Pedalen ReviewsReviews

VENYM ATRAX 3 Pedalen Set


‘A new contender has entered the ring!’ Venym is een nieuwe speler op de simracing markt welke is geboren en gesitueerd in Frankrijk, maar niet zomaar ergens in Frankrijk! Centraal gelegen in het land bevindt zich een klein maar niet onbekend dorpje genaamd Magny-Cours. Net buiten dit dorpje ligt het Circuit de Nevers Magny-Cours, het kloppend hart van de Franse motorsport waar menig grote raceklassen verreden worden en waar van 1991 tot 2008, als voorloper van Circuit Paul Ricard, ook de Franse Formule 1 GP is verreden. Op het terrein van dit circuit bevindt zich Mygale, een Franse fabrikant van raceauto’s welke gespecialiseerd is in de productie van eenzitters zoals de Formule Ford, Formule Renault en F3/F4 auto’s. Dit is de oorsprong en voedingsbodem van Venym. In nauwe samenwerking met Mygale en hun motorsport engineers heeft Venym de Atrax pedalen op de markt gebracht, uiteraard met de filosofie om het échte gevoel van een raceauto te kunnen vertalen naar een ervaring in je eigen simrig. Hiermee wil Venym direct concurreren met de grote en bekende spelers in deze branche. De filosofie achter deze pedalen heeft er ook voor gezorgd dat Venym een partnership is aangegaan met Romain Grosjean en zijn R8G eSports simracing team. Wij hebben van Venym een full-option Atrax 3 pedalenset mogen ontvangen om te testen en te reviewen. Met bovenstaande achtergrondinformatie zijn wij natuurlijk heel erg benieuwd én heel erg enthousiast om jullie hier alles over te vertellen!

De Venym Atrax pedalen zijn beschikbaar in een set met twee pedalen (gas en rem) en drie pedalen (gas, rem en koppeling). De ‘vanaf’ prijzen voor een set Atrax 2 en Atrax 3 pedalen zijn respectievelijk €599,90 en €749,90. Zoals genoemd hebben wij een full-option set Atrax 3 pedalen ontvangen inclusief baseplate, heel plate, covers + LEDs, brake kit, throttle kit, clutch kit en engraving. De Atrax 3 pedal set is met al deze opties beschikbaar voor €1028,90.

Verpakking & Inhoud

De Venym Atrax 3 pedalen zijn afgeleverd in een standaard bruine verzenddoos met daarin een mooie, compacte productdoos. Op de bovenkant van de productdoos zijn prominent het Venym logo en hun kernspreuk “BITTEN BY RACE SPIRIT” zichtbaar. Ook zichtbaar op de doos is een sticker welke aantoont dat het een officiëel FIA gelicenseerd product betreft. Los verpakt in de verzenddoos vinden we de baseplate en de heelplate van de pedalen.

Bij het openen van de productdoos zien we eerst de quick start handleiding en een velletje Venym stickers. Wanneer we deze aan de kant leggen zien we een piepschuim vulling met drie strak uitgesneden holtes met daarin het gas-, rem- en koppelingspedaal. De pedalen liggen enorm stevig in het schuim wat de kans op beschadiging tijdens verzenden nihil maakt. Verstopt in het piepschuim vinden we ook een doosje met daarin een hoop extra’s; de bevestigingsmaterialen en bijbehorende tools, USB-kabel en de throttle, brake en clutch kits. Alles bij elkaar vinden we dat alles erg netjes en compact is verpakt en dat het geheel er bij het openen erg uitnodigend uit ziet om er snel mee aan de slag te gaan.

Techniek & Kwaliteit

Het uitpakken van de Venym Atrax 3 pedalen is waar wij echt enthousiast beginnen te worden! De eerste indruk is dat de pedalen enorm sterk en degelijk aanvoelen. De pedalen zijn gemaakt van solide aluminium en simpelweg erg goed afgewerkt. Zowel het ontwerp als de gebruikte materialen zien er erg verfijnd uit en het is duidelijk dat over elk individuele onderdeel goed nagedacht is. Bij het bekijken van een pedalenset controleren we altijd op scherpe of uitstekende randjes die niet goed afgewerkt zijn maar daar is, zoals we hadden verwacht, geen sprake van. De pedalen hebben wel wat zichtbare, maar verwaarlosebare, imperfecties uit het productieproces maar dit ervaren wij niet als storend. Onze Venym Atrax 3 pedalen hebben alle mogelijke opties en daarmee ook de covers met LED verlichting erop. Deze covers zijn heel strak en netjes afgewerkt. We vinden het enigszins jammer dat je deze niet in een andere kleur kunt bestellen om bijvoorbeeld voor full black pedalen te gaan of zwarte pedalen met rode covers. Dat gezegd hebbende zijn het, in onze ogen, alsnog prachtige pedalen om te zien en zijn we uiteraard benieuwd naar hoe de LEDs gaan functioneren.

