Codemasters verlengt Formule 1 partnerschap

Codemasters heeft aangekondigd dat het zijn licentieovereenkomst met het Formula One Management heeft verlengd en hen de exclusieve videogamerechten verleent voor de FIA Formula One World Championship-franchise van 2021 tot 2025.

Codemasters bezit sinds 2008 de rechten om de officiële F1-gameserie te produceren en bracht in 2009 de eerste F1-game uit. De games zijn beschikbaar op pc, consoles en sinds kort mobiele Android- en iOS-platforms.

Codemasters® heeft vandaag aangekondigd dat het zijn contract met Formula One Management heeft verlengd voor exclusieve videogamerechten voor de FIA ​​Formula One World Championship (F1®) franchise van 2021 tot 2025, met een verdere optie voor de seizoenen 2026 en 2027, afhankelijk van het behalen van Codemasters bepaalde prestatiedrempels. De overeenkomst is de langste uitbreiding in de geschiedenis van het partnerschap en toont het wereldwijde succes van de game en de gedeelde visie om de internationale aantrekkingskracht van de F1 te vergroten.

Codemasters heeft sinds 2008 exclusieve rechten om de officiële F1-jaarfranchise te ontwikkelen. Sinds de eerste release in 2009 hebben de F1-games van Codemasters meerdere prijzen gewonnen en dit jaar heeft de aflevering F1 2019 een metacritisch gemiddelde van 87% en een 95 bereikt % beoordeling op OpenCritic. F1 2019 is genomineerd in verschillende categorieën in zowel de TIGA Awards 2019 als The Golden Joysticks. F1 Mobile Racing, dat in 2018 debuteerde, heeft meer dan 12 miljoen installaties en ging naar nummer één in de Racing-categorie in 150 landen.

“We zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met het toppunt van de autosport uit te breiden”, aldus Frank Sagnier, Chief Executive Officer bij Codemasters. “Zowel de sport- als de gamefranchise gaan van kracht naar kracht en de komst van nieuwe platforms, bedrijfsmodellen en territoria, gecombineerd met de snelle groei van de F1 Esports-serie, geven ons een springplank naar nog groter succes. Ik wil het team bedanken voor het ongelooflijke harde werk dat ze de afgelopen tien jaar in deze franchise hebben gestoken, en ik kijk ernaar uit om te zien hoe ze blijven innoveren om onze huidige spelers te verrassen en te verrassen en nieuwe fans naar de spannende wereld van Formule 1. “

“Sinds 2008 is Codemasters een onschatbare partner voor de franchise, door consequent games van de hoogste kwaliteit te creëren en fans in staat te stellen nog dichter bij de wereld van de F1 te komen,” zei Frank Arthofer, Director of Digital and Licensing bij Formula 1. “Samen we delen een gemeenschappelijke visie voor het vergroten van de wereldwijde aantrekkingskracht van F1 en het officiële videospel van het FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP blijft een belangrijk onderdeel van die strategie. ”

De populariteit van F1 is opmerkelijk gegroeid sinds de acquisitie van Liberty Media in 2017. Volgers van sociale media zijn in deze periode met 193% gegroeid tot 23,8 miljoen, waardoor het de snelst groeiende grote sport is op alle sociale mediakanalen. De introductie van de New Balance F1 Esports Pro-serie, die nu in seizoen drie zit, heeft F1 in staat gesteld om zowel nieuwe fans van de sport te bereiken als een jongere demografie aan te gaan. Seizoen twee leverde 5,5 miljoen kijkers op online en tv met nog eens 100 miljoen sociale media-indrukken en de kwalificatiefase van 2019 had 109.000 deelnemers. In juli 2019 werd een nieuw F1 esports-toernooi aangekondigd voor China.