rFactor 2 – Roadmap Update Oktober 2020

Roadmap dag!

Hallo allemaal en welkom bij de rFactor 2 October Development Roadmap – kun je geloven dat het al een maand geleden is dat we voor het laatst schreven over de gebeurtenissen in Studio 397 HQ? Het is zeker weer een drukke tijd voor ons hier in het team geweest, aangezien we hard blijven pushen om van rFactor 2 de simulatie te maken waarvan we allemaal weten dat het kan worden. Hoewel de feestdagen steeds dichterbij komen, wil dat zeker niet zeggen dat we achter de schermen onze voet van het gas halen, integendeel.

Dus, wat kookt er op de basis, en waar moeten we naar uitkijken in de zeer nabije toekomst?

Laten we eerst eens kort kijken naar enkele van de hoogtepunten van de afgelopen maand, voordat we wat dieper ingaan op wat er gaat komen.

We zijn onlangs druk bezig geweest met het toevoegen van een aantal levenskwaliteitsverbeteringen aan bestaande inhoud binnen de simulatie, en ik denk dat het redelijk is om te zeggen dat de veranderingen die we met name op de Nürburgring Nordschleife hebben aangebracht, het circuit tot in de top van het circuit hebben getild. inhoud binnen rFactor 2.

We zijn verheugd met de visuele verbetering die onze laatste PBR-update op de locatie heeft gebracht, en we zijn verheugd te zien dat de community het daarmee eens lijkt te zijn!

Sinds de update is geïmplementeerd voor de Nürburgring Nordschleife, hebben we ons gerealiseerd dat een paar kleine details over het hoofd zijn gezien tijdens de PBR-facelift, details zoals stoepranden op belangrijke punten van het circuit bijvoorbeeld, dus we hebben ons trackteam weer op de zaak. en zou in de niet al te verre toekomst een nieuwe update voor dit immense circuit moeten kunnen uitbrengen.

Wat auto’s betreft, hebben we ook een nieuwe GT3 AI BOP geïmplementeerd die aanzienlijke verbeteringen heeft aangebracht in de manier waarop de AI-coureurs zich gedragen en hun balans van prestaties ten opzichte van elke vs en de speler, die rechtstreeks voortkwam uit de achterkant van onze nieuwe Bentley- en Ferrari DLC-releases ; hielp echt om de GT3-categorie auto’s binnen rFactor 2 verder vorm te geven, terwijl de klasse zichzelf blijft bewijzen als een uitzonderlijk populaire keuze binnen de simracegemeenschap.

Ook over het onderwerp auto’s: in oktober zouden we een nieuwe build uitbrengen voor de vaak over het hoofd geziene Stock Car 2018-inhoud. We zijn verheugd om te zien dat de nieuwe update geweldig werk lijkt te hebben geleverd door deze krachtige en vermakelijke auto’s weer onder het bewustzijn van de simracegemeenschap te brengen – en hopelijk sommige spelers bloot te stellen aan een nieuwe en plezierige rijervaring die ze misschien eerder over het hoofd hebben gezien. in hun rFactor 2-avonturen.

Wat betreft competities, markeerde deze maand de start van onze twee premium Esport-raceseries – toen de allerbeste van de rFactor 2-racegemeenschap het circuit betrad voor de openingsrondes van onze terugkerende GT Pro- en GT Challenge Powered by VCO-kampioenschappen – met in de hobbels en wendingen van Sebring en Portland in twee ongelooflijk vermakelijke ontmoetingen op de virtuele baan.

Terwijl die kampioenschappen in goede stijl van start gingen, zou een andere populaire serie deze maand ook tot een dramatisch einde komen – met de BMW M2 CS Racing Cup die zijn laatste ronde organiseerde op de ontmoedigende Nordschleife – nog een fantastische serie die echt een aantal virtuele rijhelden liet zien onder onze Esport-stuurprogramma’s. We hebben enorm genoten van het zien hoe de coureurs zich aanpasten aan de BMW M2 CS Racing-machine en kijken ernaar uit om in de toekomst meer actie met deze auto te organiseren.

Voordat we het hebben over toekomstige goodies in de wereld van rFactor 2, wilden we van deze gelegenheid gebruik maken om een zeer verhelderend interview te belichten dat onze algemeen directeur Marcel Offermans onlangs heeft afgenomen met simracen YouTuber Ermin Hamidovic … wees gewaarschuwd, het is lang kijken maar zeker een uur van je tijd waard …

Dus laten we het hebben over de toekomst. We werken continu achter de schermen om zoveel mogelijk ontwikkeling en verbetering in rFactor 2 te brengen, terwijl we met dat moeilijke koord bezig zijn om ervoor te zorgen dat de basissoftware stabiel blijft, en onverwachte problemen worden geïdentificeerd en zo snel mogelijk opgelost.

Vaak horen we de community vragen om bepaalde verbeteringen in de simulatie, en natuurlijk zien en horen we zoveel mogelijk van deze commentaren. Wees gerust, we zijn net zo enthousiast als de gemeenschap om al deze suggesties en meer in de titel te brengen in de toekomst.

