rFactor 2 – Roadmap Update Oktober 2019

rF24h the Rerun

Het gevecht om de endurance-kroon op het iconische Le Mans Circuit is dit jaar nog niet voorbij en zoals eerder beloofd, brengen we het rF24h-evenement terug voor de officiële herhaling. Frankrijk roept op 9 november om het beste van het beste om de uitdaging opnieuw aan te gaan.

Je zou kunnen zeggen dat een herhaling geen opwindende gebeurtenis is om aan te kondigen, maar we zijn er zeker van dat je hier enthousiast over zult worden. Om ervoor te zorgen dat de endurance-strijd aan de top van het spel staat en om de inspanningen en tijd van de topteams van over de hele wereld te eren voor onze grote evenementen, hebben we besloten om een ​​sappige prijzenpot te bedenken die elke coureur zou moeten streven naar niets minder dan de overwinning.

De 2019 rF24h – Le Mans Circuit biedt een totale prijzenpot van € 15.000!

Dit is als volgt verdeeld in twee klassen:

LMP 2
1e plaats € 3.500
2e plaats € 2.500
3e plaats € 1.500

GTE
1e plaats € 3.500
2e plaats € 2.500
3e plaats € 1.500

Dat is veel geld voor de beste teams in de simracing-wereld om te winnen! Omdat dit een herhaling is, staan ​​teams uit de eerste iteratie van dit jaar die hun aanwezigheid bevestigden ook klaar voor deze race. Resterende plekken worden uitgedeeld met een klein qualifier-evenement om ervoor te zorgen dat we een volledig rooster hebben waar we allemaal van zullen genieten.

Over kijken gesproken, natuurlijk zullen we ons grote evenement uitzenden zoals we dat voor het vorige deden. Dus verzamel je vrienden, drankjes en chips en ga van 9 tot 10 november naar http://www.twitch.tv/rfactorlive om getuige te zijn van simracing op zijn best.

Niet veel meer dan dat we niet kunnen wachten om de schreeuwende geluiden van auto’s de hele nacht te horen, omdat bestuurders niet alleen tegen hun tegenstanders vechten, maar ook tegen zichzelf terwijl de klok verder tikt.

LEMANS 66 – nieuwe partner voor de rF24h

De aankondiging van de terugkeer van de rF24h – Le Mans Circuit is niet het enige spannende nieuws dat we met u willen delen in de roadmap van deze maand. Als we op zoek zijn naar partners voor onze evenementen, willen we ervoor zorgen dat ze precies passen – geen kunstmatige manieren om ze te verbinden met wat we doen en waar we van houden. Met “Le Mans 66 – Gegen jede Chance” (de Duitstalige versie van de film ‘Le Mans 66’) hebben we de juiste partner gevonden voor dit belangrijke rFactor 2-evenement. Als je aan de rechterkant onder een rots of achter de maan woont (hetzelfde voor iedereen die aan de linkerkant of op de weg woont), laat ons je dan snel informeren waar dit over gaat. Zoals je waarschijnlijk al aan de titel kunt zien, is de belangrijkste focus van de nieuwe film van 20th Century Fox het verhaal rond de iconische Le Mans-race in 1966, waarvoor de Amerikaanse auto-ontwerper Carroll Shelby (Matt Damon) en coureur Ken Miles ( Christian Bale) samen werkt met Ford om met Ferrari te strijden voor de eerste plaats op het prestigieuze endurance-evenement. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, belicht deze film de helden achter deze grote prestatie in de autosport, net als de helden en hun verhalen in onze evenementen.

De film wordt uitgebracht op 14 november in bioscopen in heel Europa, wat ons voldoende tijd geeft om deze release in en rond rFactor2 te vieren. “Le Mans 66 – Gegen jede Chance” zal niet alleen onze hoofdsponsor zijn voor de rF24h – Le Mans Circuit, we zullen ook enkele hotlap-uitdagingen doen (alleen voor Duitsland) tot de release van de film, waar je tickets kunt winnen voor de film en kijkt hoe deze epische strijd zich op het grote scherm zich ontvouwt.