Dan naar de daadwerkelijke techniek van de pedalen! Om te beginnen zijn de Venym Atrax pedalen qua ontwerp geïnspireerd door Formule 1, wat betekent een smalle basis en uitlopend naar links (voor het rempedaal) en naar rechts (voor het gaspedaal) om de pedalen na te bootsen zoals deze in de monocoque van een F1 wagen te vinden zijn. Alledrie de pedalen zijn voorzien van load cell sensoren. Het rempedaal beschikt over een load cell sensor met een maximale belasting van 200kg, waar het gas- en koppelingspedaal beiden over een load cell sensor met een maximale belasting van 1kg beschikken. Venym heeft, met een engineer in het team welke 10 jaar ervaring heeft als developer bij Playstation en Ubisoft, ervoor gekozen zelf het moederbord van de pedalen en alle bijbehorende software vanaf de grond te ontwikkelen om zo de volledige regie te hebben over de mogelijkheden van de pedalen. Elk pedaal beschikt hiermee over een resolutie van 20bit waarbij het signaal op complexe wijze realtime geïnterpreteerd wordt door de 48MHz microcontroller.

Montage

Het monteren van de pedalen op de baseplate is in de basis geen rocket science. Wat ons wel opvalt is dat de boutjes en moertjes van de pedalen van zowel boven als onder vastgedraaid moeten worden, wat betekent dat je de positie van de pedalen moet bepalen voordat je deze met baseplate en al op je pedal deck wilt monteren. Het on-the-fly aanpassen van de onderlinge positie van de pedalen is hiermee dus niet mogelijk, en dat is in onze ogen een klein maar noemenswaardig minpunt omdat de kans reëel is dat je in het begin toch de afstand van je pedalen nog wil afstellen. Dat gezegd hebbende zijn de pedal plates van het gas- en rempedaal wel met één stap in de breedte te verstellen. Vanuit de doos zitten de pedal plates op de binnenste positie van de twee (dus de plates van het rem- en gaspedaal het dichtst bij elkaar) wat betekent dat je deze ook nog naar buiten kunt verplaatsen (pedal plates van het rem- en gaspedaal verder van elkaar af). Hier kun je rekening mee houden met het monteren van de pedalen.

Zoals omschreven zijn onze Venym Atrax 3 pedalen inclusief baseplate bij ons afgeleverd. Op deze baseplate kun je de pedalen en de heel wedges monteren en dit als geheel op je cockpit monteren. Tenminste, wanneer je cockpit ook een pedal deck heeft waarmee je de baseplate van de Venym pedalen van onderaf vast kan maken. Wij monteren de Venym Atrax 3 pedalen op één van onze FormulaSimRigs Avanzata cockpits, bij welke het pedal deck bestaat uit aluminium profielen. Met de bijgeleverde montagematerialen, gebaseerd op M6 bouten en moeren, is het niet mogelijk om de pedal deck te hardmounten op aluminium profiel. Ook eigen M8 bouten en t-moeren (zoals veel gebruikt voor aluminium extrusion rigs) gebruiken kan niet, aangezien de gaten in de baseplate en de risers op 6mm gebaseerd zijn. Voor het hardmounten van de Venym pedalen op aluminium profiel zou het dus een welkome uitkomst zijn als er M6 t-moeren bijgeleverd zouden worden die wij in het aluminium profiel hadden kunnen plaatsen. Wij hebben, gelukkig en toevallig, nog vier passende t-moeren liggen waarmee we zonder een te grote tegenslag toch snel de Venym pedalen op onze FSR Avanzata cockpit hebben kunnen monteren.