Een van die items is ons Competitiesysteem – iets waarvan we denken dat het een aanzienlijke verrijking zal zijn voor de online multiplayer-ervaring van onze spelers. Laten we, voordat we het daarover hebben, eerst de staat van de nieuwe gebruikersinterface bekijken.

Zoals we in eerdere routekaarten hebben uitgelegd, moet de nieuwe gebruikersinterface worden gezien als een nieuw begin, waarbij de eerste versie de meeste, zo niet alle functies biedt die in de oude gebruikersinterface zaten, en een flink aantal aanpassingen en verbeteringen. Het integreert de oude launcher met zijn functies voor multiplayer- en pakketbeheer, evenals de werkplaats- en winkelinterfaces. We hebben beide versies al een tijdje naast elkaar ontwikkeld, waardoor we veel feedback van de community hebben gekregen. Maar uiteindelijk vertraagt ​​het onderhouden van beide versies ons … dus voor het einde van het jaar schakelen we over!

We maken ook van de gelegenheid gebruik om de updates van de 32-bits versie van rFactor 2 stop te zetten. Steam-hardware-enquêtes voor onze simulatie hebben ons laten zien dat iedereen momenteel op 64-bits besturingssystemen werkt, dus deze stap zou volledig transparant moeten zijn.

Nu we het toch over compatibiliteit hebben, leveren we al een tijdje bijgewerkte versies van onze 3D Studio Max-plug-ins, oorspronkelijk voor 2021, en meer recentelijk voor 2017 en 2021-versies van hun software. Ons nieuwe beleid met betrekking tot deze tools is dat we de nieuwste versie van 3D Studio Max zullen ondersteunen, aangezien 2012 en 2017 niet meer kunnen worden gekocht.

Dus met de nieuwe gebruikersinterface hebben we een solide basis voor het competitiesysteem. Ons primaire doel is ervoor te zorgen dat het systeem iedereen iets te bieden heeft om te racen, elke dag en op elk niveau. Dat vereist een integratie die deelname aan wedstrijden zo pijnloos mogelijk maakt.

We doen dat door ervoor te zorgen dat zodra je hebt besloten welke wedstrijd je wilt meedoen, we je automatisch abonneren op alle inhoud die je nodig hebt. Als de concurrentie inhoud gebruikt die u moet kopen, zullen we dat ook vermelden en de beste deal voor u vinden om de ontbrekende inhoud te krijgen. Als de inhoud aanwezig is, wordt deelname aan een sessie pijnloos. U komt gewoon opdagen en registreert zich en zodra het begint, verbinden we u automatisch met de server voor uw splitsing. Als je klaar bent, kun je de stand tot nu toe bekijken in het wedstrijdoverzicht.

De eerste openbare bèta zou op tijd voor de feestdagen moeten worden vrijgegeven. De focus ligt op het organiseren van verschillende competities, het uitproberen van verschillende formats en het verzamelen van feedback van de community over de richting waarin ze willen dat dit gaat. Sommige delen van het systeem zullen niet onmiddellijk beschikbaar zijn, zoals het beoordelingssysteem, een manier om om protesten en uithoudingsraces in te dienen. Die staan ​​gepland in de eerste helft van 2021.

Bij andere ontwikkelingen hebben we ook hard gewerkt aan het prototypen van een nieuwe manier om de gebruikersinterface weer te geven – deze zijn nog volop in ontwikkeling, maar de resultaten waren achter de schermen erg bemoedigend en we kunnen niet wachten om ons harde werk met u te delen als onderdeel van de volgende update. De oude gebruikersinterface, en tot nu toe de nieuwe gebruikersinterface, gebruikte de grafische thread om te renderen en deed al het andere dat een gebruiker kon bevelen. Dit omvatte het laden van nieuwe auto’s, tracks en series, het beantwoorden van vragen uit het besturingssysteem en zo ongeveer alles wat je maar kunt bedenken. Onnodig te zeggen dat sommige van deze dingen tijd kosten, en gedurende die tijd was de gebruikersinterface in feite “bevroren”. Dat was gemakkelijk te zien in sommige van de UI-overgangen die we in de nieuwe UI hebben, die soms inconsistent animeerden of zelfs helemaal vastliepen, en als je ernaar zou zoeken, zou je soortgelijke dingen in de oude UI kunnen zien. Wat we nu hebben gedaan, is gebruikmaken van het feit dat moderne CPU’s vier of meer kernen hebben en de weergave van de gebruikersinterface op een aparte thread plaatsen. Dit betekent dat, ongeacht wat de code op de achtergrond doet, de gebruikersinterface responsief blijft en in de toekomst zullen we dit ontwerp gebruiken en uitbreiden om zo veel mogelijk dingen die tijd kosten, stapsgewijs te laten laden.

