • Geïntegreerd wedstrijdsysteem.
  • Afstemmenu dat materiaaleditor bevat.
  • Plat VR-spiegelscherm.
  • Widget met drie schermen in de gebruikersinterface.
  • Speciale nieuwssectie op de voorpagina en forumfeed.
  • Geïntegreerde koppelaar en snelkoppeling naar favorieten.
  • Meer intuïtieve overzichtspagina’s in zowel algemene instellingen als configuratiescherm.
  • Alle beheerfuncties zijn nu beschikbaar als UI-besturingselementen (u hoeft de opdrachtregel niet te gebruiken als u dat niet wilt).

Terwijl we onze aandacht richten op de wereld van afspeelbare content, zijn we al een tijdje bezig in het sim-racegenre, en in die tijd zijn we verheugd dat we een indrukwekkende verzameling gelicentieerde auto’s en tracks hebben vergaard voor rFactor 2 (met nog veel meer onderweg), en terwijl we nieuwe dingen aan de titel blijven toevoegen, naast onze voortdurende ontwikkeling van de grafische engine, betekent dit vaak dat we onze oudere releases opnieuw moeten bezoeken en ze moeten aanpassen aan dezelfde normen als onze meer recent ontwikkelde auto’s en sporen.

De laatste tijd hebben we zowel Silverstone als recenter het circuit van de Nürburgring en zijn verschillende configuraties een opfrisbehandeling gegeven, en nu zijn we verheugd te kunnen bevestigen dat de volgende twee locaties op de lijst die in overeenstemming worden gebracht met de huidige normen de Indianapolis Motor zijn. Speedway en Portland International Raceway.

Beide Amerikaanse circuits worden momenteel beoordeeld door het trackteam hier bij Studio 397, waarbij Indianapolis wordt bijgewerkt naar de nieuwste PBR-graphics en -materialen, terwijl Portland een patch krijgt om enkele belangrijke gebieden te repareren en aan te passen. binnen het circuit – beide updates waarvan we van plan zijn deze in de maand december te implementeren, omdat we deze geweldige circuits binnen rFactor 2 nieuw leven willen inblazen. Naast deze verbeteringen zijn we ook bezig met de laatste testfase voor nog een Nurburgring-patch, die die ontbrekende trottoirbanden en een paar andere kleine tweaks en veranderingen terugbrengt die de zaken mooi zouden moeten verbeteren.

Verderop met auto’s, vorige maand hebben we u enkele WIP-preview-opnamen laten zien van het Cadillac DPi-V.R-prototype waaraan we in de studio hebben gewerkt. Om het allerbeste niveau van detail en simulatie naar deze krachtige prototype-racer te brengen, hebben we nauw samengewerkt met het JDC-Miller MotorSports-team in de Verenigde Staten. Toegang hebben tot en ondersteuning hebben van een van de beste uithoudingsracesoutfits in het IMSA WeatherTec Sportscar Championship, een eenheid die niet minder een programma voor twee wagens uitvoerde in de top van de Amerikaanse uithoudingsraceseries, was een ongelooflijk opwindende ervaring voor ons in de studio, en heeft ongetwijfeld ons ontwikkelingsteam geholpen om een ​​van onze meest gedetailleerde en realistische auto’s tot nu toe voor rFactor 2 te creëren. Momenteel ondergaat de Cadillac DPi-VR alle belangrijke baanproeven op het virtuele asfalt in de simulatie, en ik weet zeker dat u zullen het met ons eens zijn als we zeggen dat de digitale game er in het echt net zo verbluffend uitziet als de auto – we kunnen niet wachten om je deze in de niet al te verre toekomst te laten bemachtigen.

rFactor 2 | Endurance Bundle DLC Steam Store: klik HIER

Ook op het gebied van auto’s: volgende maand zullen er in rFactor 2 ook een gloednieuw voertuig en racestijl verschijnen. De afgelopen maanden hebben we nauw samengewerkt met DTM-kampioen Mike Rockenfeller om rFactor 2 a tot leven te brengen. uniek concept – een hoogwaardige elektrische raceauto met blikken dak die ongelooflijke hoeveelheden vermogen produceert via zijn vierwielaandrijving, maar toch een opwindende en vaak nogal spectaculaire rijervaring biedt. De auto heeft de naam RCCO eX_ZERO_2020 gekregen en zal in december als DLC binnen rFactor 2 worden uitgebracht.

Wat deze auto nogal uniek maakt, is het feit dat hij alleen in de simulatie zal bestaan, maar ondanks dat hij geen echte tegenhanger heeft, is dit zeker geen fantasie-stukje content. Enkele maanden geleden kregen we een eerste specificatie om de auto te ontwikkelen, en met behulp van parameters en fysica uit de echte wereld werd de RCCO eX_ZERO_2020 geboren – met gedrag en kenmerken die precies hetzelfde waren als die zouden worden weergegeven als deze gekke machine ooit in de werkelijkheid zou verschijnen. wereld.

Na zwaar te zijn begeleid bij het ontwerp en de realisatie van dit project door Mike Rockenfeller en zijn team, hebben we de ervaring met het bouwen van de RCCO eX_ZERO_2020 in de studio buitengewoon plezierig gevonden, en hoewel de auto zeker iets heel anders is dan de normale selectie van machines die we ontwikkelen voor de simulatie, we zijn er zeker van dat onze chauffeurs het erg leuk zullen vinden om dit 1000pk beest te temmen! Bedoeld voor gebruik in een aantal interessante aankomende esports-competities door het RCCO-team, en om onze rFactor 2-spelers een heel andere (en laten we het zeggen, dappere) ervaring te bieden, dit is zeker een afwijking van onze gebruikelijke contentstijl hier bij rFactor 2!

Terwijl we het hebben over esports-wedstrijden, heb je de afgelopen weken misschien een paar berichten op de sociale kanalen van rFactor 2 gezien over de aanstaande Sim Formula Europe-serie die in januari plaatsvindt, nou, de tweede editie van deze jaarlijkse competitie begint te beginnen uitrustingen, en afgezien van de fantastische races die de serie zeker zal produceren, hebben we ook een behoorlijke selectie sim-racehardware om weg te geven aan concurrenten …

Sim Formula Europe keert voor het derde jaar op rij terug en is weer terug voor spelers om samen te komen en te racen voor de kans om een ​​aantal ongelooflijke prijzen te winnen. Met 60 coureurs die van de hotlap-kwalificaties naar de halve finale race-evenementen gaan, zouden we veel actie op het circuit moeten zien, aangezien de nieuwe en gevestigde esports-sterren vechten om de kans om een ​​percentage van onze 10.000 EU-prijzenpot te winnen , en een aantal uitzonderlijke hardware van SimTag, SimLab, Heusinkveld Engineering en Cooler Master. De hotlap-kwalificaties lopen van 3 tot 13 december. Blijf de komende dagen op de hoogte van de website van rFactor 2 en de sociale mediakanalen voor meer informatie over hoe u zelf betrokken kunt raken en kans maakt op fantastische prijzen.

Dat omvat alles waarover we kunnen praten voor deze maand, vanaf december en de feestdagen, terwijl huiskamers over de hele wereld veranderen in een zee van feestelijke lichten en vreemd knuffels van dikke jongens in rode pakken en angstaanjagende rendieren in jassen en hoeden – blijf veilig iedereen, en tot volgende maand!