rFactor 2 – Welkom op de Nürburgring

De Nürburgring, gelegen in de Eifel in Duitsland, kan gemakkelijk worden omschreven als een van de meest – zo niet de meest – iconische racelocaties over de hele wereld. De Nürburgring is ingebouwd in de bomen en de ups en downs van dit prachtige landschap en biedt zelfs het absolute beste van de racewereld een uitdaging. De twee circuits, Nordschleife en Nürburgring GP, hebben de grootste motorsport door de jaren heen gezien, maar ze zijn ook plaatsen voor amateurrijders van over de hele wereld om hun dosis baanrijden te krijgen en dezelfde wegen te volgen die hun helden deden of doen .

Een dergelijk pictogram naar rFactor 2 brengen is een echte eer voor ons. Net als onze spelersbasis hebben we er altijd van gedroomd om de virtuele auto’s naar de Nordschleife of de Nürburgring te brengen en gewoon te genieten van puur rijden. Het ervaren van dit nummer tijdens de ontwikkeling was absoluut speciaal. Elke motorsportfan kent deze baan en heeft veel beeldmateriaal gezien, vooral van het opmerkelijke 24-uursevenement. Werken aan het tot leven brengen in onze eigen simulatie en er dan zelfs op kunnen rijden was een adembenemend moment voor de studio. Beetje bij beetje veranderde het draadframe in de beste speeltuin die we konden bedenken. De laserscan die we gebruikten is van 2018, waardoor het de meest accurate en moderne weergave is van deze heilige graal uit de geschiedenis van de motorsport en ook de moderne tijd. Net als zoveel andere simracers hebben we de baan bezocht tijdens Simracing Expo of zelfs gewoon in onze vrije tijd, gevangen door de mythos en het gevoel dat je krijgt gewoon door er dichtbij te zijn. En nu is het eindelijk in rFactor 2, voor jullie allemaal om verder te racen en te genieten.

Klik hier om de Nürburgring te kopen

Geschiedenis
Het verhaal van de Nürburgring gaat helemaal terug tot de jaren 1920! Het is gevestigd in de stad Nürburg, Duitsland, en hoewel het de decennia van het verleden heeft doorstaan, is het intact gebleven en vandaag is het veranderd in een enorm motorsportcomplex met een capaciteit van meer dan 150.000, met een fanbase die aantoonbaar is een van de meest toegewijde en die-hard in de wereld van de motorsport.

Lay-outs
Deze eerste release bevat niet minder dan vier unieke lay-outs, en meer komen later als gratis upgrades.
Nordschleife “Noordlus”

De nu bijna oude Nordschleife “Noord-lus” dateert uit de brullende jaren 1920! Zich slingerend door het landschap en rond het middeleeuwse kasteel van Nürburg en het kleine dorp, slingeren de wegen en scherpe stoepranden van de Ring rond het idyllische en landelijke Eifel-landschap. De volledige Nordscheife-lus is 20,8 km met een verbluffende 300 meter hoogteverschillen.
Nürburgring Grand Prix

Onder de moderne, bekende circuits is dit Grand Prix-circuit, dat in 1984 werd gebouwd en tot 2013 voor de Formule 1 werd gebruikt, nog steeds een geweldige locatie voor modern racen. De Grand Prix is ​​een zeer technisch circuit dat acute timing en precisie vereist. Zijn iconische scherpe eerste bocht is een echte test voor het beheersen van de remmen.
Nürburgring 24 uur

De 24 uur Nürburgring-indeling is 25 km slopend uithoudingsvermogen. De lay-out begint op het Grand Prix-circuit en gaat vervolgens naar de noordlus. Het slaat alleen het Mercedes Arena-gedeelte van de Grand Prix over en gebruikt de meeste van de twee indelingen. De moderne en oude botsing, maar naast elkaar bestaan ​​op een manier die deze immense lay-out zijn unieke karakter geeft. Gedeeltelijk technisch, deels old school, de 24-uurs lay-out is de ultieme test van flexibiliteit en behendig racen voor iedereen die zichzelf een duurcoureur noemt!
Nürburgring gecombineerd

De lay-out ‘Gecombineerd’ is een nauwe neef van de lay-out 24 uur. Het enige verschil is dat het de Mercedes Arena-sectie bevat, waardoor het een iets langere lay-out heeft met een extra uitdaging!