Als gevolg van deze samenwerking, wees niet verbaasd als uw dagelijkse sessie van rFactor 2 er iets anders uitziet (knipoog)

We zijn erg trots op de kans om samen te werken met 20th Century Fox en de film ‘Le Mans 66 – Gegen jede Chance’ om mensen enthousiast te maken voor alles rondom snelle auto’s en spannende races!


Nieuwe gebruikersinterface

We plagen je al een tijdje met de gebruikersinterface, en je hebt geduldig aan de zijlijn gewacht op “die dag”. Al die tijd maakte u deel uit van het ontwikkelingsproces door middel van sneak previews en updates in onze maandelijkse roadmaps. Om u op de hoogte te houden, hebben we onze voortgang zo gedetailleerd mogelijk gedeeld. De uitdagingen en de algehele complexiteit waarmee we geconfronteerd werden, vereisten een gestage en vastberaden aanpak om deze zeer essentiële set nieuwe functies op alle cilinders te activeren.

Maar alle dingen moeten uiteindelijk het daglicht zien, dus we zijn nu “met revolutie” bezig! We zijn er trots op om half december de eerste ‘openbare bèta’ van de gebruikersinterface te lanceren – het is jouw kans om het dan eindelijk te proberen!

Met deze eerste openbare bèta kunnen we twee belangrijke dingen meten. Ten eerste, hoe goed het systeem voor iedereen werkt wat betreft prestaties en stabiliteit. Ten tweede, en dit is een belangrijke stap voor ons, over hoe u wilt dat dit systeem evolueert. Door deze gegevens te verzamelen op basis van uw deelname, kunnen we het systeem de komende maanden systematisch verbeteren. Ons doel is om ervoor te zorgen dat het hele systeem robuust is en het vervolgens de standaardinstelling te maken. Als dat gebeurt, schakelen we onze releases ook alleen naar 64 bit.

Competitie

Verwacht dat de eerste openbare bèta het nieuwe wedstrijdsysteem nog niet bevat. We wilden gewoon niet teveel dingen tegelijk naar je gooien. Tegen december zijn we in een goede positie om het comp-systeem te testen, en we kunnen er zeker van zijn dat er een gestage stroom updates zal zijn vanaf de eerste openbare bèta.

De eerste stappen omvatten het testen van zowel de ‘mechanica’ van de verschillende competitieformaten, als het verzamelen van gegevens op basis van uw deelname, zodat we onze ‘driver rating’ algoritmen kunnen testen. Ook hier zal uw persoonlijke feedback een cruciaal element zijn bij het bepalen hoe we verder gaan en op welke specifieke verbeteringen we ons richten tijdens de volgende ontwikkelingsfase.

Om u een voorproefje van het competitiesysteem te laten zien, volgt hier een overzicht van de huidige front-end.

Content

Wat de inhoud betreft, zijn we druk bezig met nieuwe topgeheime projecten, dus we kunnen nog niets aankondigen.

In de tussentijd is hier een korte update die we hebben gedaan voor de Nissan GT500 om deze in overeenstemming te brengen met de nieuwe materialen! We kunnen niet wachten om je nieuwe huidcreaties te zien op dit enigmatische Japanse beest! Kijk uit naar deze update die de komende dagen uitkomt.

En in ander nieuws, de Nürburgring is het nummer dat blijft geven! Er komen de komende dagen drie nieuwe lay-outs binnen: twee ‘Sprint’-lay-outs (met en zonder chicane), dit zijn verkorte versies van de GP-lay-out en natuurlijk de epische volledige’ Endurance’-lay-out die het grootste deel van de GP-lay-out combineert evenals de volledige Nordschleife.

Dat is het voor deze maand! Veel plezier met racen en tot de volgende!