Software

Voordat we de Venym Atrax 3 pedalen kunnen gebruiken moeten deze uiteraard eerst herkend en gekalibreerd worden. Hiervoor heeft Venym, zoals eerder al kort genoemd, zelf een softwarepakket ontwikkeld; Venym Pitstop. De eerste indruk die wij krijgen van deze software is dat erg gemakkelijk in gebruik is maar over alle functies en opties beschikt die je verwacht bij een high-end pedalenset. Om te beginnen kun je via Venym Pitstop de firmwareversie zien én controleren of hier een update voor is. Wanneer er een update voor de Pitstop software zelf is krijg je hier netjes een pop-up van. De pedalen kun je alletwee of –drie tegelijk kalibreren, of individueel door rechtermuisknop te gebruiken op de grafiek van de pedaal naar keuze. Het kalibreren van het pedaal is een eitje; nadat je het scherm geopend hebt duw je het pedaal in volledigheid in (rem en koppeling) en laat je deze daarna weer geheel los. Je kunt realtime de waarden zien van de pedalen en daarmee zien wat de 0% en 100% input van het pedaal worden, maar in de praktijk hoef je daar niets mee te doen. Bij het kalibreren van het rempedaal duw je deze in tot het punt dat jij als 100% invoer wilt hebben, wil je meer kracht moeten zetten kun je deze zelf verder induwen. Hierbij is het handig dit meerdere keren te doen en wél te kijken naar de waarden die het programma aan geven om te kijken of je consistent dezelfde remdruk kunt geven.

Verder kun je per pedaal de begin + eind deadzone instellen en een curve toevoegen om het verloop van de geregistreerde invoer te bepalen. Zo kun je zelf de gevoeligheid hiervan tot in detail afstemmen. Het fijne hiervan is dat je deze curves ook kunt opslaan en inladen, wat handig kan zijn wanneer je (tijdelijk) de afstelling van je pedalen wilt wijzigen en hier ook andere curves mee wilt gebruiken, of je huidige instelling niet kwijt wilt raken. Wanneer je als optie voor LED-verlichting in je pedalen hebt gekozen kun je naast de rem- en het gaspedaal het gedrag van deze LEDs instellen. Hierbij kun je kiezen voor een basiskleur (of zwart om geen LEDs te laten branden wanneer de pedalen niet bediend worden) en voor een kleur bij het bedienen van het pedaal. De basiskleuren zoals rood, groen en blauw zijn erg helder en mooi verzadigd, echter zodra je voor andere kleuren gaat kiezen zoals geel of paars, dan wordt de kleur wat minder helder en gaat deze wat meer neigen naar wit. Verder is het zo dat hoe verder je het pedaal induwt, hoe feller/helderder de LEDs gaan branden. Hierbij wordt ook rekening gehouden met de kalibratie van de pedalen. Ook kun je de maximale helderheid van de LEDs instellen. Tot slot kun je bij het rempedaal een optie aanvinken om de LEDs te laten flikkeren vanaf een bepaald percentage van invoer zodat deze gaan knipperen wanneer je (bijna) maximale remkracht hebt, en mocht je helemaal ‘all-out’ willen gaan dan kun je de LEDs van de ATRAX pedalen ook nog synchroniseren met je Philips Hue Bridge om je gehele kamer (of huis) te verlichten wanneer je het gas en de rem bedient. Nadat we de pedalen een initiële kalibratie hebben gegeven kunnen we er eindelijk voor gaan zitten en ze aan de tand voelen!

Het Gebruik

Om de Venym Atrax pedalen te testen gaan wij deze gebruiken in Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione en F1 2021. We maken in eerste instantie gebruik van de rubbers en veren welke standaard geleverd worden (en voorgemonteerd zijn) op de pedalen. Dit betreft ook direct de ‘medium’ instelling qua hardheid van de pedalen en de opstelling die je ontvangt wanneer je geen extra clutch, brake of throttle kit erbij bestelt. Het initiële gevoel dat wij bij de pedalen krijgen is dat deze enorm zacht en soepel zijn. Met zacht bedoelen we in dit geval niet dat de veren en rubbers slap of te zacht zijn, maar dat het gevoel dat de pedalen hebben bij het bedienen erg soepel en comfortabel is. Er is geen andere weerstand voelbaar behalve de veren en rubbers en de pedalen zijn over de hele slag goed aan te voelen, en daarmee gemakkelijk nauwkeurig te bedienen. Wat ook aansluit bij het prettige, soepele gevoel van de Venym Atrax pedalen; ze zijn zo goed als geruisloos!