Secties van de Nordschleife
Met te veel bochten om ze allemaal afzonderlijk te dekken, hebben we besloten om een ronde rond de Nordschleife per sectie samen te vatten, met een beetje geschiedenis en advies over elke!

Antoniusbuche
Dit eerste deel van de Nordschleife is vernoemd naar een altaar dat was gewijd aan St. Antony. Het altaar bevond zich onder een enorme beuk die voor de Tweede Wereldoorlog werd neergehaald om plaats te maken voor een andere weg.

Tiergarten
Momenteel bekend om het “Hotel am Tiergarten” van de familie Schmitz, wiens dochter Sabine meer dan eens de 24 uur won en bekend staat om het rijden met de BMW ringtaxi voor meer dan 10 jaar, dit deel is vernoemd naar een begraafplaats voor dieren die stierf in de strijd.

Hohenrain
Een remzone omgeven door gras en tegenwoordig parkeerplaatsen voor de baan.

Hatzenbach
Net links van de baan gaf een kleine kreek zijn naam aan dit gedeelte van de baan. Deze bochtige sectie gaat helemaal over ritme en momentum.

Hocheichen
Ironisch genoeg moesten de grote eiken waarnaar dit gedeelte is vernoemd, eigenlijk grotendeels worden gekapt om ruimte te maken voor de baan.

Quiddelbacher-Höhe
Hier loopt het pad eigenlijk langs een heuvelrug op het hoogste deel van het dorp Quiddelbach. Dit en de volgende secties gaan allemaal over zenuw en je voet naar beneden houden als je durft!

Flugplatz
Hoewel velen die op de baan rijden zich dit gedeelte zullen herinneren als een plaats waar je eigenlijk alle vier de wielen van de grond krijgt, waardoor je het gevoel hebt te vliegen, was het gebied links van de baan een voormalig vliegveld voor zweefvliegtuigen.

Schwedenkreuz
Een stenen kruis, opgericht in 1638 als een gedenkteken voor de burgemeester van Kelberg en belastingontvanger voor Adenau nadat hij werd verondersteld te zijn gedood door deserteurs van het Zweedse leger. IJzeren klemmen houden tegenwoordig de overblijfselen van het kruis bij elkaar, dat ongeveer een eeuw geleden brak.

Aremberg
Een vulkanische heuvel en een nabijgelegen dorp delen de naam met dit gedeelte van de baan. Zodra je dit gedeelte verlaat, duik je bergafwaarts met hoge snelheid, om vervolgens weer boven te komen, wat een van de langzaamste delen van de baan is.

Fuchsröhre
Spontaan vernoemd door bouwvakkers naar een bange vos die tijdens de aanleg van dit deel van het spoor in een afvoerpijp dook. Het incident heeft het werk tijdelijk stopgezet.

Adenauer Forst
Dit deel van het bos, in de buurt van de stad Adenau, gaf de naam aan het pad dat doorloopt.

Metzgesfeld
Een oude kaart uit 1860 markeert dit gebied als een veld dat eigendom was van iemand die Metzges heette. Het is eigenlijk een vrij gecompliceerd deel van de baan om te rijden. Wees je bewust van waar de sprongen zijn en laat je niet voor de gek houden.

Kallenhard
De oude Duitse term “hard” betekent bergbos, dus in wezen is dit gewoon een ander deel van het spoor dat is vernoemd naar een bos.

Wehrseifen
Van een oude Duitser gaan we naar een Keltisch woord, “seifen” dat vallei betekent. Deze vallei markeerde de grens tussen de steden Breidscheid en Adenau, die sindsdien één enkele stad hebben gevormd. Het is ook de langzaamste bocht op de baan.