Om ons terug te brengen naar het onderwerp van de inhoud, hebben we deze maand een mooie update uitgebracht voor de Stock Car 2018-auto’s, en we hebben ook besloten om een nieuwe Stock Car Rules-plug-in te introduceren en een aantal gebruikershandleiding om een beter gebruik van deze krachtige auto’s te ondersteunen . We wilden de auto-update echter niet tegenhouden terwijl we de ontwikkeling van deze tools afronden, maar we hebben nog een lange weg te gaan om deze af te ronden en naar de bredere gemeenschap te verspreiden. Vrees niet, we zijn dicht bij de finish om de gebruikershandleiding en plug-in klaar te maken voor gebruik, en we zullen u natuurlijk op de hoogte houden wanneer deze naar verwachting zullen worden vrijgegeven voor de simulatie.

Nog steeds over het onderwerp inhoud, we hebben het gehad over enkele nieuwe licentieovereenkomsten die onlangs door ons licentieteam zijn gesloten, en van deze nieuwe auto’s konden we het gewoon niet laten om enkele zeer vroege screenshots te delen …

Kunt u zeggen wat het is? Ja, degenen onder u met een goede kennis van prototype-auto’s zullen hebben opgemerkt dat dit de uitzonderlijke Cadillac DPi-V.R is die sinds 2017 deelneemt aan het IMSA WeatherTech SportsCar-kampioenschap in Noord-Amerika.

We hebben uitzonderlijk nauw samengewerkt met JDC-Miller MotorSports aan deze nieuwe auto, en de relatie met het team heeft bewezen een uitstekende samenwerking te zijn die ons echt helpt om die extra stap te zetten op het gebied van toegang en gegevens. blijkt een zeer gedetailleerde en realistische nieuwe toevoeging te zijn aan de auto-inhoudsportfolio binnen rFactor 2. Zoals u wellicht weet, is JDC-Miller Motorsports een lang gevestigd raceteam dat heeft deelgenomen aan talloze series over de hele wereld, van F2000 en Zet Mazda in de schijnwerpers in internationale prototypes van het hoogste niveau. Het team is verantwoordelijk voor het runnen van een twee-auto Cadillac Prototype DPi-programma in het Amerikaanse IMSA WeatherTech Sportscar Championship, waardoor Studio 397 een ongelooflijke toegang heeft tot de innerlijke werking van hoe deze geweldige machines in elkaar zijn gezet en op het racecircuit rennen.

Het prototype van de Cadillac DPi-VR is een krachtige raceauto, een pure racer met hoge snelheid en hoge downforce die de eerste officiële betrokkenheid van Cadillac bij de autosport op topniveau vertegenwoordigt sinds de Northstar LMP van 2002. We zijn absoluut verheugd deze uitstekende machine naar rFactor te brengen. 2, en wat meer is, het zal deel uitmaken van een breder autopakket dat we van plan zijn tegen de feestdagen uit te brengen … maar daarover volgende maand meer …

Wat betreft nummers, hoewel niet specifiek voor de Nürburgring, konden we het niet laten om een ​​andere afbeelding van de Duitse locatie te laten zien om ons volgende punt te illustreren … de afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan het ontwikkelen van een functie die in de loop van de tijd uit rFactor 2 is verdwenen , maar zal in de nabije toekomst sterk terugkomen… goddelijke stralen!

Voorheen werkte deze functie gewoon niet helemaal zoals we hadden gewild in rFactor 2, dus hebben we de functionaliteit een tijdje geleden uitgeschakeld terwijl ons code- en art-team aan het werk ging om te begrijpen hoe we het binnen de titel kunnen verbeteren, terwijl dat niet het geval was. wat een aanzienlijke impact heeft op hoe de simulatie presteert. We hebben het gevoel dat de tijd rijp is om enkele van de vruchten van ons werk met jullie allemaal te delen, en zoals je kunt zien aan de schermafbeelding in dit bericht, voelen we visueel dat de nieuwe godstralen in rFactor 2 echt een andere belangrijke laag van onderdompeling brengen aan de speelervaring – wat altijd het doel is van het spel binnen onze huidige grafische engine-updates. We blijven hard werken aan het testen en verfijnen van deze grafische verbeteringen binnen de simulatie, hopelijk om ze in de nabije toekomst weer in de titel te krijgen.

Dat sluit vrijwel het meeste af van waar we deze maand over kunnen spreken, wees gerust, we blijven uren en hard werken achter de schermen om rFactor 2 in de komende weken, maanden en jaren te blijven ontwikkelen, uitbreiden, verbeteren en verbeteren.

Oh, nog een laatste ding voordat we uitloggen voor deze maand .. we hebben eigenlijk een nieuwe en momenteel onaangekondigde track die in november zal verschijnen. We hebben al een beetje naar de track verwezen, dus blijf de komende weken op de hoogte van onze rFactor 2 Social Media-accounts voor de grote onthulling … we denken dat je gelukkig zult zijn …

Blijf veilig, rijd snel (op de virtuele tracks) en tot volgende maand weer.