Wat we bij het in gebruik nemen van de Venym Atrax merken is dat de pedalen vrij lang of hoog te noemen zijn, wat geen probleem is wanneer je over een gemiddelde (mannen)schoenmaat, of groter dan dat, beschikt. Met onze Formule zitpositie merken we echter dat met een kleinere voet, een maatje of 42 of kleiner, je de pedalen enigszins boven je macht aan het bedienen bent en de onderste rand van de pedal plates (op de laagste setting) in de zool van je voet gaat kunnen voelen wanneer je met sokken rijdt. Met name het gaspedaal had iets korter gemogen, of mogen beschikken over een langere, lager verstelbare pedal plate. Uiteraard valt hier aan te wennen of kun je dit oplossen door met schoenen of een kussentje op de heelplate te rijden, maar ideaal is dat niet en dit is zeker iets om in overweging mee te nemen wanneer je jezelf hierin kunt herkennen. We hebben overwogen om de pedal plates één tandje lager te zetten en deze met één boutje en moertje vast te zetten in plaats van twee, maar hebben besloten dit niet te proberen omdat dit niet zo bedoeld is en we niet weten of de pedal plates dan nog mooi aansluiten op de basis van het pedaal.

Na een tijdje gereden te hebben met de standaardinstelling van de Venym Atrax pedalen kunnen we zeggen dat de ‘medium’ instelling van alle pedalen eigenlijk heel erg prima te noemen is qua hardheid en pedaalgevoel en dat dit zeker een mooie baseline vormt die een mooi compromis sluit tussen zachtere, toegankelijke pedalen en hardere pedalen voor het zwaardere werk. Voordat we de clutch, brake en throttle kit gaan gebruiken en beoordelen gaan we natuurlijk eerst kijken hoe we de rubbers en veren kunnen vervangen. Hier merken we op dat de ‘quick start guide’ ook écht een quick start betreft. Hier staat keurig uitgebeeld welke veren en rubbers voor welke instelling zorgen, echter staat hier niet omschreven hoe je deze aanpassingen doet, waar de extra onderdelen in de brake kit voor zijn en wanneer je welke onderdelen in welke volgorde moet plaatsen. Op YouTube is een beknopte video van Venym zelf te vinden genaamd ‘How To Change Brake Rubbers’, echter moet je hier zelf actief naar op zoek gaan en staat deze niet in de handleiding vermeldt. Wij hebben natuurlijk de nodige pedalensets in handen gehad maar toch krabten we even achter de oren bij het maken van aanpassingen. We kunnen ons dus ook zeker voorstellen dat wanneer dit je eerste high-end pedalenset is dit even goed lastig kan zijn. In dat opzicht zou een uitgebreide handleiding waarin alle onderdelen en het maken van aanpassingen stap voor stap beschreven worden geen overbodige luxe zijn.

Het gaspedaal
Zoals al kort genoemd is de blauwe ‘medium’ veer, waarmee het Venym Atrax gaspedaal standaard is uitgerust, in onze ogen heel prima te noemen qua hardheid. Er is voldoende weerstand aanwezig om prettig en nauwkeurig te kunnen doseren, maar niet dusdanig veel dat het een zware operatie is om het pedaal te bedienen wanneer je dit niet gewend bent. De rode veer, welke de hardste instelling voor het gaspedaal betreft in de optionele throttle kit, is merkbaar al een stap zwaarder om te bedienen. Wij vinden dit persoonlijk, samen met een kortere slag op het pedaal, een erg comfortabele instelling die wat meer actieve inspanning vereist. Toch hadden we graag een nóg zwaardere veer beschikbaar gehad om een mooi hard gaspedaal te kunnen creëren welke kan concurreren met andere bekende high-end pedalensets. We vermoeden dat Venym hier wel mee bezig is (geweest), aangezien in de quick start guide, na de rode veer, ook nog een gele veer wordt genoemd als hardste setting. Een setting welke wij niet in onze throttle kit hebben. Wat we ook graag willen benoemen is dat de input van het gaspedaal erg snel en nauwkeurig geregistreerd wordt door de 1kg load cell sensor. Je zou verwachten dat je, zeker met een zwaardere veerinstelling, veel meer dan 1kg wegdrukt en deze sensor daar dus te zwak voor zou zijn. Venym heeft de loadcell sensor echter erg slim met een kleine veer vlak achter het scharnierpunt geplaatst waar een andere krachtoverbrenging plaatsvindt dan direct op de grote veer welke de hardheid van het pedaal bepaalt.