Ex-Mühle
Nadat de oorspronkelijke eigenaar van de watermolen weigerde het benodigde land te verkopen om hier een paddock te bouwen, werd dit gedeelte prompt naar de molen vernoemd. Het was duidelijk dat die weigering ook betekende dat de start- / finishlijn hier niet kon liggen. Qua rijgedrag is het bergafwaarts en weer omhoog, waar het begin van de klim de grootste uitdaging is, waarbij je zo snel mogelijk de heuvel op gaat.

Bergwerk
Tot ongeveer 1900 was dit de locatie van een mijn, waar lood en zilver werden gedolven. De mijn ging dicht nadat die natuurlijke hulpbronnen waren uitgeput. Vooraan op de rug recht, dit is een belangrijke hoek om goed te komen. Het is waarschijnlijk ook een van de gevaarlijkste.

Kesselchen
Genoemd tijdens de bouw naar het kleine dal waar dit gedeelte zich bevindt.

Klostertal
In de 14e eeuw was in dit deel van de vallei een klooster (of ‘Kloster’ zoals dit in het Duits wordt genoemd) waar een Orde van de Ridders van Sint Jan van Jeruzalem woonde. Later, in de 18e eeuw, woonde er een monnik die mensen in nood hielp.

Steilstrecke
Niet in gebruik vandaag, maar een voormalige testsectie, en nog steeds open voor het publiek. Je momentum hier houden is cruciaal, zonder ruimte voor fouten!

Karussell
Waarschijnlijk is de meest iconische bocht van de hele baan de carrousel. De oorspronkelijke bocht ging rond de bovenkant van de bocht, met het bankgedeelte alleen voor afwatering, maar op een dag had een bestuurder genaamd Caracciola het idee om dit gedeelte daadwerkelijk te besturen en de rest is geschiedenis. Ingang en uitgang van de haarspeld zijn waarschijnlijk de belangrijkste om goed te komen.

Hohe Acht
Vernoemd naar een heuvel die het hoogste punt in de regio is dat dicht bij het circuit te vinden is.

Hedwigshöhe
Dit gedeelte is vernoemd naar de vrouw van de spirituele peetvader van de Ring. Terwijl haar man toezicht hield op de bouw van de baan, genoot Hedwig van de panorama’s vanaf dit punt op de baan.

Wippermann
In de begindagen van het circuit reden auto’s op en neer in dit gedeelte van het circuit, dat sindsdien minder gevaarlijk is geworden, zoals de eerdere Flugplatz. Dat betekent niet dat het vandaag een gemakkelijke sectie is. Probeer de auto hier niet teveel van streek te maken!

Eschbach
Dit is een ander bochtig deel van de baan dat zijn naam dankt aan zowel een kreek als een klein dorp met dezelfde naam. De naam zelf verwijst ook naar veel asbomen die hier stonden.

Brünnchen
De letterlijke vertaling is “weinig goed”, dit was de locatie van verschillende irrigatielijnen naar Herschbroich en ook de locatie van een brug over een kreek die deel uitmaakt van het spoor. Dit is ook een populaire locatie voor toeschouwers, omdat er altijd veel dingen gebeuren. Wees niet de volgende die hun aandacht daar trekt!

Pflanzgarten
Vaak ook Pflanzgarten 1 en 2 genoemd, was dit gebied de locatie van tuinen en velden voor het kweken van planten van de graven van Nürburg.

Stefan-Bellof-S
Een S-bocht die is vernoemd naar de coureur die in 1983 een nieuw ronderecord vestigde tijdens een race van 1000 kilometer.

Schwalbenschwanz
Met een beetje fantasie, als je naar dit gedeelte van de baan kijkt, ziet het eruit als de staart van een zwaluw, dus het werd zo genoemd. Aan het einde van dit gedeelte ligt de kleine “Karussell”, een babyversie van de meest iconische bocht op de baan. Houd je snelheid op en zorg voor een goede flow om uiteindelijk het lange rechte stuk met maximale vaart te verlaten!

Galgenkopf
Het is een tijdje geleden dat openbare executies in de mode waren, maar toen ze dat waren, hielden de inwoners van Nürburg hen daar.

Döttinger Höhe
Deze lange rechte weg is vernoemd naar het hoogtepunt in de buurt van het dorp Döttingen.

Als je helemaal tot het einde bent gekomen, enjoy the ride!