Het rempedaal
Het pedaal welke over het algemeen het gevoeligst, en wellicht ook het belangrijkst, is voor een goede afstelling is natuurlijk het rempedaal. Zoals genoemd is de standaardinstelling van ook het rempedaal, met de groene rubbers, een mooie basis. Deze instelling laat ons op een prettige manier kennismaken met het pedaalgevoel van Venym en sluit in onze ogen een goed compromis tussen een wat zachter pedaal voor straatauto’s en een hard pedaal voor bijvoorbeeld de Formule wagens. Met de standaardinstelling voel je nog enige slag voordat het pedaal echt hard wordt, wat prettig kan zijn wanneer je graag wat feedback wilt voelen over hoe ver je het pedaal fysiek indrukt. In de brake kit ontvang je de genoemde extra zachtere en hardere rubbers en een veer waarmee je verschillende instellingen kunt creëren qua hardheid van de pedalen welke in de quick start guide genoemd staan. Het fijne hieraan is dat je met de extra veer de initiële travel kunt bepalen, om drukopbouw en de speling tussen remblokken en remschijven te simuleren, en daarna kunt beïnvloeden hoe hard je het pedaal zelf wilt hebben. Wij hebben uiteraard verschillende instellingen getest en zijn erg te spreken over het bereik aan hardheid en gevoel dat je hiermee kunt creëren. Voor het gebruik van straatauto’s vinden we de zachtste (witte) rubbers met gebruik van de extra veer super om een herkenbaar remgevoel te creëren, terwijl de hardste instellingen voor een enorm hard pedaal zorgen met minimale travel, waar de die-hard Formule racers weer erg blij mee zullen zijn en welke echt een actieve inspanning vereist om het rempedaal te bedienen. In onze ogen is de volledige brake kit de meerprijs van €55 absoluut waard wanneer je pedalen van dit kaliber aanschaft zodat je ten eerste echt kunt voelen waar deze pedalen tot toe in staat zijn, maar vooral natuurlijk ook de instelling kunt vinden die het best bij jou past, en daar zijn nogal wat opties in!

Het koppelingspedaal
Voor de simracers die ook graag met een handbak en een koppeling willen rijden kan een goed koppelingspedaal natuurlijk niet missen. Wij waren vanaf begin af aan erg nieuwsgierig naar het koppelingspedaal van de Venym Atrax 3 set, vooral omdat zij vanuit hun filosofie en designkeuzes natuurlijk vrij Formule georiënteerd zijn maar ook omdat het koppelingspedaal met een mechanisme is uitgerust om het aangrijppunt van een koppeling te simuleren. Vanuit de doos vinden we het koppelingspedaal uitgerust met de blauwe veer eigenlijk al erg goed aanvoelen. Het aangrijppunt is duidelijk voelbaar; bij het indrukken van het pedaal voel je de druk opbouwen, totdat je hem door het mechanisme heen duwt wat vervolgens in één soepele beweging gebeurt. De weerstand van het pedaal is ook erg prettig wat direct veel vertrouwen geeft bij het (ont)koppelen. Wel is het van belang dat je ervoor zorgt dat het aangrijppunt in je sim/game gefinetuned wordt richting het aangrijppunt dat je in het koppelingspedaal voelt, óf dat je in de Venym Pitstop software de pedal curve van de koppeling aanpast zodat deze overeenkomt met het aangrijppunt in je game.

Uiteraard hebben we de clutch kit ook in gebruik genomen, iets wat wel even spannend was om te monteren aangezien je naast de rode veer ook een korte tweede veer toevoegt welke de initiële slag van het koppelingspedaal een stuk lichter maakt. Doordat deze meer ruimte inneemt moet je de veren een stukje in elkaar duwen voordat deze weer passen en door deze druk op de veren is het erg oppassen bij het eventueel weer demonteren van de clutch kit. Het pedaalgevoel met deze kit gemonteerd is direct anders. Zoals genoemd is het pedaal initieel erg licht door de tweede veer, welke overigens wel noemenswaardig geluid produceert bij het bedienen ervan, waarna je met meer kracht door de harde rode veer en het aangrijppunt drukt. In totaal wordt de koppeling hier dus wel een stuk zwaarder te bedienen van. Omdat we deze wel érg zwaar vinden hebben we de extra korte veer ook in combinatie met de blauwe veer geprobeerd, maar dat lijkt ons toch niet helemaal de bedoeling; je raakt hiermee het gevoel in het pedaal kwijt. Een medium-optie in de clutch kit was dus ideaal geweest zodat je wel het voordeel hebt van de lichte initiële slag, maar niet meteen een zeer zware koppeling er achteraan voelt. Ons ideale gevoel had tussen de enkele blauwe veer en de clutch kit in gezeten. Wil je geen (zeer) zwaar koppelingspedaal, dan is de clutch kit niet direct een must. De koppeling voelt met de standaard blauwe veer al heel erg prettig aan.

Conclusie

Venym heeft met hun achtergrond, filosofie, marketing en productspecificaties hoge verwachtingen geschept met hun Atrax pedalen. Zij geven zelf aan dat zij hiermee willen concurreren met de grootste en bekendste namen in de branche, en in onze ogen is dat absoluut gelukt. Los van alle mogelijkheden tot customizen en de beschikbare extra’s zijn de Atrax pedalen van Venym in de basis al enorm goed te noemen. Ze hebben duidelijk een eigen uiterlijk en karakter, die wij fantastisch vinden, en zijn merkbaar bedoeld voor het verrichten van zwaar werk. Het pedaalgevoel dat de pedalen ‘out of the box’ al hebben is erg zacht, soepel en verfijnd en het koppelingspedaal is met zijn voelbare aangrijppunt voor de handbakrijders absoluut een waardevolle toevoeging. De in-huis gebouwde Venym Pitstop software maakt het gebruiken en kalibreren van de pedalen enorm prettig en gemakkelijk.

Met de extra beschikbare opties kun je de pedalen verder naar wens maken; de mogelijkheden om de pedalen een eigen kleurstelling te geven is erg leuk en de extra covers met optionele LED strips erin kunnen net dat beetje flair toevoegen aan je pedalenset. De LEDS werken simpel maar effectief en als je er van houdt is dit zeker een leuke toevoeging. Als je helemaal all-out wilt gaan kun je deze LEDs ook nog eens synchroniseren met je Philips Hue bridge. De throttle, brake en clutch kits zijn extra opties waarbij we de throttle kit niet direct een absolute ‘must’ vinden omdat het pedaal uit de doos al super gebalanceerd aanvoelt. Het rempedaal daarentegen is dusdanig persoonlijk dat we de volledige brake kit absoluut aan zouden raden; de opties zijn enorm uitgebreid en variërend. De clutch kit is met zijn extra veer ook absoluut het overwegen waard.

Heeft Venym met zijn Atrax pedalen dan een perfecte voltreffer gerealiseerd? Dat willen we nog net niet claimen. De quick start guide is in onze ogen té ‘quick’, zeker voor degenen voor wie dit zijn of haar eerste high-end pedalenset betreft zou een volwaardige handleiding op zijn plaats zijn. Montage van de pedalen zelf is gemakkelijk, maar doordat alles ook van onder vastgedraaid wordt kun je individuele pedalen niet on-the-fly verplaatsen of loshalen. Voor het hardmounten op aluminium profielen heb je extra M6 t-moeren nodig welke niet inbegrepen zijn. De pedalen zijn erg hoog en de pedal plates kunnen niet verder naar beneden geplaatst worden om simmers die met kleinere voet racen tegemoet te komen. In de throttle kit hadden we graag een nóg hardere veer gezien en de clutch kit wordt met zijn rode veer wel erg zwaar, daar hadden wij een tussenoplossing erg prettig gevonden.

Alles bij elkaar zijn wij van mening dat Venym met de Atrax pedalen wel degelijk goud in handen heeft en hun leus “BITTEN BY RACE SPIRIT” zeker waarmaken. Wij durven te zeggen dat deze pedalen absoluut in de high-end range thuis horen en zonder twijfel direct de strijd aan gaan met de gevestigde namen. De Atrax 2 pedalen zijn op de website van Venym beschikbaar vanaf €599,90 en de Atrax 3 pedalen kunnen voor een prijs vanaf €749,90 van jou zijn. Een set Atrax 3 pedalen met alle mogelijke opties zoals wij in deze review behandeld hebben is van jou voor €1028,90.

Wil je op de hoogte blijven van SimRaceBlog content, nieuws, aankondigingen en (toekomstige) give-aways? Volg ons op Instagram @simraceblognl en/of ons Discord-kanaal.